2026-01-01, 11:47
Medlem
Banditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Att Jonna inte visste om att sexvideon spreds av Jocke, det är 100%igt klart. Som andra här i tråden redan skrivit.

Varför Jocke gjorde det, det har han som vanligt gett olika bortförklaringar till nästan varje gång han beskriver det. Helt säkert är att han laddade upp porrfilmen själv, och skrev om porrfilmen på sin egna blogg med länk till sexvideon där den var uppladdad. ”Besök på egen risk” skrev han på bloggen. Och sexvideon låg ute länge.

När filmen sen rippades av andra, så började den spridas, och då ändrar Jocke sin bortförklaring, säger att han försökte få bort den överallt, och även ”lägga upp filmen igen själv” för att minska spridningen av andra .. typ. Fattar inget av den logiken.

https://nyheter24.se/noje/bloggvarlden/757609-jockibois-stora-miss-rakade-sprida-egen-porrfilm

Senare ändrade han bortförklaringen igen, till att ”Jag skulle ladda upp en redigerad filmfil till mitt konto på en känd porrsajt, och ’råkade ta fel fil, för den filen jag skulle ladda upp hade samma filnamn som vår porrfilm och låg i samma mapp”. Men hur hamnade länken till videon på hans egna blogg då?

Ibland säger han sexvideon låg bara ute sekunder innan han tog bort den, efter han skulle sett han tagit fel fil. Och om den bara låg ute sekunder, eller ens ett dygn, hur fick då andra tag i den och började re-posta den?

Vi snackar typ 2013 nu, det var svårt att rippa videofiler då, bara väldigt kunniga fixade sånt systematiskt. Sannolikheten att någon sett ”Vafan det är ju Jocke” och lyckats rippa videon på bara några sekunder efter den legat ute … det är bara bullshit.
Folk såg den för han länkade till den på sin blogg.

Jag hade själv konto på precis samma porrsida vid den tidpunkten, även om jag inte laddade upp material. Jag minns mycket väl att en video blir inte automatiskt synlig för man laddar upp den. Man måste klicka i att den ska bli synlig för allmänheten efter uppladdning också. Så misstag var det inte.

Jocke är liksom en skicklig bedragare på det sättet, ger tekniska relativt trovärdiga förklaringar som håller om man bara lyssnar med halvt öra. Men skrapar man på ytan så ser man bullshitten som finns därunder.

Man måste förstå att Jocke var överlycklig för han äntligen fått ”en riktigt flickvän” i Jonna. En lugn sansad seriös tjej, ung och naiv, men som man kunde lita på. Men han använder henne som rent objekt och verktyg i sina videos redan från första början:
https://www.youtube.com/watch?v=DfPka2R6rO4
https://www.youtube.com/shorts/7XmVxm0ksN4

Gäller även tidigare tjejer. Här sjunger han en sång till sin f.d. flickvän Hanna Widerstedt när hon inte vill umgås med han längre:
https://www.youtube.com/watch?v=BFooTJMEHiY

Så att Jocke skulle gjort videon och lagt ut den, det ligger 100% i linje med hans leverne och vanor vid den här tiden.

Några veckor efter han själv lade ut sexfilmen och länkade till den på sin blogg, så gör Jocke följande snyft-video. Här beskriver han, krokodil-gråtandes för tittarna, att ”om ni inte vet om sexvideon, så kan ni hitta i det i min blogg, se länken nedan.” Han har alltså inte tagit bort den ens när han gör den här videon, och uppmanar folk att titta!
I videon säger han även att Jonna mår verkligen inte bra av hur alla nu frågar efter sexvideon och kallar henne slampa o liknande. Jocke säger "han förstår verkligen inte hur människor kan göra såhär mot varandra". Själv kallar jocke tjejer för horor och luder och lägger ut nakenbilder som fans har skickat till honom dagligen på sin blogg vid den här tiden.
Som vanligt är det BARA ALLA ANDRAS FEL.
https://www.youtube.com/watch?v=LzqAsA9R9OE

