2026-01-04, 10:13
  #2437
Medlem
Tror ni Lapierre, moch och Krueger kan göra det bra idag? Ingen av dom visar form, men är betrodda. Vilka norrmän tror ni är sämst av de som är med på dagens klättring? Kläbo går ju alltid in för det känns det som och har dunderform. Men kan han verkligen va på pallen idag?
Citera
2026-01-04, 10:21
  #2438
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Hur bra är Simpson-Larsen och Drivenes i backen?

Simpson-Larsen borde vara bra, Drivenes inte lika bra.
Citera
2026-01-04, 10:23
  #2439
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppshydra1337
Ser inte riktigt vitsen med att man har uppehåll i världscupen nästa helg efter den här touren. Måste vara den minst krävande upplagan någonsin.

Hade varit rimligare att planera in en extra helgs ledigt från tävlandet i anslutning till OS, antingen innan eller efter.

Fullt rimligt med ett uppehåll risken för massa avhopp hade varit stor. Många vill återhämta sig efter en tour.
Citera
2026-01-04, 10:25
  #2440
Medlem
Addhocs avatar
USA in i Venezuela och tar över styret av landet. Då blir det RAL på Diggins nu då, tråkigt när hon ligger bra till
Citera
2026-01-04, 10:28
  #2441
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Det tror jeg er smart med tanke på problemene hun har med foten.

Är det problemet tillbaka igen? Hon har ju varit problemfri tidigare om jag inte minns fel från programserier på tv.
Citera
2026-01-04, 10:32
  #2442
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Är det problemet tillbaka igen? Hon har ju varit problemfri tidigare om jag inte minns fel från programserier på tv.
Hun sier selv at hun har et medfødt problem med meget smal hæl på foten. Så det er nok ikke lett å komme seg ut av dette, men prøve å begrense belastningen.
Citera
2026-01-04, 10:34
  #2443
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Hun sier selv at hun har et medfødt problem med meget smal hæl på foten. Så det er nok ikke lett å komme seg ut av dette, men prøve å begrense belastningen.

Okej tack för förklaring
Citera
2026-01-04, 10:48
  #2444
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
USA in i Venezuela och tar över styret av landet. Då blir det RAL på Diggins nu då, tråkigt när hon ligger bra till

Gus Schumacher också, trist. Och givetvis förlorar USA rätten att arrangera och delta i fotbolls-VM 2026 och sommar-OS 2028.

https://ia800504.us.archive.org/31/items/KillingHope/Killing%20Hope.pdf

Oddssättarna har överraskande stor tilltro till att Ilar ska kunna hålla till en TdS-pallplats (kring 4 ggr slantarna). Weng är flink när det gäller att gneta sig uppför backen och förmodas plocka in den dryga minuten på Joensuu. Hård inbördes kamp mellan Stadlober och Ebba Andersson att vänta.

På herrsidan kan en helnorsk pall nog endast hotas av Pellegrino, men han verkade rätt trött i går. Gissningsvis Klaebo, Amundsen, Stenshagen, men unge Heggen, som gjort en fenomenal Tour, torde streta emot till sista andetaget.
__________________
Senast redigerad av Ezzelino 2026-01-04 kl. 10:51.
Citera
2026-01-04, 11:03
  #2445
Medlem
Frida bryter touren, ett fiasko enligt experter då förmodar jag.

Det spelar nog ingen roll hur än Hagström genomför tävlingar och med vilket resultat. Det går alltid att skarva till hennes nackdel.
Det var ett genrep och hon slutade trea.
Före Dahlqvist.
På en tour med flera lopp dagarna innan.
Det här måste ändå antas endast fungera som nån slags Medie/TV-dramatik.
Det var liknande tugg om Ilar för nåt år sen.

Sundling och Svahn sitter hemma och kan därför inte matchas mot hennes resultat.
Sen om det gick bra för Svahn i början av 2024 så är det liksom för två år sen.
Men hon är kanske i superform på OS.

RAL på Ilar, patetiskt dömt när Pellegrino kommer undan med att köra som om han satt på en vespa under rusningstrafik i Vietnam.
Dags att slopa regler och inför lite tuffare tag så en som Stavås kan få en lite trevligare resa.
Dahlqvist kan väl ändå inte på allvar tro att Ilar är en konkurrent till en av sprintplatserna och borde ha kört för laget i första hand.

Hur är det möjligt för Anger att få ett felskär så att han åker utanför V-boardsen. Det såg helt märkligt ut. Tur att det inte var en coachningszon.
Noterbart att Grahn inte riktigt satte upploppet mot Anger men kom ändå före över mållinjen.
En kan väl säga att dom två va lite i samma läge som Ilar och Dahlqvist, men Anger har betydligt mer ojämn form än Ilar.

Det blir en spännande sprint på OS.
Nu när en inte vet vad Jonna och Kristine kan göra på banan. Men jag håller nog Sundling som favorit till seger.
Banan verkar bjuda in till en del trassel och i kombination med att det är flera åkare som gör sitt sista OS kan det nog resultera i resultat därefter.

Hoppas på en lika fin inramning under OS. Det påminde lite om den fina stämningen när Karlsson spöade Johaug på upploppet i Holmenkollen.

Klättring idag.
Det blir väl som vanligt skulle jag tro.
På svt går det att läsa att Ilar kom på plats 21 av 31 åkare förra året och att hon gjorde sitt bästa resultat året innan, med en 20:e plats av 30 startande.
Intressant matematik.
Sen fortsätter Hagström med att berätta vad hon tycker bäst om med dagens tävling.
Jaha.
Sen undrar jag, liksom Ludvig Svan om Ilar kommer få en förklaring till varför hon blev RALad i gårdagens sprint.
Tveksamt om nån vill berätta det för henne.
Citera
2026-01-04, 11:11
  #2446
Medlem
Ezzelinos avatar
Fint reportage i Viaplay Sport om sympatiske gamle skidhjälten Sven-Åke Lundbäck, fortfarande i god form med tanke på att han inte är någon spring chicken. A blast from the past.
Citera
2026-01-04, 11:14
  #2447
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Fint reportage i Viaplay Sport om sympatiske gamle skidhjälten Sven-Åke Lundbäck, fortfarande i god form med tanke på att han inte är någon spring chicken. A blast from the past.

Synd att Jihde som vanligt förstör minsta antydan till skidmys. Det ska för fan vara Jakob Hård och Andre Pops.
__________________
Senast redigerad av BavarianBeetle 2026-01-04 kl. 11:23.
Citera
2026-01-04, 11:20
  #2448
Medlem
BigBadZekeWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino

Oddssättarna har överraskande stor tilltro till att Ilar ska kunna hålla till en TdS-pallplats (kring 4 ggr slantarna). Weng är flink när det gäller att gneta sig uppför backen och förmodas plocka in den dryga minuten på Joensuu. Hård inbördes kamp mellan Stadlober och Ebba Andersson att vänta.


Var hittar du odds för pallplaceringar på totalen?
Är helt inne på att Weng blir tvåa eller trea. kan man få 5 ggr på det?

- BBZW
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in