Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-02, 11:42
Medlem
Vad fan är det med folket i det här jävla landet – varför är deras nationalism så jävla extrem? När uppstod den egentligen?

När jag tänker efter hade Ukraina ingen riktig egen stat före 1900-talet.

Efter Kievrusets fall styckades det ukrainska området upp och styrdes av Ryssland, Litauen, Polen och Osmanska riket, medan resten kontrollerades av kosackiska barbarer.

Varför i helvete är de här människornas nationalism så extrem att den påminner om Nazityskland?

Det moderna Ukraina föddes först efter Sovjetunionens kollaps. Alltså är Ukraina en ung stat med kort historia. Jag fattar inte varför nationalismen är så extrem.

Under fyra år har jag sett ukrainarnas strider och tyckt att de är sega som kackerlackor. De har till och med uppfunnit det här djävulska vapnet FPV-kamikazedrönare och gör allt de kan för att döda en rysk soldat till eller orsaka mer skada – de framstår som totalt galna.

På den nivån känns det värre än islamiska sekteriska konflikter. Med andra ord är dagens ukrainska nationalism lika extrem som islamisk extremism.
Citera
2026-01-02, 11:48
Medlem
Har du sett några ukrainare bränna piloter levande i bur, eller kasta ner homosexuella från taket?
Citera
2026-01-02, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Har du sett några ukrainare bränna piloter levande i bur, eller kasta ner homosexuella från taket?

Föreställ dig att islamistiska extremister under Irakkriget tillverkade IED-bomber och attackerade amerikanska styrkor.

I dag använder ukrainare krut för att tillverka allehanda vapen och angripa ryska styrkor.

Detta liknar de metoder som islamistiska extremister använder.
Citera
2026-01-02, 11:54
Medlem
Om Sverige attackerades och vi ville försvara oss med alla medel - vore vår "nationalism" extrem då?
Var de finska soldaterna, folken och regeringarna extrema under firhetskriget osh under WWII?
Och så vidare
Citera
2026-01-02, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Om Sverige attackerades och vi ville försvara oss med alla medel - vore vår "nationalism" extrem då?
Var de finska soldaterna, folken och regeringarna extrema under firhetskriget osh under WWII?
Och så vidare

De kunde ju bara kapitulera och fly.

Det jag menar är att Ukraina under lång tid inte har haft en egen stat, och att de var barbariska.
Jag förstår helt enkelt inte varför nationalismen där är så extrem, nästan på nivå med Nazityskland.
Citera
2026-01-02, 12:00
Medlem
BigBusinesss avatar
Ännu ett Ryzztroll som tänkt ut ett fiffigt sätt att kasta tvivel till vårt stöd för Ukraina men som i stället visar hur ofantligt korkade ryzzofiler är.

Tack TS för att du bidrar till hatet mot ryzzar och därmed stödet till Ukraina.

Man kan ju fundera på varför det finns ett stöd överhuvud taget i ryzzland, som består mest av ockuperade lydstater? Hur kan någon bry sig överhuvud taget om det korrupta skitlandet, till och med till den grad att man tycker folk ska dö för att göra skithålet ännu lite större?
Citera
2026-01-02, 12:06
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Föreställ dig att islamistiska extremister under Irakkriget tillverkade IED-bomber och attackerade amerikanska styrkor.

I dag använder ukrainare krut för att tillverka allehanda vapen och angripa ryska styrkor.

Detta liknar de metoder som islamistiska extremister använder.
Har du inte hört ralas om den islamistiska delrepubliken Tjetjenien?
Ligger i den ryska federationen märkligt nog.
Citera
2026-01-02, 12:09
Medlem
Citat:
De kunde ju bara kapitulera och fly.

Det jag menar är att Ukraina under lång tid inte har haft en egen stat, och att de var barbariska.
Jag förstår helt enkelt inte varför nationalismen där är så extrem, nästan på nivå med Nazityskland.
Men nej, de flydde inte. Varför, tror du?
Ukraina är väl inte känt för barbari?
Landet har dessutom kämpat för sin självständighet ganska länge. Nån gång ska de väl lyckas få den?!?
Jag önskar dem all framgång!
Citera
2026-01-02, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Har du inte hört ralas om den islamistiska delrepubliken Tjetjenien?
Ligger i den ryska federationen märkligt nog.

Ja, Tjetjenien stred mot den ryska armén men gav till slut upp sin självständighet och stannade kvar inom federationen. Men Ukraina verkar vara mer radikalt än tjetjenerna.
Citera
2026-01-02, 12:16
Medlem
Citat:
Vad fan är det med folket i det här jävla landet – varför är deras nationalism så jävla extrem? När uppstod den egentligen?
Jag har rest en del i Ukraina men mest varit i Kiev. Jag har pratat och umgåtts rätt mycket med ukrainare och inte upplevt någon extrem nationalism alls. Jag har inte varit där sedan 2012 så om din tes stämmer, att det finns en extrem nationalism i landet nu så antar jag att det har uppstått i samband med Putins aggressioner och krig mot landet.

Om ett land blir anfallet av en fiende som vill befolkningen illa så kanske det är en naturlig reaktion att bli nationalistisk för att värna landets suveränitet.
Citera
2026-01-02, 12:17
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ja, Tjetjenien stred mot den ryska armén men gav till slut upp sin självständighet och stannade kvar inom federationen. Men Ukraina verkar vara mer radikalt än tjetjenerna.
Har du missat alla dessa kvinnliga tjetjenska självmordsbombare, t.ex i skolan i Beslan 2004?

Dessutom var det putin själv som startade det kriget genom att spränga flera hyreshus i ryssland för att ge tjetjenerna skulden, mysig kille den där putin.
Citera
2026-01-02, 12:23
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
/---/
Varför i helvete är de här människornas nationalism så extrem att den påminner om Nazityskland?

Ukrainarna gör motstånd mot det fascistiska skithålsimperiet Rossiiskaja Pederastsija Putleristan och dess blodtörstige tyrann. Skithålsimperiets hysteriska propagandaprissar ränner ut på Flashback och skriker som skållade råttor ut sin frustration över att inte ukrainarna inte på nytt vill bli det ryska herrefolkets slavar ...
Senast redigerad av Ördög 2026-01-02 kl. 12:31.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in