2026-01-01, 17:36
Medlem
Tingsrätten kommer låtsas komma fram till Mord och grovt gravfridsbrott, hovrätten densamma sen släpps han fri i högsta instansen för mord pga för många alternativa gärningsmän uppsåt, han är för sjuk för fängelse så de blir rättspsykiatrisk vård livet ut, slutar med att han tar sitt liv under denna rättegången
Citera
2026-01-01, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Så må vara, någon kommer plocka honom när han släpps.

Varför skulle någon vilja döda honom gratis utan vinning? Händer bara på film
Citera
2026-01-01, 17:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paysandoo
Jag har följt tråden ganska mycket men inte helt, så sorry om det redan har framkommit.

Men är det här ett nytt Lisa holm fall? Hade hon bara oturen att vara vid fel plats vid fel tillfälle? El hade dom någon koppling till varandra?

Är det ett nytt lisa holm fall, så vore det ju tjänstefel av farbror polisen att inte undersöka andra olösta våldtäkter / våldtäks försök o.s.v där i krokarna, och runtom hela sverige ifall han varit ute och kört lastbil.

Inte en chans att han först försökte kidnappa 10 åringen, torskade, satt inne ett tag, kom ut, och först efter 4 år nånting så gör han det här.

Jag är kändis, och som kändis drar man till sig VÄLDIGT många psyksjuka människor och såna här beteenden eskalerar. Dom går inte till att från att inte ha gjort nånting, till att mörda och stycka nån. Det är ett väldigt stort steg att ta, psykfallen brukar börja lite smått och så eskalerar deras psykiskt sjuka handlingar.

Han har gått från misslyckat människorov till misstänkt mord och brott mot gravfriden.

Hade han lyckats förra gången hade det antagligen varit en närmast identisk upprepning nu efter en avkylningsperiod.

Att säga att han gått från ingenting är nonsens.
Citera
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChickenChaser
Vad menar du med att kvinnor påstår att de är "rädda"? Begriper du inte att detta sätter skräck i kvinnor är det nog något allvarligt fel även med dig. Kvinnor är trötta på att behöva betala för mäns våld. Jag har kollegor som är riktigt skärrade och ökat säkerheten på alla sätt de kan och blivit ännu mer restriktiva i sitt sätt att leva. Det är en absolut rädsla som styr ens liv till viss grad.

Varför ska kvinnors rädsla vara både stor, lyftas fram och dessutom tas hänsyn till trots att det, som i det här fallet, är helt irrationell? MGM som har erkänt styckning sitter ju bakom lås.
Just den här MGM uppträdde dessutom som kvinna.

2/3 - 67% av alla som faller offer för dödligt våld i Sverige är män.
Ska just män därför vara extra rädda?

Sluta dela upp vårt samhälle enbart i relation till kön i grupper av män och kvinnor.
Små barn, ungdomar med dyra mobiltelefoner, skruttiga gamlingar och vuxna ska alltid vara försiktiga och uppmärksamma när de går omkring på gator och torg olika tider på dygnet. Det gäller oavsett vilket kön de har.
Citera
Medlem
XO44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Vad har du fått det här ifrån? Jag hävdar fortfarande att styckningen skedde utomhus i skogen i panik över att bli av med kroppen och spår efter mordet, inte i den lilla hyrsstugan.
Tänkte på att dom tog honom när han grävde ned delar. Men också hittade delar i stugan.
Citera
2026-01-01, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Ehh... för att han är död?

Han som styckmördade i Boden för 10-12 år sen lever.
Citera
2026-01-01, 17:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Ja jag förstår du tycker alltså att det är på grund av juluppehållet som att polisen har gjort bort sig när de i princip hittar både gärningsmannen och kroppen inom 24 timmar?

Att dessutom lyckas ta personen när han är i begrepp att gräva ner eller gräva upp likdelar?

Jag måste säga att jag tycker att det är ett alldeles ypperligt polisarbete.

Det verkar som det finns ganska många speciella människor i den här tråden just ikväll...
Jag har inte påstått att polisen gjort bort sig.
Var har jag skrivit det?

