2026-01-02, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Finns ingen logik i att öppna dörren, ring snuten ist

Varför skulle hon ha ringt polisen för att någon ringde på hennes dörr, särskilt om hon väntade någon?
Citera
2026-01-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marabouchoklad123
Så, om jag ska sälja min soffa. Ska jag bära med mig den till McDonalds för att man ska träffas på en offentlig plats? Så går det ju inte riktigt att tänka...

Har läst flera tidigare fall där personer som annonserat ut varor i hemmet har blivit både rånade och misshandlade. Det hände även en gång en person som bor tvärs över gatan från min bostad. Den personen skulle iofs sälja en klocka och kunde väl ha sett till att ses på offentlig plats, men gjorde inte det.

Man måste tyvärr vara på sin vakt mot främlingar.
Citera
2026-01-02, 19:09
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
2. Nu kan man inte sälja varor längre via att låta en främmande person komma hem och köpa en vara
Ja, ibland funderar man ju över vissa människor som hänger på Flashback. De reagerar som småbarn på stimulans och för dem är allting som inte är välbekant skitläskigt och förmodligen livsfarligt.
Citera
2026-01-02, 19:09
Medlem
Lorbass avatar
Det här med att MGM skulle ha varit utsatt för ett övergrepp som det skrivs om här i tråden. Kan det vara så att samtliga syskon har utsatts och att det är en delvis förklaring till varför alla verkar ha/haft problem?

Och du som påstod dig veta, säg vad det handlar om då. Om du nu vet.
Citera
2026-01-02, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Har läst flera tidigare fall där personer som annonserat ut varor i hemmet har blivit både rånade och misshandlade. Det hände även en gång en person som bor tvärs över gatan från min bostad. Den personen skulle iofs sälja en klocka och kunde väl ha sett till att ses på offentlig plats, men gjorde inte det.

Man måste tyvärr vara på sin vakt mot främlingar.

Så är det ju.

Är det fel på TV:n tar man ju inte med sig hela huset till reparatören eller hur?

En liten fingervisning hur man skall bete sig -

https://www.youtube.com/watch?v=GFKMmdY4K2M
Citera
2026-01-02, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Nej, det är psykiatrins uppgift. Tänk om våra politiker kunde inse att det inte var så jäkla smart att dra ned på antalet slutenvårdsplatser. Och tänk om de kunde inse att detta lett till att ett stort antal människor dött eller fått sina liv förstörda av denna naivitet.
GM skrevs ut från "skrynkleriet" i Boden bara några dagar före brottet.

Allt är ekonomi. Och går det fel, vilket det ibland gör, så blir det ändå dyrt.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-01-02 kl. 19:26.
Citera
2026-01-02, 19:13
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mizzyoy95
Vet man vem GM är och finns det någon bild på honom?
Testade du att läsa första sidan av tråden?
Citera
2026-01-02, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Denna typ av koppling var det ingen som trodde på när du skrev!
Good spot

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/mordade-kvinnan-och-garningsmannen-hade-kontakt-om-annons/

Jo då, var inne på samma spår.
Bra att detta med annonsen kom fram.
Citera
2026-01-02, 19:19
Medlem
Klarlacks avatar
Åsa Jonsson har startat en insamling som nu är uppe i 2,1miljoner kr!!!
www.nyheter24.se/nyheter/inrikes/1449429-stor-insamling-till-dottrarna-i-boden-uppe-i-over-11-miljon

Insamling
www.gofundme.com/f/for-dottrarna-i-boden

Jag är tacksam till polisen att de dödade Fernando Lara. Bra gjort! Äntligen gör de sitt jobb. Skönt för döttrarna att kräket inte kommer ut efter några år. Rest in Piss.
Citera
2026-01-02, 19:20
Medlem
Citat:
Det är ingen som sagt att ett begagnat keyboardstativ för 150 spänn var den egentliga anledningen till brottet. GM kan ha sett annonsen och använt den som förevändning att få tillträde till huset och flickan.

Men hur skulle GM överhuvudtaget ha vetat att det fanns en dotter i huset?

Tror han var ute efter mamman efter att ha sett hennes profilbild.
Citera
2026-01-02, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Har från början haft en känsla av att han ville träffa BO-mamman, då han sett hennes annons där hon ser snygg ut på profilbilden samt uppger i vilket område hon bor; alltså inte alltför långt från BO.

Då är vi två som har den känslan, det var modern och inte några döttrar i yngre tonåren som fanns på hans radar. Ser man till den FB som var kopplad till annonsen så är det få bilder, några på BO och tre st på döttrarna och den senaste från sommaren 2023 och de vid tidpunkten för foto var ca 12-13 år (yngre tonåren). Den senaste på BO var från sommaren 2025 och profilbild.
Jag tror målet för hans fotvandring var BO, inte döttrarna, inte annonserna men de gav GM en möjlighet att komma nära inpå BO utan att denne anade oråd. Sen gick det käpprätt åt h-vete och förmodligen kanske direkt när han släppts in och "skräckfilmen" började som en polis uttryckte det efteråt.
Citera
2026-01-02, 19:21
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Nej, det är psykiatrins uppgift. Tänk om våra politiker kunde inse att det inte var så jäkla smart att dra ned på antalet slutenvårdsplatser. Och tänk om de kunde inse att detta lett till att ett stort antal människor dött eller fått sina liv förstörda av denna naivitet.
GM skrevs ut från "skrynkleriet" i Boden bara några dagar före brottet.
Psykatrireformen är en långsamt eskalerande katastrof. Obegripligt att ingen regering vill göra om och göra rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in