2026-01-02, 17:13
Medlem
Calle Clown, crossad, cnullad och cörd.
Citera
2026-01-02, 17:29
Medlem
NiccoJs avatar
Tyvärr säger det mycket om hur påfyllningen av åkare underifrån ser ut när det ens talas i media om huruvida en åkare på 37 år som aldrig utmärkt sig ska med till OS.
Citera
2026-01-02, 17:59
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Tyvärr säger det mycket om hur påfyllningen av åkare underifrån ser ut när det ens talas i media om huruvida en åkare på 37 år som aldrig utmärkt sig ska med till OS.

Dom ser ju det är serverat för Calle.
Trots misslyckanden säsong in säsong ut .
Klart dom tappar motivationen/ lusten .
Citera
2026-01-03, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Jag tror det är över nu. Vilken otrolig lättnad isåfall.

Ska bli spännande om vi får effekt redan den här säsongen med ett mer professionellt landslag efter att de slipper dras med den där patetiska människan.

Bra nyfiken om han dyker upp i Bode

Ja precis. Nu när Calle inte är med i landslaget och inte heller kört VC radar andra svenska herrar upp pallplatser. Kolla bara på TdS , svenskarna kör över Norrmännen totalt och t.ex Poromaa gör sin bästa säsong någonsin så här långt. Allt blir bättre utan Calle. Tror vi får se 5 svenska herrar topp 10 i klättringen nu på söndag t.ex.
Citera
2026-01-03, 10:31
Medlem
Stenad-af-Ograss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hextern
Poromaa gör sin bästa säsong någonsin så här långt.
Va?
Citera
2026-01-03, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenad-af-Ogras
Va?
Ja?

Ironin det inlägget var ju *svår* att missa..................
Citera
2026-01-04, 17:44
Medlem
laughingducks avatar
Calle drömmer på !!

Från SVT sport

”Calle Halfvarsson vägrar att ge upp OS-drömmen
UPPDATERAD IDAG 14:35PUBLICERAD IDAG 14:35
Så sent som igår hade Calle Halfvarsson fortfarande ett litet hopp om att kunna nå en OS-plats. Och trots att 36-åringen idag var en dryg minut efter vinnaren i Skandinaviska cupen på 10 km i Vantaa, Finland, så har den obotlige optimisten kvar hoppet.
– Jag känner ändå hopp någonstans, säger svensken till SVT Sport. ”

https://www.svt.se/sport/langdskidor/calle-halfvarsson-vagrar-att-ge-upp?fbclid=IwdGRleAPHdkpleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwc F9pZAo2NjI4NTY4Mzc 5AAEeHgVUL9mLLxohx3upgH2JZRtmSBiBfAKiMfV7LMo2hd1bh uhvzRb5fMC3W0s_aem_1nq2xgIWjPTkjK8yfLcUMg
Citera
2026-01-04, 17:59
Medlem
Helt otroligt. Cp-Calle blir alltså återigen 38:a och sjätte bästa svensk i skidåkningens B-division, men får precis som igår all uppmärksamhet från massmedia. Så fruktansvärt trött på att de tror att den där jävla idioten har något nyhetsvärde. Nu är det någon sorts OS-dröm som ska jagas, där Calle ser sig själv ta fart nerför sista sprintbacken jämsides med Kläbo i finalen. Han är komplett imbecill.
Citera
2026-01-05, 00:23
Medlem
Teobald Thors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz
Helt otroligt. Cp-Calle blir alltså återigen 38:a och sjätte bästa svensk i skidåkningens B-division, men får precis som igår all uppmärksamhet från massmedia. Så fruktansvärt trött på att de tror att den där jävla idioten har något nyhetsvärde. Nu är det någon sorts OS-dröm som ska jagas, där Calle ser sig själv ta fart nerför sista sprintbacken jämsides med Kläbo i finalen. Han är komplett imbecill.
Du (och jag) bekräftar att Clickbait-Calle har nyhetsvärde.
Citera
2026-01-05, 00:28
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teobald Thor

Tur Calle har något värde 😉
Citera
2026-01-05, 01:22
Medlem
Hade ändå varit kul att se vad han hade blivit nu under loppen i tour de ski, det är ju inte så att svenska herrarna imponerat även utan calle.

Kommande 2-3 åren kommer bli intressanta.
Vi har alvar, anton grahn, och anger som alla är unga fortfarande och dom 3 jag ser som svenska landslagets framtid på herrsidan.
Kommer det talanger även yngre än så?
Har ingen koll på juniorerna tyvärr.
Citera
2026-01-05, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teobald Thor

Ja, det är ju uppenbart att Calles "OS-dröm" är ett narrativ som genererar klick för slaskpressen, men det är inte desto mindre en stor skam att han får så stor uppmärksamhet. Persson eller Danielsson har säkert också "OS-drömmar", men det är bara den där efterblivna nollan Halfvarsson vi får följa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in