2026-01-01, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Men alltså han har ju inte haft överdrivet med tid på sig, jag är i chock över att han jobbat dagen efter bortförandet om jag förstått tidslinjen rätt. Han ska då ha styckat henne samma kväll som bortförandet?

Det måste krävas enorma krafter att stycka en människa? Hur orkade han jobba både psykiskt som fysiskt dagen efter.

Och dessutom städat upp hemma? Fast det kan han omöjligt ha hunnit, och det lär väl visa sig i FUP.

Sen måste det också vara oerhört tungt fysiskt att gräva i marken denna årstid. En spinkig liten fjolla med hårspännen och spaden?

Sjukt allting bara

Nej jag menar detsamma. Hur mycket det måste krävas att genomföra en kidnappning sent på natten, dra hem henne, mörda, stycka och vem vet vad han gjort med henne, för att sedan hinna städa iordning, sminka sig och åka och jobba som ”ingenting”? Bara en riktigt sjuk jävla människa klarar av det. Får inte ihop tiden med hur han hunnit med allting. Men tror han varit livrädd att om han inte gick till jobbet, att han skulle tro att andra kan tänka att han är skyldig till något? Försöker förstå hur han tänkt men det är ju totalt omöjligt. Vi får se vad fupen säger och om de kan kartlägga alla tider. Vet dock inte om man vill läsa denna fup, har läst många många filar tidigare men den här skrämmer mig.
Citera
2026-01-01, 02:13
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Spelar nog ingen roll, tror inte att han förnekar styckningen på något sätt. Det är ju mordet han kommer försöka hävda egentligen var en olycka av nåt slag.
Nej han erkände väl direkt? Alltså det här är så fruktansvärt så jag har svårt att ens ta in det. Så otroligt onödigt på alla plan.

Vi måste verkligen börja tala om att låsa in de psykiskt sjuka. Det var ett enormt misstag att stänga ner mentalsjukhusen. Visst, det kan låta taskigt men del människor ska inte gå ute på våra gator. Det gynnar inte någon att vi sätter deras rätt att vara ute i det fria framför livet hos andra.
Senast redigerad av needAlife 2026-01-01 kl. 02:16.
Citera
2026-01-01, 02:15
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bissibooh
Nej jag menar detsamma. Hur mycket det måste krävas att genomföra en kidnappning sent på natten, dra hem henne, mörda, stycka och vem vet vad han gjort med henne, för att sedan hinna städa iordning, sminka sig och åka och jobba som ”ingenting”? Bara en riktigt sjuk jävla människa klarar av det. Får inte ihop tiden med hur han hunnit med allting. Men tror han varit livrädd att om han inte gick till jobbet, att han skulle tro att andra kan tänka att han är skyldig till något? Försöker förstå hur han tänkt men det är ju totalt omöjligt. Vi får se vad fupen säger och om de kan kartlägga alla tider. Vet dock inte om man vill läsa denna fup, har läst många många filar tidigare men den här skrämmer mig.
Kan bli tidernas mest intressanta fup. Precis som du får jag inte riktigt ihop det men inget förvånar mig gällande detta. Allt är bara för sjukt för oss normala att ens förstå.
Citera
2026-01-01, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Var har du läst att det har hittats kroppsdelar hemma hos honom?

Både Aftonbladet och Expressen har skrivit det i sina artiklar. Hittar inte rätt artikel nu, kan vara så att de blivit låsta bakom betalvägg nu. Du får leta, men det är fler som läst samma. Läs tråden, finns nog länk någonstans!
Citera
2026-01-01, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Spelar nog ingen roll, tror inte att han förnekar styckningen på något sätt. Det är ju mordet han kommer försöka hävda egentligen var en olycka av nåt slag.

