Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Som sagt, jag tror inte att mgm har förmåga att tänka många steg framåt, hans hjärna fungerar så.
Tanken från hans sida kan ha varit att ingen kommer att hitta grejerna i terrängen om de inte vet var kvinnan försvann.
Han är ung och har inte mycket erfaremhet och kunskap, en naiv risktagare, som bäddat för misstag.
Så kan det vara.
Jag tror aldrig vi kommer få svar på dessa frågor.
Han är en risktagare, verkar gilla spänningen, sadistisk & det är oklart om han brydde sig om att åka fast denna - vad jag hoppas - sista gång.
Han behöver inte tänka så många steg framåt. Det mesta verkar ske naturligt / på automatik.
Viss planering har han ändå gjort.
Han kanske märkte att de spanade på honom - därför han var irriterad på jobbet?
Han kan gilla när de jagar honom & se hur långt han kan dra det. Som när han körde polisbil på Strandvägen ex.
Att då slänga lite fynd med DNA & fingeravtryck på avstånd från stationen gör att de fattar vad som hänt men inte vet vart hon är. Och han kan följa jakten i medier.
Är hon bara försvunnen utan ledtrådar om brott hade hon glömts av som många i Försvunna personer trådarna. Och han vill ju läsa om sig själv dessutom.
Men jag är övertygad om att inte ens han själv vet svaret på frågan varför han gör som han gör.
Så ingen tankegång i flera led utan en stark drift.