Citat:
Ursprungligen postat av Mark8
Visste ni att det dör över 80 personer per år i tågrelaterade olyckor.
Det är uppenbart att banverket och lokala tågföretag fullständigt ignorerar något som helst säkerhetstänkande. Personligen anser jag att denna DÖDSTRANSPORT bör stängas ner omedelbart tills man kommit tillrätta med dessa problem.
jämfört med tex flyget så är tågen en dödsfälla utan dess like. kommentarer?
NU blev jag sur.
Jag känner folk som arbetar just på banverket och är det några som är uppmärksamma och samarbetar SNABBT med polis etc. så är det dom.
Dessutom, så spelas ALLA samtal in, så att man kan utreda efteråt vad som egentligen skedde om någon blev skadad/dödad och lära sig av detta.
Det var en incidient för att par år sedan då en dårpippi skulle hoppa från en bro ned på sthlms centralspår.
ALL ström bröts, och du, gissa hur många resenärer som komförsent till sina destinationer tack vare detta?
Och, ja, polisen fick tag i denna person, då allt, precis allt, var strömlöst.
Så fort någon ringer in ett tips om någon på spåret, så bryts strömmen DIREKT, utan snack, sedan får polisen kontrollera om tipset är falskt eller äkta.
Men inget tåg rullar så länge detta sker. DU har ingen aning om hur många liv detta räddar varje år, vilket är 100-tals.
Så,
Lär dig en aning fakta innan du öppnar truten, och ringer du till banverket, My Dear, tänk på att du blir bandad när du börjar mala PÅ OM DERAS SÄKERHETSTÄNKANDE.
Dessutom, hur i helsicke skall de kunna ta ansvar för Kalle som lagt sig på spåret på kvällen i mörka kläder i syfte att ta livet av sig...?
Det är oftast allmänheten som ser kandidaten på spåret, som ringer polisen, som i sin tur ringer Banverket.
Tågförare som råkar ut för "Hoppare" får omedelbart hjälp av professionella anställda psykologer, och en tids ledighet. Hade en granne som haft sex hoppare under sin arbetskarriär med att köra tunnelbana, och hon sade att hon behövde snacka efter den första, sedan var det inte så farligt längre, då hon insåg att människan valt detta själv, och hennes tåg bara var verktyget, inget annat.