Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 22:42
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Instämmer. Man får känslan av att SMHI:s högsta önskan är att det ska bli väderkaos i landet. Då kan man ju skylla på klimatförändringarna.

Detta känns tämligen uppenbart med "stormen" Anna vars snö till synes byts ut mot regn.
Men det är ju för helvete snö som kommer i området SMHI har varnat med röd markering för.
Kan du inte ens ta reda på fakta innan du skriver din skit.
Citera
Igår, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Men det är ju för helvete snö som kommer i området SMHI har varnat med röd markering för.
Inte så farlig väder. Man säger röd varning, men det är en helt vanlig vinterväder.
Citera
Igår, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeMadeYou
En faktor är nog också att det är 1:a Januari och de flesta är lediga och sitter hemma.
Har snöat hela dagen i Stockholm men inte varit särskilt stora problem i trafiken.
Det brukar snöa den här årstiden.
Vad har Stockholm med det att göra? Ni är befriad från "Anna" så gott jag kan se.
Citera
Igår, 22:51
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Så snö är lika med "röd varning"? Snacka om trams.
Citera
Igår, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Och röda varningar är inte vanliga alls.

Precis, jag tror detta var den första röda varningen för snö sedan systemet infördes.
Citera
Igår, 22:53
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Och hur tycker du vi ska göra för att få folk att hålla sig hemma och inte ge sig ut på vägarna när det blir väder folk inte klarar av?

Din idé är nog att hålla käft och låta folk ta skada.

Du har en övertro på att folk ska lyssna på diktat från staten. Det bästa är att folk tittar på vädret och utgår från det. SMHI:s prognoser är ofta riktigt dåliga och deras varningar likaså. Exempelvis missade de helt ovädret i september där järnvägen i Ådalen spolades bort.

Min idé är att se människor som vuxna att ta ansvar för sina göranden och låtanden.
Citera
Igår, 22:56
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Den här gången var det helt hysteriskt. SOS alarm-appen skickade ut meddelanden till alla i hela södra sverige, om att hålla sig inne. För att det kan vara halt. Och för att de snöar i Hudik. Jag låtsas inte kunna meteorologi, med det är ju något lite överkänsligt med allt det här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Inte så farlig väder. Man säger röd varning, men det är en helt vanlig vinterväder.
Kanske inte helt vanligt vintervädrer då julafton var grön och sen kommer hela vintern på några dygn...

Snarare äntligen blev det en riktig vinter tillslut trots allt!
Citera
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Precis, jag tror detta var den första röda varningen för snö sedan systemet infördes.
Exakt! Det är ingen stor grej av detta, det är media som överdriver.

Så det är alltså ett nytt system och därför blir det så överdriven. Jobbigt egentligen! Att skrämma folk och hålla på!
Citera
Igår, 22:58
Medlem
Citat:

Om det är en meter snö på kort tid, så ja.
Citera
Igår, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eroxxs
Kanske inte helt vanligt vintervädrer då julafton var grön och sen kommer hela vintern på några dygn...

Snarare äntligen blev det en riktig vinter tillslut trots allt!
Att snön inte kommer oktober, december, är numera ganska vanligt. Att snön kommer vid januari eller februari och blir som en ''riktig'' vinter, är mer vanligt och något man räknar med.

I och för sig beror det på vart i landet du bor i. Hört att Umeå så var det ungefär som det var vid 80-talet. Mycket snö, även under julen. Långt innan december, kan snön kommer. Men inte mitten i landet och många stöder och kommuner får inget snö, förs i januari. Men vissa städer i landet får det, som sagt. Långt innan januari.

Så jo, detta är en helt vanlig vinterväder.
Citera
Igår, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Exakt! Det är ingen stor grej av detta, det är media som överdriver.

Så det är alltså ett nytt system och därför blir det så överdriven. Jobbigt egentligen! Att skrämma folk och hålla på!

Media som överdriver? Aftonbladet har 6-7 nyheter som ligger över denna, på expressen hittar jag den inte alls, måste ligga väldigt långt ner. Ni får det att framstå som att det rapporteras som Estonia, när det inte rapporteras speciellt mycket.

Och häromdagen dog 3 personer av stormen Johannes. Hur många hade dött utan varningar? Vi får ju aldrig veta, men jag skulle tro minst 10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in