Hur pass medveten Jonna var om att hon blev ännu ett redskap och objekt på Jockibois blogg för att skapa skandal och vidrigheter, och hur hon sen reagerade på sexvideons spridning, och hur hennes liv blev efter det, det kan du se i flera videos, t.ex. i videon nedan från 4:30 och framåt. Hon gick bl.a. hos läkare för magsår, och psykolog efteråt. Här i videon ser man också i Jonnas ögon, hur hon vet att Jocke snackar skit för kameran här. Hon har inte förlåtit honom.
https://www.youtube.com/watch?v=6MF58iqSk9M

I flera videos efter att deras dotter Lunabelle är född, så diskuterar Jonna och Jocke hur dom ska hantera det här med att dottern kommer få se den här videon, troligast innan hon fyller 10 år gammal. Finns inget sätt dom kan hindra det.

Förstår att din mage knyter sig. Jocke var verkligen vidrig.

Tack för ett mycket bra och tydligt inlägg! Jag har som sagt inte brytt mig om Jocke och Jonna över huvudtaget fram till nu, så jag har skitdålig koll. Det mesta jag har känt till om dem och Chrippa också för den delen är sådant som passerat som rubriker man aldrig klickade sig in på när man scrollat på sociala medier. Hans blogg intresserade mig aldrig när den var vulgär då den bara framstod som uppmärksamhetstörstande på ett alldeles för överdrivet sätt, men jag läste litegrann om hans och Widerstedts "relation" då Hanna iallafall hade lite talang för att provocera. Men ungarna har gillat honom, och det var väl det som fick mig att se SVT:s dokumentär. Jag har levt i tron om att han hade sadlat om till helt vanlig familjevloggare, och när det blev sånt ramaskri om den här dokumentären innan den ens sänts så ville man ju såklart veta vad det är för person som ungarna konsumerar både böcker, film och innehåll från.
Så det är lite knepigt för mig att sålla bland alla inlägg gällande vad som är sant och vad som är lösa spekulationer. Influencers har ju historiskt varit pigga på att ljuga om skandaler för att dra till sig läsare och tittare, så jag var öppen för möjligheten att de båda kunde vara med på att han "bara råkade" publicera videon offentligt. Till skillnad från en viss herre gillar jag inte att skriva illa om andra utan att ha på fötterna så att säga

Fy fan vilket svek av honom att publicera deras hemmaporr utan att Jonna var okej med det. Och verkligen stackars henne som drabbats av både fysiska och psykiska besvär till följd av att hennes partner är gränslös och värdesätter uppmärksamhet över sin familjs integritet. Sedan skall väl tittarna också skämmas om de gett sig på henne genom att kalla henne det ena och det andra för sitt sexliv som hon uppenbarligen ville hålla privat från början. Jag hoppas att hon tar hjälp och stöd i att fredas från vad som verkar vara en väldigt destruktiv relation, och att hon och barnen kan få en chans till en lugn tillvaro.
Citera
2026-01-01, 14:40
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Står klart och tydligt i journalerna att mamman inte dök upp när Jocke hade någon uppvisning i skolan vilket hon hade lovat och när hon kom och hälsade på Jocke hos fosterföräldrarna så ville hon sitta och dricka kaffe med fostermamman inte umgås med Jocke.
Soc har också skrivit att mamman måste börja ge Jocke klara besked för att Jocke inte mår bra av att höra att han snart ska få komma hem.

Men frågan var ändå inte till dig utan till personen som ansåg sig ha erfarenheten i sitt yrke.
Så mamman kan alltså inte har hjärntvättat Jocke, som den där professorn Jocke delade påstod, eftersom som du själv säger, mamman träffade Jocke extremt sällan och när hon gjorde det så umgicks hon inte alltid jättemycket med Jocke.
Det krävs extrem tätt kontakt, flera timmar varje dag för att kunna manipulera någons minne eller hjärntvätta någon.
Så då kan alla släppa teorin om att mamman manipulerat Jocke eller hjärntvättat honom.

