2026-01-01, 16:44
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det är väl vad jag förstår inte klarlagt att han dödade kvinnan "tämligen direkt".

Vad är ett möjligt scenario ??

Modern lägger ut annons (2 st) på kvällen den 23 dec, en om försäljning av keybordsstativ och den andra ”Sustainpedal för keyboards och digitalpianon”. Hon har tidigare under december månad haft ute två andra annonser, den 5’e (svart skåp) och 14 dec (vitrindörr).

GM tar kontakt med säljaren (BO) om intresse av någon av dessa annonser, med stor sannolikhet de som lades ut 23 dec, det sker genom t.ex. PM och en följande mobilkontakt att det fanns intresse för annonserade sakerna. Man gör en ÖK om att GM skall komma på juldagens morgon/fm att titta på sakerna och eventuell affär.

Eller så har GMs mamma skickat meddelande och sagt att hon är intresserad av att köpa prylarna.
Och kanske fått till svar att de redan är sålda. Eller inte fått svar alls. Blir förnärmad och nämner det för GM. Som efter nattens knarkande blir manisk och aggressiv och går dit för att straffa dem

Vad jag syftar på är en osund symbios mellan mor och vuxen son, där de projicerar känslor och symptomer på varandra.
Carl Jung talade om skuggan. Om en man är ledsen så är det ibland kvinnan som gråter istället.
Om en kvinna är förbannad så kan det ibland vara hennes närmaste man som lever ut ilskan.

Medverkan till mord är till en viss del en gråzon.
Citera
2026-01-01, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusfroken
Skulle läkarna bedömt att han var i behov av slutenvård och avdelningen varit full så hade man skrivit ut de minst vårdkrävande patienterna och vid behov flyttat patienter andra sjukhus temporärt.
Han kan uppenbarligen inte ha uppfyllt kriterierna för LPT, så antingen ville han inte kvarstanna för vidare vård eller så skickades han hem på inrådan av läkare. Går bara att gissa.

Min idé är att precis som man har (ofta) tomma vårdrum för självinläggning, så ska man ha tomma rum för slutenvården av olika akuta orsaker typ den här tjommen. Motivera honom att stanna kvar.
Senast redigerad av Florman 2026-01-01 kl. 17:21.
Citera
2026-01-01, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Route67
Det är samma person som sa att poliser bara misshandlar folk och att de hade manipulerat filmerna från kroppskamerorna, då hon satt i tingsrätten för blåljusobstruktion.

Hon PÅSTÅR att han fått de diagnoserna.
Hon PÅSTÅR att läkarna sa att de inte kunde göra nåt då han fick biverkningar och slutate med medicin.
(Oavsett krämpa så skriver läkarna ut nåt annat om en person får biverkningar. Det är ALDRIG nåt nonchalant "take it or leave it".)

Så kommer en uppgift enbart från modern så ska man ifrågasätta den.

Om man får biverkningar finns ofta en arsenal av alternativ eller så kan man mixtra med doseringen. Men vissa fejkar nog biverkningar för att slippa läkemedel.
Citera
2026-01-01, 17:47
Medlem
Citat:
Det är samma person som sa att poliser bara misshandlar folk och att de hade manipulerat filmerna från kroppskamerorna, då hon satt i tingsrätten för blåljusobstruktion.

Hon PÅSTÅR att läkarna sa att de inte kunde göra nåt då han fick biverkningar och slutate med medicin.
(Oavsett krämpa så skriver läkarna ut nåt annat om en person får biverkningar. Det är ALDRIG nåt nonchalant "take it or leave it".)

Jag vet inte. Mamman gick ut med detta i pressen, men vi får väl anse då att det inte är sant.
Men sk-t i mamman, jag tror ändå att ett tvångsmässigt handlande kan ligga till grunden för, eller vara del av många liknande våldsbrott.

Absolut att läkarna skriver ut någonting annat om man provat en medicin som inte fungerar.
Citera
2026-01-01, 18:32
Medlem
Finns det bild på gm's mamma, länkar till någon av deras fb eller länkar till artiklar där dom är med?
Jag har sökt på fb på deras namn och jag har sökt i tråden utan resultat.
Citera
2026-01-01, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Finns det bild på gm's mamma, länkar till någon av deras fb eller länkar till artiklar där dom är med?
Jag har sökt på fb på deras namn och jag har sökt i tråden utan resultat.