Jag vet inte vilka bevis som säkrats och det gör inte du heller.
Det är därför vi bör avvakta tills FUP är offentlig.

Min kommentar om juluppehållet handlade om bemanning och erfarenhet, inte kritik mot polisens övriga arbete.
Citera
2026-01-01, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Ja jag kan ju självklart inte vara 100 % säkert det kan vi aldrig vara om någonting.
Men jag är 99% säker då att den här personen kommer att dömas för mord den utgång jag vågar jag faktiskt säga till 99 %.

Att som vissa människor börjar sitta här och snacka om bananskal och det är ju bara löjligt.

Vad är det för behörighet eller annat som du frågar efter?

Och du ska veta att tidigare domare det är absolut saker som ligger till grunden när domaren och nämnde männen ska göra sitt beslut.

Och det var därför som väldigt många sådana här saker brukar bli lite halvt om halvt gjorda och då överklagas det nästan alltid till hovrätten där det finns mindre nämndemän.

Under mina juridikstudier fick jag lära mig att tingsrätten dömer mer med hjärtat.
Medans hovrätten går 100 % nästan alltid efter rent bevis.

När de nu har en person som har blivit dömd för just bortförande dvs kidnappning så tror du verkligen inte att rätten tar hänsyn till det även vid det här fallet om de hittar samtidigt buntband med mera??

Det är just därför jag är rädd att Vilma-Robin kan bli friad. Just därför att det kanske inte kommer att finnas tillräckligt bindande bevis mot honom.

Men å andra sidan: Domstolen sitter inte i ett vakuum. Domstolen vet, på samma sätt som vi andra vet, att Robin är skyldig. Naturligtvis vet de det. Även om det inte skulle finnas juridiskt hållbara bevis.

Och de vet att allmänheten kommer att bli absolut rasande ifall domstolen friar Robin, eller endast dömer honom till ett kort straff för grovt gravfridsbrott.

Jag tror inte att de vågar fria honom. Inte hovrätten heller. Inte Högsta domstolen heller.

Det är därför jag också tror att han blir dömd till ett långt straff.
Citera
2026-01-01, 17:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Med tanke på hur stort detta blivit, kidnappningsförsöket 2019 och hur han bedömdes ha stor återfallsrisk så tvivlar jag på att han kommer få ett lågt straff.

Jag vågar också tro på rättspsyk denna gång.

Även om p7 återigen kommer visa att det inte var en psykos så kommer garanterat andra saker (googlingar, våldshistorik, psykisk hälsa m.m) räknas in.

om inte annat så är jag övertygad om ett långt fängelsestraff. Även om dödsorsak inte skulle gå att avgöra finns det garanterat många andra bevis för att han har mördat henne.

Blir det inte rättspsyk skulle jag våga min på en gissning på 16 år - livstid.
De verkar hoppa över p7an denna gång bara hört rättspsykiatrisk undersökning vilket är positivt
Citera
2026-01-01, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Tingsrätten kommer låtsas komma fram till Mord och grovt gravfridsbrott, hovrätten densamma sen släpps han fri i högsta instansen för mord pga för många alternativa gärningsmän uppsåt, han är för sjuk för fängelse så de blir rättspsykiatrisk vård livet ut, slutar med att han tar sitt liv under denna rättegången

Tror inte han kan få rättspsykiatrisk vård ifall Högsta domstolen anser honom oskyldig.
Citera
2026-01-01, 17:43
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Tack, men hon måste väl ha haft nåt yrke innan....

Om det här är hon har hon jobbat på Shabby Chic vad det nu är.
https://www.facebook.com/carina.sabb

Bärättar vulgära sexskämt och elafonissi är hennes andra hem.
Ser ut som en drag queen.

Citat:
Två möss möttes.Honan bjöd hem hannen på vodka-martinis.Efter ett par drinkar började de bli varma på varann.Hon började klä av sig,men han stod bara och tittade på?har du aldrig sett en mus förut???
Senast redigerad av PeterNoster 2026-01-01 kl. 17:48.
Citera
2026-01-01, 17:43
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsan747
Var bor denna mormor nu?

Gerd Margarets Säbb, mormor, född 1943, hon lämnade jordelivet i början av september 2012...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in