Så om mamman inte manipulerat Jocke eller hjärntvättar honom. Vad är då förklaringen till att Jocke anklagade fosterfamiljen för sjuka saker?
Citera
2026-01-01, 14:41
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Kul att det gillas.

Okej, vad sägs om en liten favvo då? Monsterinsekterna

I Jockes bok ”Monster” skriver han följande (sid 42-43):
”Ska vi se en film?” [Mamman frågar]
Mamma rufsade till håret på mig med ena handen och gick sedan före mig upp till tv-rummet på övervåningen. Som jag tidigare nämnde så brukade jag och mamma se skräckfilmer tillsammans. Det hade vi gjort så länge jag kunde minnas, och den här eftermiddagen var det dags för någon av Omen-filmerna.
Som vanligt satt vi tätt intill varandra i soffan. Mina halvsyskon lekte på golvet en bit bort.
När vi tittat en stund stoppade mamma plötsligt filmen och pekade på min arm. ”Du har monsterinsekter under huden”. Mamma pratade ofta om monster och aliens och tvingade mig ibland att sitta alldeles stilla med henne under köksbordet för att, som hon sa, vi skulle gömma oss för dom. Nu stirrade jag förskräckt på mina bara armar.
Mamma fortsatte: ”Dom är så små att man inte ser dom när dom äter sig in med sina sylvassa käftar. Men sen växer dom sig stora!”.
I nästa stund fingrade hon upp en synål i röran på soffbordet och gav den till mig. ”Du måste sticka ihjäl dom”.
”Va?”
Jag svalde. Det kändes som om jag skulle svimma. Ändå gjorde jag som hon sa, och började trevande sticka mig själv i armarna. Små droppar av blod bildades på huden. Mamma nickade allvarligt och sa: ”Det är monsterblod”.

När jag nästa morgon kom ner till köket hade Tomas [Styvpappan] redan åkt till Stockholm för att jobba …
Notera liksom hur sticka sig i armarna, på order av en psyksjuk mamma, framför en skräckfilm bara 'vips’ lämnas .. och sen är det nästa morgon och allt är som vanligt igen.

Med den här kunskapen tittar vi på vad faktiskt som står i journalerna. Joakim har i nuläget bott hos fosterfamiljen under ungefär en vecka och är 9 år gammal:
94 02 21
Samtal med fosterhemsmamman.

Enligt fostermamman har det under helgen gått ganska bra. Joakim har inte fått några direkta utbrott. Under söndagen var det helt lugnt. Joakim har ibland dragit sig undan. Krupit ihop. Lagt sig i sängen. Tagit sin napp och velat vara ifred. I samband med att Joakim pratat med föräldrarna har han blivit oroligare.

Mamman har berättat för fostermamman att Joakim bl.a. stuckit sig med nålar i benet och då inte visar att han känt någon smärta. Mamman har också sagt att hon fått söka akuten pga att Joakim slagit henne. Joakim skulle också ha skadat mormor. Enligt mamman har Joakim också tagit strupgrepp på småsyskonen. Fostermamman har oroats av det mamman har sagt.

Enligt dom uppgifter undertecknad fått via bup har Joakims utbrott i huvudsak ett samband med mamman. Fostermamman har ett annat sätt att hantera Joakim. Därmed bedömes det inte finnas någon fara för henne eller hennes familj. Mamman hade också tagit upp misstanken om att Joakim skulle ha varit utsatt för någon form av övergrepp. Detta skulle ha ägt rum på fritids. Av vad som framkommit har detta inte bedömts vara någon primär orsak till Joakims nuvarande situation.

94 02 25
Samtal från fosterhemsmamman.

Veckan har enligt fostermamman gått bra. Joakim har talar en del om fritids. Han har nämnt något mörkt rum och att någon klubba ramlat ner på honom. Enligt mamman är det fler barn som inte vill gå till fritids. Fostermamman har då frågat henne, om hon inte kunnat tala med personalen om detta. Så har inte varit fallet. Vid ett tillfälle i fosterhemmet ska Joakim ha tagit en nål och stuckit sig i foten. Han har också tappat en hörntand.

