Citat:
Ursprungligen postat av
3eriksson
Ja och handelsförbindelserna är grunden till en respekt som har funnits från båda sidor. Visst
har vi stridit som tex under korstågen men tom där verkar det som man sett på varandra med
ömsesidig respekt. Det är mest turkarna vi haft problem med.
Det handlar inte om vad man tycker om invandring här och jag menar att
det är dåligt att underkasta sin motståndare. Man ska känna den.
Vi se läst historia vet att många av de namn på araber som varit stora matematiker osv
har haft grekiska namn. På samma sätt har araberna gett de vi ser som europeer arabiska namn.
Vi är starkare tillsammans och konskurrerar ej om land utan har gemensamma fiender
(ryssar,turkar,afrikaner) + de är en vägg mot asien där vi helst vill ha dom på vår sida.
När det gäller förstånd är jag säker på att de kommer kunna konkurrera med oss om våra jobb
och frågan är om det inte är bättre för oss att de fortsätter vara religiösa , då det hindrar dom från att
vara våldsamma samt inte konkurerra för mkt om jobb. Det bästa är att hålla alla folkgrupper som ej är svenskar på en nivå där de inte innehar för höga poster i samhället.
Korstågen var ett gensvar på muslimsk utbredning och terror i den kristna världen.
Vilket stoppade handeln mellan öst och väst, detta skapade stora problem.
Det tog flera hundra år av muslimsk terror innan det första korståget genomfördes.
Den ömsesidiga respekten som du talar om finns bara i filmer från Hollywood, inte på riktigt.
Stora delar av Mellanöstern var kristna länder som tidigare hade ingått i det grek-romerska riket.
Idag är dessa länder muslimska diktaturer.
Jag håller inte med om att vi är starkare tillsammans, kolla hur massinvandringen har drabbat Sverige.
Ett land som tidigare var ett homogent kristet land med bra sammanhållning och identitet.
Massinvandring av dessa historiska fiender till europa kommer ena och stärka Européernas identitet och sammanhållning. Det är en historisk trend när folkgrupper blir ockuperade och attackerade.
"Diversity is our strength" är nonsens.
Dessa inkräktande kolonisatörer måste repatrieras till deras egna moderländer.
Det är den enda riktiga lösningen.
Tråkigt att du använder dig av AI förresten.