Citat:
Ursprungligen postat av
Think-If-You-Can
Ekerö.
Han bodde på Ekerö innan fängelsetiden.
Sedan blev han placerad på Ingarö. (Oklart vem som varit inblandad i beslutet.)
Och nej det anses absolut inte som ”psykiskt våld” att som barnfamilj bli orolig och gå ut med det, när det flyttar in en dömd pedofil bland grannarna.
Det är en konsekvens.
Det hade också varit en lämplig konsekvens om grannarna hade ställt krav på att han bodde någon annanstans, övervakad.
Hur övervakad kunde han vara där ute, hur snabbt kunde socialtjänst eller polis vara på plats?
Nej det är inte konstigt om barnfamiljer blir oroliga, oro är normalt, det som är konstigt är att de verkar inte brytt sig om några konsekvenser, varken för sig själva eller Robin/Vilma?
Jasså är inte just att ingå i ett sånt drev detsamma som vuxenmobbning och på riktigt hög nivå dessutom, och det bör väl just vara psykiskt våld?
Jag förstår deras oro men det är inte ok, vill man skapa förändringar så gör det där det faktiskt gör nytta. Kräv av politikerna att de inför högre straff för grova brott, börja lämpligen med förvaring så de inte släpps ut? Men agera sådär dumdristigt pga rädsla är svårare att förstå, än när psyksjuka paranoida går runt med kniv för att försvara sig mot farliga människor som inte finns och skadar oskyldiga människor - just för att grannarna ska föregå med gott exempel för de är just friska? Nåväl jag är medveten om att det var ett överdrivet exempel men var ju tvungen att få dig att förstå den markanta skillnaden? Om du inte förstår att Robin/vilma som de faktiskt visste ansågs farlig, kunde ha sökt upp dom en efter en, det är iofs inte försent hemska tanke om han är psykopat kanske han hämnas många år senare? Tänk längre än näsan betyder att ha ett medvetet konsekvenstänk, jag hoppas du förstår min tanke rätt nu?