Mamman och lillebror Kristoffer ska hälsa på under söndagen.

Det här är det enda som står, finns ingen tidigare eller senare anknytning till det här med nålar någonstans över alla år. Båda gångerna framstår som engångsföreteelser, eller få-gångs företeelser.
Sen vill jag tillägga, att det gör sällan särskilt ont att sticka in en nål försiktigt i huden på foten eller i benet. Inte så mycket nerver där.

Med den här kunskapen tittar vi slutligen på SVT dokumentären avsnitt 1, från 54:45 och framåt (https://www.svtplay.se/video/ja4ER9p/dokument-inifran-hatet/1-monstret?video=visa&position=3293)
Joakim inleder:
Boken Monster bygger ju på dom socialpapper jag plockade ut. Nu finns det även BUP-papper som styrker socialpapperen ännu djupare.

Bo-Göran:
Du har sagt att du har allting dokumenterat på papper , att det finns bevis för att det har hänt?

Joakim:
JA!

Bo-Göran frågar:
Var, i dina journaler, står det att din mamma tror att du har monster-insekter under huden? Det hittar inte jag.

Jocke:
Det är hennes egna ord när hon berättar att jag sitter och kan sticka mig med nålar utan att känna någon känsel.

Bo-Göran:
Nej, det står inte det här.

Jocke:
Jo. Jo.

Bo-Göran:
Din fostermamma säger att hon har sett dig sticka dig med nålar. Din mamma också har sagt att hon har sett dig sticka dig med nålar, men nånting om monsterblod finns det ju inte …?

Jocke:
Nä, men om vi ska konkretisera ner till ett exakt ord …?

Bo-Göran:
Men, du har ju sagt att allting finns bevisat i papperen?

Jocke:
Mja, alltså .. på ett eller annat sätt ... alltså .. hela mitt beteendemönster finns ju i papperen. Sen vad som utlöste det … det är ju i mitt minne.

Bo-Göran:
Men, då kokar vi ner till att det är ett minne från dig, inte nåt stöd i dom här dokumenten?

Jocke:
Ja v .. vi .. vil .. vill ... asså .. vill man alltså gå in och börja plocka isär det på det sättet så kan man absolut göra det, men då tycker jag att ... man främjar en förövare.
Jadu, det vette fan. Hur känns det här, tycker folk?
Fler måste läsa detta inlägg.
Verkligen jätte bra inlägg
Citera
2026-01-01, 14:48
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
En av Jockes sektmedlemmar har talat väldigt argt i en facebook kommentar Och hen VET vad som är sant

