2025-12-29, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvalaReflektioner
https://files.catbox.moe/2z8zb3.pdf
Tackar. Den här domen kommer att rivas upp av Hovrätten. Det var flickan som tjatade om att hon skulle få komma till Gävle, tills mannen till slut gav med sig. Hon bad honom åtskilliga gånger att betala biljetterna. Det var flickan som sände ett meddelande om att han skulle köpa kondomer. Det var flickan som tog initiativ till samlag. Jag har lite svårt att tolka det som att det var han som utnyttjade henne.

Det var väldigt vuxet av flickan att tänka på preventivmedel. Är det vanligt bland små barn som inte kan värna sin sexuella integritet?
Citera
2025-12-29, 16:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Tackar. Den här domen kommer att rivas upp av Hovrätten. Det var flickan som tjatade om att hon skulle få komma till Gävle, tills mannen till slut gav med sig. Hon bad honom åtskilliga gånger att betala biljetterna. Det var flickan som sände ett meddelande om att han skulle köpa kondomer. Det var flickan som tog initiativ till samlag. Jag har lite svårt att tolka det som att det var han som utnyttjade henne.

Det var väldigt vuxet av flickan att tänka på preventivmedel. Är det vanligt bland små barn som inte kan värna sin sexuella integritet?
15-åringen levde under svåra hemförhållanden, befann sig i ett främmande land utan att kunna tala språket, saknade pengar och var helt utelämnad till 44-åringen Michael Forsmark. Det bör tas i beaktande och jag tror inte hovrätten kommer riva upp domen.

Den här Michael skulle lika gärna kunnat vara en dumpen-gädda.
Citera
2025-12-29, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Här menar man på att hon var i psykisk obalans, och att mannen utnyttjade det. Att hon inte var kapabel att säga nej. Jag tror inte hovrätten köper det resonemanget.

Nej, inte en chans att Hovrätten köper detta resonemang.
Att påstå att man var i psykisk obalans kan inte vara grund för övergrepp.

Typexempel på aktivistisk tingsrätt som vill straffa mannen pga moraliska skäl.
Citera
2025-12-29, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
så du ser inget fel i att en 95åring ligger med en 18åring? Självklart är de relevant om man lippar om pedofili. Emanuel Macrons fru har aldrig blivit straffad för de hela och ändå var hon lärare åt honom. Vi snackar inte om mina böjelser vi pratar om andra personers skeva inställning.

Det är du som med en dåres envishet hävdar att det är normalt att groma barn eller som i detta fallet en 15 årig flicka i sexuella syften.

Som sagt, 2 fel blir inte 1 rätt.
Citera
2025-12-29, 18:04
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Brottsbalken kapitel 6 Paragraf 6 lyder numera såhär:

"Den som, med ett barn under femton år, eller med ett barn under
arton år och där omständigheterna är sådana som avses i 4 § andra stycket,
genomför en annan sexuell handling än som avses i 4 och 5 §§, döms för
sexuellt övergrepp mot barn till fängelse i lägst sex månader och högst
två år. Detsamma gäller den som på ett otillbörligt sätt förmår barnet att
företa eller tåla en sådan handling."

Notera texten "eller med ett barn under arton år och där omständigheterna..."

Det är det enda jag har påstått står i lagen. Inget annat.

Det betyder inte att det finns fler åldrar för sexuell myndighet. Det är inte vad som står i lagtexten. Det finns bara en enda sexuell myndighetsålder och det är 15 år. Fyllda 15 år är huvudregeln. Ditt citat stipulerar undantagen, och det är inte samma sak. Du förstår inte riktigt vad det är du läser.
Citera
2025-12-29, 18:07
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Det är du som med en dåres envishet hävdar att det är normalt att groma barn eller som i detta fallet en 15 årig flicka i sexuella syften.

Det finns massvis med sexuella handlingar som inte är "normala", men som ändå är fullt lagliga. De flesta fetisher exempelvis. Lagen har ingenting med vad som är normalt eller avvikande att göra.
Citera
2025-12-29, 19:48
Medlem
Citat:

problem är att du normaliserar att två personer med stor åldersskillnad kan vara attraherad av varandra utan problem för att i nästa sekund så fort den ena är 14år är de en omöjlighet att de är attraherad av den äldre personen. För att också i nästa sekund påstå att två 14åringar kan vara attraherad av varandra och ha sex. De är ju totalt ologiskt likaväl som att normalisera fängelse för en 13åring om den begår grövre då blir den vuxen helt plötsligt men de blir ett barn när en vuxen människa över 18 har sex med 13åring. Jag frågar efter logiken i de hela
Citera
2025-12-29, 21:51
Medlem
Majsmannen2s avatar
Vet du som 15 åring vad ett utnyttjande är?

Med mig själv som referens så kunde jag utnyttja skolkompisar till att få min vilja fram vid den åldern.

Har världen skådat något exempel där en 15 årig kille utnyttjat en äldre kvinna till att få sex? Ja eller en tjej då.

Eller kan du bara som 15 åring utnyttja jämnåriga människor?
Citera
2025-12-29, 23:07
Medlem
Citat:
problem är att du normaliserar att två personer med stor åldersskillnad kan vara attraherad av varandra utan problem för att i nästa sekund så fort den ena är 14år är de en omöjlighet att de är attraherad av den äldre personen. För att också i nästa sekund påstå att två 14åringar kan vara attraherad av varandra och ha sex. De är ju totalt ologiskt likaväl som att normalisera fängelse för en 13åring om den begår grövre då blir den vuxen helt plötsligt men de blir ett barn när en vuxen människa över 18 har sex med 13åring. Jag frågar efter logiken i de hela

För mycket julöl? Nu svamlar du väldigt mycket.
Citera
2025-12-29, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det finns massvis med sexuella handlingar som inte är "normala", men som ändå är fullt lagliga. De flesta fetisher exempelvis. Lagen har ingenting med vad som är normalt eller avvikande att göra.

Att grooma en 15 åring i beroendeställnig för sexuella syften är dock inte lagligt.
Citera
2025-12-30, 01:16
Medlem
Citat:
För mycket julöl? Nu svamlar du väldigt mycket.

De är du som är ologisk likt vegetarian som dampar ut på sin man när han beställer en entrecote hur mycket djurplågeri de är att äta entrecote. Medan hon själv har en hund där hemma som hon serverade en burk innehållande nötkött och ett grisöra. Väx upp till verkligheten istället för att komma med sånt som är ologiskt
Citera
2025-12-30, 01:22
Medlem
Citat:
De är du som är ologisk likt vegetarian som dampar ut på sin man när han beställer en entrecote hur mycket djurplågeri de är att äta entrecote. Medan hon själv har en hund där hemma som hon serverade en burk innehållande nötkött och ett grisöra. Väx upp till verkligheten istället för att komma med sånt som är ologiskt

Inte jag som jämställer ett förhållande mellan 30 åring och en 46 åring med en utsatt 15 åring och en 40 åring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in