Citat:
Ursprungligen postat av
burch94
Har ju gjort allt detta? Skrev det i mitt inlägg att jag gick upp till grannen och klagade, men han bad mig mer eller mindre hålla käften. Då ringde jag störningsjouren. Han fortsatte dock borra dagen efter, fast vid lunch istället. Sen borrade han igen och igen, förutom igår under nyår, men dom verkade inte vara hemma. Idag borras det igen
Missade detta, sorry. Då vänder du dig till fastighetsvärden, och frågar (spelar dum) när renoveringen ovanför dig är klar.
Fastighetsvärden säger då att det inte pågår någon renovering där.
Då säger du att du förväntar dig att borrandet upphör snarast, eller så bedriver de olovligen en verksamhet där uppe.
Som andra tidigare nämnt, är det svårt att klaga under dagtid. Däremot finns det regler för hur lyhörd en bostad får vara. Vissa fastighetsägare (de flesta) är snikna och förväntar sig inte att du som boende klagar, eller viftar bort det.
I ett sånt läge hotar du med att du har kontaktat hyresgästföreningen och de kommer att komma ut för en ljudmätning. Då kommer det bli eld i baken på fastighetsägaren, då det helt klart är billigare att säga åt de som bor ovanför dig än att ljudisolera flera lägenheter.
Vet själv hur jobbigt det är, har varit i exakt samma situation. Tror att du kommer en lång bit på vägen av de föreslagna stegen ovan. Hoppas det löser sig, och gott nytt år.