Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 03:28
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Här har du redan svarat själv.

De har inte tagit ukraina på 4år och du tror i din vildaste fantasi att de kommer attackera europeiska länder fast de inte har nåt intresse av andra länder.

Det är bara du som är paranoid och läser för mycket fake news aftonbladet och kollar för mycket svt och tv 4 osv.

zelenskyj är en riktig clown som bara jobbar för pengar.
Han fyller sina fickor och sina oligarkkompisars givkor och krigsindustrins fickor osv med dina pengar i pengagömmor och fastigheter + guld över hela världen och du vill fortsätta skicka dina pengar till skit och höja skatten.

Han försvarar sitt land! Putin den lille diktatorn som vill bli Tsar vill återupprätta Sovjetunionen.
Jag skickar dessutom mina privata pengar i köpt utrustning till Ukraina
Du pratar om korruption något alla länder i öst delar efter att ha varit införlivade av ryzzland.
Allt det har de lärt av just Ryzzland som är korruptionens urfader.
Tvärtom ser jag på internationella nyheter, där Lavrov, putin, peskov och mega idioten medevev talar om hot, kärnvapen, hämd, etc.. De tog Krim, de tar Donbaz och om 5-10 år försöker de ta resten.
Trots snart 4 år har ryzzarna inte slagit Ukraina.
Däremot rapporterar Ryska nyheter om den dåliga ekonomin i landet, brist på bränsle, delar av Moskva som blev strömlöst och paniken växer i ryzzland.
Ukraina hade kärnvapen, dessa lämnade man ifrån sig och lovades säkerhet både från ryzzland och USA..Putin är en slapp fitta. Jag gläder mig när ryska motståndsmän saboterar järnvägar och hjälper Ukraina likvidera ryska kräk
Citera
Idag, 03:41
Medlem
.. tills det händer.

Dessutom så har man redan avärjat terrordåd genom avlyssning så det stoppades i tid och hör sitter du och säger att inget kommer hända. Du kan ha fel i din bubbla.

Gott nytt år.
Citera
Idag, 03:46
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Sverige gick med i Nato - Sedan fortsatte man hävda att kriget kan komma, men absolut ingenting har hänt och absolut ingenting kommer att hända.

Inget krig kommer ske. Absolut ingenting kommer att hända.
Jag upprepar eftersom du missade det första; du har ingen aning om vad som kommer att hända. Lägg ner!
Citera
Idag, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Herregud.

sluta vara så paranoid.

Kommer inte hända ett skit.

Det är bara krigsindustrin och bankmaffian och mutade politiker osv so trycker på europeiska mutpolitiker att fortsätta provocera som vill ha fler krig.

Finns aboslut inget att frukta för dig från rysslands håll sålänge du bor i ett europeiskt land .

Ukraina har varit under sovjet folk pratar fortfarande ryska och de har sin historia.

De skulle förövrigt redan haft fred 2022 om inte clownen zelenskyj skulle stoppat sin minister från att skapa fred när england och usa ringde och ville att han förlänger kriget sålänge han kan så att de får sälja fler vapen och tvätta mer av våra skattepengar.
Nä jag har inte sagt att jag är orolig för det, men de i din generation borde vara det.
Det är du och dina jämnåriga som kommer skickas till fronten, jag är för gammal.
Citera
Idag, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
Inget motiv till ryssens kommande anfall mot sverige gav du noterar jag, surprise!

Så det är ”Därför att……” som gäller i denna fråga som i alla liknande av er hjärntvättade/medlöpare.😌👍
Att ryssen, Putin anser sig vara i krig med Europa är motivet.
Ryssland har sedan ww2 sagt att de inte kommer vänta in ett anfall på egen mark igen, det som hände med Tyskland.
Därför de vill ha Ukraina, som slagfält vid en attack mot Ryssland från Väst,Nato.
Utan de ska anfalla med full kraft, först, innan fienden hinner förbereda sig...
Senast redigerad av Cuttherope Idag kl. 07:31.
Citera
Idag, 09:06
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Man anser och FM säger själv att säkerhetsläget är allvarligt i Sverige. Vi är inte i krig, men säkerhetsläget är allvarligt. Varför är det allvarligt? Kriget mellan Ukraina och Ryssland kommer mot sitt slut, då Ukraina håller på att gå med på att göra det som Ryssland önskar och ge sin mark till Ryssland.

