Citat:
Ursprungligen postat av
Omelhor242
I princip inga i Venezuela vill ha Maduro som diktator eller den nuvarande regimen.
Alla vi som faktiskt har en koppling till Venezuela och det venezuelanska folket vet hur bisarrt ditt språkbruk är.
Just nu så handlar det om att få bort diktaturen, diktatorn är borta men diktaturen har inte fallit ännu.
När det gäller USA så ska de inte styra Venezuela, men vi är inte där än.
Tack, du har rätt
Jag, som är halv venezolanska vill också lägga till att det inte är Venezuelas "president" som blivit gripen. Vi har inte haft en president på flera år. Och vi lämnade inte Venezuela pga sanktioner som någon i denna tråd tror, utan pga att vår frihet inskränktes mer och mer. Man fick helt plötsligt inte skämta om presidenten i humorprogram, man fick inte demonstrera, när som helst kopplade regeringen upp sig på ALLA kanaler, även kabel-tv, så vi fick inte själva bestämma vad vi skulle titta på. Min mans röst blev registrerad eftersom han är opposition. Människor har gripits och släpats ut ur sina hem och fängslats och i vissa fall dödats.
Vi valde att lämna 2006 när vårt första barn föddes, då hade jag bott i Venezuela i åtta år och sett med egna ögon åt vilket håll det gick. Nu har vi inte varit där på cirka 12 år. Venezolaner har haft ett ENORMT tålamod, uthållighet och positivt tänkande genom alla motgångar, det är helt otroligt att det har kunnat få gå så här långt.
Nu är det bara att vänta och se, och för oss med familj kvar där, att leva med telefonen klistrad i handen.