2026-01-01, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ACalcioMilan
Att tvångsmässigt skada eller mörda andra har inget med OCD att göra.

OK. Då är jag helt ute och cyklar. Jag trodde att personer med OCD kunde bli triggade, förlora kontrollen och bli kapabla att utföra våldshandlingar tvångsmässigt, särskilt om de lider av samsjukliget och missbruk.

Från "Psychology Today":

Quote/ Aaron Harvey suffered from "hidden" OCD. He would have intrusive thoughts about religion, sexuality, and harming others. Always wondering whether or not he would "lose" control of his mind. He lived his life feeling "on the edge, going a thousand miles an hour." Aaron would avoid knives, sex, the kitchen, having friends over, and many other everyday activities./Unquote.

Vad antar du själv GM i detta fall lider av?
Senast redigerad av Detdundrar 2026-01-01 kl. 20:48.
Citera
2026-01-01, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Haha, tror du är knäpp. Du vet ju inte vad grannen hörde. Du verkar inte förstå så mycket om människor och händelser. Synd att du inte var på plats och hörde vad du tror grannen hörde. Du hade nog dött knivdöden du.

Polisen har gått ut med att man ska säga till 😄 när gick dom ut med det?

I typ samtliga trapphus senaste 5 åren... du borde nog komma upp bakom den sten du varit under innan du yttrar dig...
Citera
2026-01-01, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
OK. Då är jag helt ute och cyklar. Jag trodde att personer med OCD kunde bli triggade, förlora kontrollen och bli kapabla att utföra våldshandlingar tvångsmässigt, särskilt om de lider av samsjukliget och missbruk.

Från "Psychology Today":

Quote/ Aaron Harvey suffered from "hidden" OCD. He would have intrusive thoughts about religion, sexuality, and harming others. Always wondering whether or not he would "lose" control of his mind. He lived his life feeling "on the edge, going a thousand miles an hour." Aaron would avoid knives, sex, the kitchen, having friends over, and many other everyday activities./Unquote.

Vad antar du själv GM i detta fall lider av?

Jag tror att detta var ännu ett tragiskt vansinnesdåd av en person med psykos, mycket möjligt utlöst av missbruk. Detta i kombination med någon form av empatistörning i grunden(?)
Citera
2026-01-01, 23:24
Medlem
Något off topic, men samtidigt ändå inte...

Hur säker är anonymiteten på flashback? Säg att man har information i ett ämne, men att den informationen bara kan komma från ett enda ställe? Och så skulle man göra ett inlägg... Är det möjligt för t.ex. en myndighet att spåra den som gjort inlägget i sådana fall? Och iom det indirekt spåra källan till informationen?

En admin eller moderator får gärna svara, om någon sådan följer tråden.
Citera
2026-01-01, 23:25
Medlem
tomyhockeys avatar
Jag gissar mgm knullat döttrarna och hans kusin knullat BO morsan det är den kopplingen jag ser man går inte i någons hus och attackerar om man inte vet vilka dom är
Citera
2026-01-01, 23:53
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Jag gissar mgm knullat döttrarna och hans kusin knullat BO morsan det är den kopplingen jag ser man går inte i någons hus och attackerar om man inte vet vilka dom är

Då har du inte läst om många rättsfall.
Citera
2026-01-02, 00:11
Medlem
Sorgligt försök att elda upp stämningen i tråden!
Kryp tillbaka under din sten!
Ditt inlägg säger mer om dig än att föra tråden framåt!!
Vila i frid Annica❤️

Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Citera
2026-01-02, 01:09
Medlem
Sitter inne på info om GM.
Ingen som läst att mamman pratar om ett övergrepp/trauma han kämpat med!
Kan ju säga att efter detta övergrepp blev han aldrig sig själv igen vad man fått höra....
Citera
2026-01-02, 01:13
Avstängd
Varför öppnade kärringen dörren? Tror han våldtog nån utav barnen...
Citera
2026-01-02, 01:23
Medlem
Tror inte han våldtagit nån av döttrarna, han är nog traumatiserad,vad jag hört på den fronten. Men hans trauma han ska ha gått igenom satte fart på hans psykiska mående och självmordsförsök//
Citera
2026-01-02, 01:25
Medlem
Många pratar om att dom känner GM. Då visste ni väl också att han som mamman sa i tidningen genomgått traumatisk övergrepp och blev sen aldrig den samma eller hur?
Citera
2026-01-02, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad1983
Många pratar om att dom känner GM. Då visste ni väl också att han som mamman sa i tidningen genomgått traumatisk övergrepp och blev sen aldrig den samma eller hur?

Utveckla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in