2026-01-03, 02:07
Medlem
Mohaves avatar
En vän har ett tag varit ihop med en jäkligt snygg och trevlig tjej. Vi har umgåtts mycket alla tre (och även med fler vänner). Vi har alla skrattat och haft roligt. Men när vi sågs bara han och jag i kväll, så frågade han mig: "Vill du ta över henne? Hon verkar gilla dig mer än mig."

Det kom lite chockartat. Tanken hade inte slagit mig. Men om han frågar, så har jag ju hans okej. Och hon är grymt läcker och vi har bra kemi. Så kanske? Eller?
Citera
2026-01-03, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
En vän har ett tag varit ihop med en jäkligt snygg och trevlig tjej. Vi har umgåtts mycket alla tre (och även med fler vänner). Vi har alla skrattat och haft roligt. Men när vi sågs bara han och jag i kväll, så frågade han mig: "Vill du ta över henne? Hon verkar gilla dig mer än mig."

Det kom lite chockartat. Tanken hade inte slagit mig. Men om han frågar, så har jag ju hans okej. Och hon är grymt läcker och vi har bra kemi. Så kanske? Eller?
Absolut. Bara småbarn och såna som inte kommit längre i hjärnan som kommer skrika om att det skulle vara fel.
Är man ledig så är man. Ingen äger nån.
Citera
2026-01-03, 02:25
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:

Hur menar du ta över? Ligga med henne eller bli tillsammans med henne? Om det är det sista så kanske du ska tänka på att det kommer bli jobbigt för dig med svartsjuka på hennes ex/din polare, sen när du blivit kär i henne.
Citera
2026-01-03, 02:35
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Hur menar du ta över? Ligga med henne eller bli tillsammans med henne? Om det är det sista så kanske du ska tänka på att det kommer bli jobbigt för dig med svartsjuka på hennes ex/din polare, sen när du blivit kär i henne.
Jag vet inte. Är kluven. Kan inte neka till att jag tycker hon är mycket attraktiv. Men vill inte sabba något. Ja, betydande risk för att detta kan bli jobbigt...
Citera
2026-01-03, 02:53
Medlem
Citat:

är ni babianer från de lite varmare länderna eller går ni på högstadiet? Vill gärna ha lite mer info kring vad ni är för människor
Citera
2026-01-03, 02:59
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavista200
är ni babianer från de lite varmare länderna eller går ni på högstadiet? Vill gärna ha lite mer info kring vad ni är för människor
Vi är välutbildade människor i mogen ålder. Mest etniska svenskar i vår vänkrets men en och annan "babbe".
Citera
2026-01-03, 03:18
Medlem
Vitiss avatar
Låter som om ni resonerar om en hund.
"Ta över".
Så kunde det kanske resoneras på lågstadiet; men vuxna människor?
Njä.

Har tjejen ifråga uttryck egen vilja i frågan?
Citera
2026-01-03, 03:26
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis

Har tjejen ifråga uttryck egen vilja i frågan?
Det har hon gjort på det sättet att hon uppenbart flirtar med mig när vi ses. Vilket gör min kompis kanske lite ledsen, men frågar mig om jag vill "ta över" henne.

Jag skulle aldrig acceptera hennes raggande utan hans godkännande. Men nu känns det som att han ger mig det.

Fast det känns ändå som en wierd situation. Som lätt kan gå fel. Med sårade känslor på olika håll.

Det är därför jag rådfrågar Relationsakuten.
Citera
2026-01-03, 03:33
Medlem
Belters avatar
Vänner kommer och går genom livet. Det är en sak som jag lärt mig med åren.
Att inte alla kan tillfredsställa en tjej med tungan, är en annan lärdom. Kan ju vara något sådant som ligger bakom det här.
Citera
2026-01-03, 08:07
Medlem
Kan vara så att han testar dig.
Citera
2026-01-03, 09:23
Medlem
halaltarzans avatar
Kan ni inte köra en typ @xelina då, alltså leva ihop och dela säng alla tre?
Citera
2026-01-03, 11:27
Medlem
Ta över? Låter som en bok han läst men inte gillade.

Tjejen ifråga har naturligtvis inget att säga till om?

Ponera att ni blir ihop, skall ni då fortsätta umgås alla tre?
Skratta tillsammans men plötsligt följer hon med dig hem istället för honom?

Suspekt förfarande. Varför vill man vara med någon som ens kompis stoppat veken i?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in