Ingen muslimskt land vill attackera Sverige, tack vare Nato.

Absolut ingenting kommer hända.

Ryssland har sedan länge slutat kränka Sveriges luftrum och Ryssland har lagt av med sina tomma hot.

Jag har skrivit i andra trådar förut att ingenting kommer att hända och upprepar mig så gärna i min egna tråd här: Absolut ingenting kommer att hända!

Läget är stabilt. Att skrämma befolkningen är bara onödigt.

Vart är riskerna? Varför är det risker?

Vad är det som orsakar att säkerhetsläget är allvarligt då?

Politiker och media gynnas båda av att kunna beskriva samtiden och omvärlden som farlig och framtiden som mörk och läskig.

Det finns gott om lågbegåvade och ängsliga stackare i landet som på allvar tror att en rysk invasion av europa är nära förestående, att Putin är Hitler 2.0, att jorden kommer bli obeboelig för deras barnbarn pga klimatförändringarna, att Donald Trump snart invaderar Grönland, och att kvinnor lever under ett ständigt hot att bli styckmördade.
Citera
Idag, 09:48
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanochhans
Du kan aldrig lita på något som kommer från Ryssland det är klart vi ska vara beredda på det mesta.

Tyvärr beror allt på en galning i Kreml. Förutom stjäla ett helt land vill han bli Tsar över europa.

En kula hade ändrat historien.
Citera
Idag, 09:49
Medlem
LKKINGENs avatar
Om inte folk är rädda så ställer dom inte upp på att deras pengar ges till vapen industrin.

Titta bara på det landet i världen med flest rädda människor, USA och var finns de största och flesta vapen tillverkarna och den största armén.

Rädsla är ett väldigt effektivt styrmedel.
Citera
Idag, 09:54
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Förutom stjäla ett helt land vill han bli Tsar över europa.

Källa?
Citera
Idag, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Tyvärr beror allt på en galning i Kreml. Förutom stjäla ett helt land vill han bli Tsar över europa.

En kula hade ändrat historien.

Det är usa och mutade oligarker och politiker i ukraina som har plundrat ukraina och gjort statskupp 2014 och bytt mot sina styrda marionetter som givetvis direkt ändrade lagen så att amerikanska globalistbolag fick börja köpa upp hela landet för en spottstyver och ta den bördigaste jordbruksmarken och förstöra med industrijordbruk,gifter och genmanipulering eftersom amerikanerna inte lyckades förstöra övriga eu länders jordbruk med skiten som de mutat till sig i andra länder.

Eu-länderna och usa osv stjäl också och har köpt upp allt för ens spottstyver i balkan och mutar politiker för att sätta in giftgruvor och annat och förstöra deras miljö och vatten för cash.

Då får du ha många kulor om du ska peka finger.

ukraina är en pengatvättmaskin för både eu och usa så självklart vill de inte förlora det och vill förlänga kriget så långt de kan så att vissa multinationella bolag efteråt får de stora kontrakten på återuppbyggnad betalt av andra länders skattebetalare.
Citera
Idag, 10:27
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Och det var DU som påstod att ryssen INTE smider planer på att anfalla, fast vår bästa expertis påstår motsatsen.
Källa på ditt påstående, tack.

Haha exakt vem är vår ”expertis”??😌

E de samma expertis som gjort sverige till vad sverige e idag, en dysfunktionell failed state? Den expertisen?
Citera
Idag, 10:29
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Så de gängkriminella ska landstiga och ta över Sverige med vapenmakt, likt en krigshandling?

Var har du fått att jag är en gubbe?
Har du försökt snoka efter min identitet?
Det är ett solklart regelbrott, regel 1,06...

De gängkriminella är redan här och har tagit över sverige med vapenmakt, inte ens MSM kan ju fucking förneka de längre😂

Vet inte om du e gubbe eller gumma……gammal låter du med din ryssfobi anyway👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in