Citat:
Ursprungligen postat av
Pippilotte
SAR, hur länge var de inblandade? För de kopplades in i samband med spaningsarbetet? Dvs när man identifierat GM redan. Vissa menar ju att sökningen vit uttran var en skenmanöver? Var inkopplingen av SAR också en skenmanöver då? Känns inte rimligt med så många skenmanövers. För mig verkar det väldigt klart att de inte kunde identifiera vart BO befann sig och därför inte stormade stället? Samtidigt fortsatte de söka och hoppades att GM skulle leda de till BO?
Sen åter till styckningen. Jag tänker att om detta vore en defensiv styckning, så är det för att transportera kroppen ut ur huset? Men han har ju uppenbarligen transporterat kroppen antingen avliden/medvetslös in i huset. Jag är inte riktigt med på logiken här. Om han klarade transportera in kroppen i huset, borde det inte vara styckning av defensiva o vara styckning av defensiva skäl? För denna typ av styckning borde väl framförallt ske om mordet sker inomhus från början?
Jag tror att om styckningen överhuvudtaget skett inomhus, så har den skett av andra orsaker..
Enda gången den kan ha skett inomhus är om hon levde i bilen, hela vägen in i huset? Då vill man inte ens tänka tanken vad han utsatt henne för innan han i sådana fall styckade henne. Men återigen, känns krångligt att bära in henne med en granne/husvärden väldigt nära?
Tror detta faller på flera punkter:
1. Han har ju troligen styckat för att han njuter av det på något sätt. Tidigare hade han ju förvarat/kollat på massa bilder på döda kvinnor och obduktioner osv.
2. Han har ju använt buntband för att han velat fängsla en levande person. Hur han fick henne att lyda och vara tyst mellan bilen och atterfallshuset är förstås oklart... men han kan ju ha tejpat igen munnen på henne och täckt för hennes ögon exempelvis.
Hon kanske därmed inte ens visste att hon var nära ett hus med en granne.
Sedan är det väl inte otänkbart att han vet att grannen inte ser eller att den sover eller inte är hemma? eller hade det framkommit att grannen var hemma och hade hört oväsen osv?
Det är iaf tydligt att han ville ha en levande person. Så vad han än gjort kan det ju ha skett vartsomhelst. kanske i en annan skogsdunge utomhus till och med. Men ville han bara ha en död person hade han väl kunnat döda henne redan på plats.. skjuta henne med ljuddämpare eller vadsomhelst. Inga buntband behövs ju för det oavsett?