Man vet inte om man ska skratta eller gråta....
---

"Denna journalist behöves grävas i kan jag säga. Han bara vill vilnkla folk till psykopater och tar psykopaternas parti som den sortern gör och går imot en person som de vet haft ett helvete,! Det är INTE första gången denna journalist är jäviig på detta elaka sätt. Han är INGET proffs. Han ÄR psykopat. Ta reda på dennes bakrund, forska och gräv så får ni se. Och ta reda på vem Linnea är!! Herregud dessa människor vill ju inte bli upptäckta och bara se bra ut- De är GROVT skylldiga! Har du NÅN kunskap i betoende problematik - medberoende, traumabindning?? Hur man skyddar varann!! Och missbrukaren framför allt!! Och ett av barnen får dra lasset! Saker kommer inte med i domemtären - som dessa slyngrar klipper o klistrar för sin berömmelse och pengar och denna psykopat har hittat sin nich hos psykopaterna mot de utsatta. Han tog inte med: Jockes pappa och mamman missbrukade och pappal misshandlade henne, innan hon träffade en ny man! Och NEJ hon var inte REN då. Det är något de mörkar!! De har också druckit ihop, gått behandling och sedan när de fick nya barn blev RENA. Mammans pojkvän såsom hon är manipulativa med COVERT narcisst drag vilket många går på. De är duktiga på att "covra" mörka historia. Kunde hitler m en hel värld så kan denna till synes oskyldiga kvinna JAG LOVAR. Hon och hennes nya man tänker BARA på DERAS rykte, INTE på Joakim någonsin. Hon var så elak på Joakim så det förslår. Detta vet jag genom hennes bästa vännina och så känner jag till denna familj MYCKET väl och Joakim. Han är INGET monster, psykopat sol psykopaterna speglar! Det är ju så de jobbar! Nu har mamman åter igen fått honom se ut som ett monster, de känslor han kämpat med hela sitt liv kring det ser sånna som ni till att de inte får läka! Monstrena är ni alla flying monkeys till mamman och denna sinnes sjuka jornalist. De är experter på att få andra se sjuka ut! Detta är ett typiskt senarie av en psykopat! FATTA! Och detta med att de fått med sig nya gubbens mamma!! MY GOD. De har fått alla de ut som goa gubbar o gummor! Ja så är det, onskan är förklädd! Riktiga vargar i fårakläder denna mamma med gubbe! De skyler inte buken offentligt! Så är det. Och varför en utsatt inte säger något och fortsätter umgås med sina förövare tills de fåf egna barn är för de tror det är fel på dem. De lever i förnekelse som är dynamiken i dessa beroende familjer och som trauma bundet barn! Tills de inser att de varot utsatta när de fpr engna barn - INGET KONSTIGT ALLS. Händer hela tiden att dessa vuxna barn vaknar ock inser de varit utsatta och att det inte var deras fel - SOM ÄR DET JOAKIM MENAR när han säger han börja minnas!! OCH mamman gjorde dessa saker mot joakim när ingen såg, innan han fått syskon. Hon är INTE frisk. Hon gjorde också det joakim sagt om att bara säga nu ringer jag psyket, men ringde hennes sambos mamma och allt det som den mamman sagt! Hon såg ju inte det andra. Hon fattar inte, har inte kunslapen som SÅ många andra inte har om denna problematik - familje dynamik som denna journalist kommit på blildar sina hat tåg mot nån stackre han hittar som varit i klona på pskopater! Men den kunskapen har jag och många med mig, vi fattar manipulationen och KÄNNER indeviderna på riktigt. Detta är VERKLIGEN ett spel för gallerian nu. Åter igen är mamman i centrum och så SYND om henne. Det finns faktiskt mammor som gör sina barn sjuka flr att få uppmärksamhet, dympati och hela ssmhällen i amerika tex som gav pengar till en sån mamma - Dipsy fallet! Det är en diagnos. En psykopat har aldrig gjort nåt , söker aldrig hjälp, inget utan skaffar sig folk som tror på dem. Hon vill komma ifrån den hon varit och vill inte känns sig dårlig. Hon har offrat ett av barnen och så är det! Resten fattar inget. Dessa mammor är världsbäst att se oskyödiga ut för de känner inget, därav de kan SPELA så bra kärleksfulla varma o allt. Men jag vet vem hon är och träffat henne många gånget påverkad av inte bara smärtstillande. Kolla in käken. - vi som vet vi vet. Och jag VET!
Den där personen har 0 kunskap. Personen har ingen aning om vad som hänt, sagts och skrivits, personen har bara läst det Jocke påstår och har onormalt mycket känslor runt det.
Dock mot säger personen sig själv i texten. Så ingen normal människa tar detta svammel på allvar.
Citera
2026-01-01, 14:58
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder
Alltså nej mycket möjligt att han kände så just då och var traumatiserad som du beskriver det.
Men man måste ta i beaktning att fröken Karlsson var skapligt stökig under
En viss period då med ,det snackas ju än idag om dom i Vadstena.
Men varför vart ett barn så traumatiserad så att de hellre ville vara med Morfar A
En mamma A kan de vara att de var mycket olika (Fester)
"Men varför vart ett barn så traumatiserad så att de hellre ville vara med Morfar A"
Vad svamlar du om? I Jockes journaler framgår det hur Jocke upprepade gånger säger att han vill träffa sin mamma, att han saknar sin mamma, att han vill hem till sin mamma. Så enligt det du skriver betyder det att Jocke inte var traumatiserad av sin mamma.
Citera
2026-01-01, 15:01
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Det ..... det kommer in fasansfulla nyheter på telepromptern här. Cigarettröken ligger tung på redaktionen...