Du kan ju testa trådens första sida.
Citera
2026-01-01, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Jag vet inte. Mamman gick ut med detta i pressen, men vi får väl anse då att det inte är sant.
Men sk-t i mamman, jag tror ändå att ett tvångsmässigt handlande kan ligga till grunden för, eller vara del av många liknande våldsbrott.

Absolut att läkarna skriver ut någonting annat om man provat en medicin som inte fungerar.

Att tvångsmässigt skada eller mörda andra har inget med OCD att göra.
Citera
2026-01-01, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sack44
Det är väldigt konstigt tycker jag. Att inte Läkarna på Psykiatrin som både avgör att denna människa inte är i behov av att vara inlagd längre och behöver få mer vård. Samt skriver ut personen/ personer som sedan utför hemska våldsbrott! Dessa läkare borde ingå i en utredning och få prick eller vad det nu dom får? För Allvarliga missbedömningar dom gör i vården. Dom brukar ju inte få något allvarligare än en varning vid missbedömningar, operationer m.m som gjort att vårdtagaren avled, Men kunde ha räddats. Undrar om någon av Dessa Läkare som skrev ut denna kille nu mår dåligt pgr av deras missbedömning? Förmodligen inte! Dom brukar försvara sig med tex. Ja så här efteråt kan vi fundera på vad vi kunnat gjort annolundare? M.m m.m Men tycker att det ligger ett stort ansvar även på Psykiatrin som måste börja ta större ansvar för människor som gång på gång söker vård. För att vi inte ska ha människor ute i samhället som mår mycket dåligt och är till fara både för sig själva och andra människor.

Tänk så här istället, och nu använder jag mig av det du skrev och lägger ett annat perspektiv på det hela:

"Det är väldigt konstigt tycker jag. Att inte politikerna i regering och riksdag ger psykiatrin rätt redskap för att hantera människor som är i behov av att vara inlagd längre och behöver få mer vård och istället tvingas skriva ut personen/personer som sedan utför hemska våldsbrott!

Dessa politiker sedan psykiatrireformerna på 1990-talet som haft möjlighet till att ge psykiatrin rätt förutsättningar för att rädda människors liv borde ingå i en utredning och bli avsatta (om de nu fortfarande sitter kvar), och de politiker som sitter kvar i riksdagen som under de senaste 15 åren inte gjort mer borde ställas till svars.

Undrar om någon av dessa politiker som struntat i att agera de senaste 15 åren nu mår dåligt pgr av att de inte agerat? Förmodligen inte! Dom brukar försvara sig med tex. Ja så här efteråt kan vi fundera på vad vi kunnat gjort annolundare? M.m m.m"

Skriver om din text lite eftersom det kan vara så att det inte är psykiatrikerna som är problemet, utan möjligen den lagstiftning som vi idag har?

Fundera över det...
Citera
2026-01-01, 19:17
Medlem
Citat:

Instämmer!
Citera
2026-01-01, 19:26
Medlem
Alltid en granne som hört nåt o inte gjort ett piss
Citera
2026-01-01, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Du kan ju testa trådens första sida.
Förstår inte varför det inte kom med när jag sökte. Nåja.

Tack!
Citera
2026-01-01, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det har vad jag sett inte framgått när i tid skriken som hundägaren hör från det håll denna fastighet är belägen, var det när han (GM) anlände, tveksamt, om man läser vad polis meddelat media, han ringde på och släpptes in och ingenting att den som öppnade dörren blev direkt attackerad.

GM anländer 8.30 och hundägaren hör att det är livat där ”på morgonen”. Hör skrik, hunden blir rädd och sedan tyst. Antagligen i samband med ankomst om än inte helt direkt.
INTE när den yngre dottern anlände hem strax för 12.

Vet vi något om BO hittades intakt? Tänkte på uttrycket som en skräckfilm.
Vill gärna ha mer svar om varför GM är kvar i bostaden och varför den hemmavarande dottern ”skonas”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in