2026-01-03, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beechrider

Ja, i alla fall om man skall göra konsekvent usla målbedömningar!

Det bortdömda målet, kommer att diskuteras länge, har jag en känsla av.
Domarna själva hade ju verkligen ingen aning, utan beslutet kommer helt från Stockholm. Det är därför domaren kommer med en så tafflig förklaring.
Med tanke på hur jävulskt förvirrad domaren var i pausen när Kronwall och Rönnqvist intervjuade honom så vill man ju definitivt ha Thorsbrink till mikrofonen härnäst...
2026-01-03, 19:06
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelclaw
Jag såg inte Brynäs förra match så jag kan inte uttala mig om den. Utan jag tog dig på orden om att Brynäs blivit förfördelad i den omgången. Och det är ju beklagligt så klart. Men att det görs misstag i en match rättfärdigar ju inte att man gör mer fel i en annan. Klart domarna missar nån hög klubba och hakning här och där och det får man ju leva med. Men när man väljer att titta på video och ändå kommer fram till fel beslut och sen blir intervjuad i pausen med fler repris bilder och ändå kommer fram till samma felaktiga beslut så är det ju mer än märkligt.

Som sagt ligan som helhet förtjänar bättre.

Menade Brynäs - Örebro där Örebro fick fördelar hela matchen. Sämsta insatsen av domare jag någonsin sett.
2026-01-03, 19:08
Medlem
Hoppas Luleå vänder mot Rapenäs IF.
2026-01-03, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Menade Brynäs - Örebro där Örebro fick fördelar hela matchen. Sämsta insatsen av domare jag någonsin sett.
Ja jag förstår och jag tror dig. Jag är inte förvånad tyvärr. Vissa missar får man leva med och det är ingen ide att hänga upp sig och gnälla över en missad tripping, hakning what ever.. men totalt sett förtjänar shl som liga en högre domarnivå.
2026-01-03, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Du vet att Rögle aldrig presterat i ett slutspel, som svar i tidigare inlägg

Och nej, du är ingen supporter. Du är endast en Flashback tyckare och inget annat

Tog visst hårt när tjecken effekt uteblev för Förbundets bk ''supporter'' som gick hem innan matchen va slut ikväll
2026-01-03, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beechrider

Ja, i alla fall om man skall göra konsekvent usla målbedömningar!

Det bortdömda målet, kommer att diskuteras länge, har jag en känsla av.
Domarna själva hade ju verkligen ingen aning, utan beslutet kommer helt från Stockholm. Det är därför domaren kommer med en så tafflig förklaring.

Haha ja. Domaren trodde ju inte ens på vad han själv sa. "Men om Clara drar in Shinninim med sin klubba?" JA MEN HAN FÅR JU AKTA SÅ HANS SKRIDSKOR INTE ÄR IVÄGEN DUHHH
2026-01-03, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klemenza
Lakers kan till och med göra en förlängning smärtsamt trååååkig.

Nu straffar.
Du måste skoja?
Ni åkte bara runt med pucken närmare 4 minuter utan att gå på avslut!
Tro fan att förlängningen var tråkig!
2026-01-03, 19:17
Medlem
Var nog längsta anfallet man ser på länge.. hur många minuter fick Brynäs backarna? Räcker 4min?
2026-01-03, 19:24
Medlem
Brynäs rejält marinerade i egen zon långa stunder av andra perioden. Men Luleå oförmögna att få in pucken. 2-0 Brynäs på tavlan inför 3e.
2026-01-03, 19:26
Medlem
Det är kul med hockey, 5-0 till Malmö efter 2 perioder.
2026-01-03, 19:28
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Brynäs fick ju hjälp av Stockholm. Inte ens domarna reagerade på målet. Nära till Stockholm från Gävle.
Dom såg ju inte att Kvinnomin trampade på Claras klubba i målgården. Helt rätt att målet blev bortdömt.
2026-01-03, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelclaw
Var nog längsta anfallet man ser på länge.. hur många minuter fick Brynäs backarna? Räcker 4min?

Hjälper ju föga, när man inte: 1. låter pucken gå mellan spelare, utan mest glider runt och letar möjligheter, och 2. inte tar skott.
PP:t är ju under all jävla kritik också. Helt jävla uselt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in