Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Ok, en annan teori. Men , är det bekräftat att han hade kniv med sig?
Om han bara ville skada sig själv, varför ens gå till huset och döda mamman.....och vara med dottern i tre timmar......vad han nu gjorde under den tiden.....
Nej, men det har stått i media att GM ringde på och vad det verkar attackerade han mamman direkt. Om han gjort det vid dörren/i yttre hallen så kunde han inte ha nått köket för att hitta sitt vapen där. Därför tror jag att han hade mordvapnet, som verkar vara kniv, med sig.
Nej, tror alltså inte att han ville skada sig själv just då. Tog bara upp det som en av flera orsaker till att han var psykiskt sjuk och kapabel till våld mot sig själv och tydligen även mot andra, då mamman var rädd för honom.
Antar att han helt enkelt ville skada någon, om inte sig själv så någon annan. Det kan ha varit tvångsmässigt och att han fått en inre bild att skada mamman, triggat av annonsen.
Han behöver inte ha varit aktivt med dottern i tre timmar, men visst kunde hon hon ha blivit våldtagen, det vet vi inte säkert än. Men vem vet, kanske besparade han dottern från dödligt eller svårt våld i det längsta för att ha henne vid medvetande och kunna våldföra sig på henne länge.
Jag motsäger inte att han kan ha våldtagit dottern men jag tror inte att han kom dit på enkom med målet att göra det.