Jag kan härmed avslöja att Joakim Lundell är klar för att läsa nyårsklockan 2026.

Ni vet var ni läste det först *host* *host*

Gott nytt år, arma människor.
Vid 00.00 på nyårsafton sitter du på flashback och skriver om Jocke

Jag tror inte de brukar välja nästa års läsare över 1 år innan. Och mtp hur mycket skit Jocke gör så kan mycket förändras på detta år, så vi får väl se vad som händer nästa år.
Citera
2026-01-01, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larssvensk
Det blev inget rättsligt av att han la ut det utan hennes vetskap? är kränkande integritetsintrång.
Jag själv har aldrig hört nånting alls, som skulle tyda på det.
Han gaslightade väl henne, förmodligen. "det var misstag" och "han tycker så myckert om henne" och smoothtalking typ så. Unga tjejer har en tendens att vända svåra emotionella upplevelser inåt mot sig själv, snarare än utåt.

Sen var det aningen annorlunda socialt klimat 2013 också. Och Jocke la ju upp många bilder på nakna tjej-fans och filmer ibland, även könsbilder, och, hans geggiga snopp visar han ju närbilder på nästan varje dag på bloggen. Har inte hört att det blev något av såna gånger heller.

Tror lagstiftningen är lite mer skärpt idag än då med.
Citera
2026-01-01, 18:03
Medlem
Chrippa blev ju just dömd för olaglig uppmaning att spela på online-kasinon.

Jocke själv länkar ju till liknande material på en av hans sidor https://www.jockibois.se
Att detta är Jockes sida och domän, visar han tydligt 2019 (och tidigare med) https://web.archive.org/web/20140223073541im_/http://www.mondoblog.se/jockiboi/files/2013/11/cropped-omslagsbild1.jpg

Osäker på om man feltolkar/övertolkar. Kanske har sålt domänen sen dess, registrerad via one.com enligt whois. GDPR hindrar att ägarnamnet syns.
Senast redigerad av Valentin90 2026-01-01 kl. 18:23.
Citera
2026-01-01, 21:17
Avslutad
Citat:
Jag själv har aldrig hört nånting alls, som skulle tyda på det.
Han gaslightade väl henne, förmodligen. "det var misstag" och "han tycker så myckert om henne" och smoothtalking typ så. Unga tjejer har en tendens att vända svåra emotionella upplevelser inåt mot sig själv, snarare än utåt.

Sen var det aningen annorlunda socialt klimat 2013 också. Och Jocke la ju upp många bilder på nakna tjej-fans och filmer ibland, även könsbilder, och, hans geggiga snopp visar han ju närbilder på nästan varje dag på bloggen. Har inte hört att det blev något av såna gånger heller.

Tror lagstiftningen är lite mer skärpt idag än då med.
Ja lagstiftning blev hårdare 2018;har jag för mig
Citera
2026-01-02, 08:23
Avslutad
Har det kommit fram vem som köpte Lundellhuset?
Citera
2026-01-02, 11:05
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentieisback
Har det kommit fram vem som köpte Lundellhuset?

Än så länge har fastigheten inte bytt ägare så antingen är inte affären helt klar eller så är den inte såld alls. De kan ju ha kommit överens om tillträde längre fram och lagt handpenning så länge, men jag skulle inte bli förvånad om Jocke ljugit om att huset är sålt. Typiskt en sån grej han skulle kunna göra hellre än att erkänna ingen vill köpa eländet.
Citera
2026-01-02, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Än så länge har fastigheten inte bytt ägare så antingen är inte affären helt klar eller så är den inte såld alls. De kan ju ha kommit överens om tillträde längre fram och lagt handpenning så länge, men jag skulle inte bli förvånad om Jocke ljugit om att huset är sålt. Typiskt en sån grej han skulle kunna göra hellre än att erkänna ingen vill köpa eländet.

Det är sålt och början av sommaren så flyttar nya ägaren in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in