Ja jag tror det med. Hoppas verkligen att det går att fastställa dödsorsak, och att han kan dömas för mord. Gör han inte det då hoppas jag att folk välkomnar honom med rättvisa så fort han släpps ut. Usch
Citera
2026-01-01, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
I domen när han hotat en chef på anstalten så beskriver hon honom i förhör som någon som hon med stor sannolikhet tror kommer göra verklighet av sina fantasier när han kommer ut (minns inte exakt vad det handlade om, om det ens stod) - och inte ens det gjorde att han kunde fortsätta att vara inspärrad. Han kom ut inte jättelångt efteråt. Så att han gjort detta är nog föga förvånande för de som larmade om honom när han satt inspärrad. Hans fd grannar bevakade honom också till den grad att han behövde flytta från området, har för mig att de tog bilder på honom och la ut i grupper för att varna varandra, och lät inte barnen vara ute ensamma. Han var livsfarlig, men såklart kan du inte spärra in någon förrän den har begått ett brott. Och vissa personer går inte att rehabilitera. Möjligt en stund under bevakning men sedan är ju medicinering frivillig. Vet inte om det gäller honom men gissa går ju. Och när han kommer ut kan han fortsätta. Denna personen borde sitta i förvaring på livstid men sånt har vi ju inte i Sverige....

Fy fan.

Jag har kollat lite mer på hur det här faktiskt brukar landa, och det är ju långt ifrån säkert att det blir rättspsykiatri. Allt hänger på om de kan visa APS vid gärningen, inte på hur farlig han är i allmänhet. Har han varit klar, planerad och haft efterföljande beteende som tyder på verklighetsförankring så talar det snarare för fängelse än vård, hur groteskt allt än är.

Blir han bedömd som tillräknelig är livstid helt klart på bordet. Och livstid här är ju i praktiken inte livstid, utan ofta runt 15 till 18 år innan tidsbestämning kan bli aktuell. Att han nekar mord men medger gravfridsbrott är mest en processuell grej om bevisningen ändå är stenhård, vilket man får anta i ett sånt här läge.

Och även om det skulle bli livstid så vet vi hur det funkar här, förr eller senare är han ute igen. Då har han suttit av tiden utan att någon egentligen behandlat det som driver honom, bara förvarats. Uppdämda behov, samma grundproblematik och ett samhälle som förväntas hantera det efteråt.

Det är det som gör hela grejen extra obehaglig. Det är inte alls osannolikt att man om 20 år sitter och läser om något liknande igen, begånget av samma person. Fy fan.
Citera
2026-01-01, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Nu gissar jag verkligen och det är inte en googling jag vill göra men är inte helt säker på att döda kroppar blöder lika mycket som levande. Men ja spår som omöjligt går att få bort finns garanterat.

När du säger det så känns det igen, vet att det diskuterades i knutby-fallet att det inte blödde i höften på offret eftersom hon redan var död när skottet tog där. Tänker dock på en styckning, då borde det ju iallafall bli den ena och andra vätskan som ger fläckar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Kan bli tidernas mest intressanta fup. Precis som du får jag inte riktigt ihop det men inget förvånar mig gällande detta. Allt är bara för sjukt för oss normala att ens förstå.
Det jag ser som oerhört intressant är polisarbetet som bedrivits här. Vad visste polisen under tiden han var anhållen i sin frånvaro t ex. och varför väntade de så länge med att gripa honom. Detaljerna om kroppen kommer jag nog att skippa helt, vissa mentala bilder vill jag verkligen inte ha.
Citera
Medlem
Hanzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Vad har du fått det här ifrån? Jag hävdar fortfarande att styckningen skedde utomhus i skogen i panik över att bli av med kroppen och spår efter mordet, inte i den lilla hyrsstugan.

Men om han styckat i skogen var han ju praktiskt taget redan av med kroppen? Enligt vad jag förstått så styckar man hemma på kammaren för att lättare smuggla ut kroppen i flera omgångar i en vanlig väska tex. Är ju lite uppseendeväckande att komma ut ur huset med en hoparullad svintung matta som inte ens går att vika in i bagageluckan för den är så stel. Därför styckar man hemma. Så det är logiskt att han inte hade alla delar med sig.. men visst han kunde haft flera väskor.. men det kan ff väcka uppmärksamhet.
Citera
2026-01-01, 02:22
Medlem
Citat:

Det tror jag helt klart att det kan bli. Går nog inte att jämföra med andra fupar man läst. Samtidigt som man inte vill att dem ska vara för hårt maskade så hoppas jag ändå att det inte ska kunna lösas allt för grova detaljer, det känns så sinnessjukt hela fallet. Groteskt.
Citera
2026-01-01, 02:23
Medlem
Hanzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bissibooh
På annonsen där man kan hyra huset eller om det var ett annat hus vid samma adress, ser man att det är kakel i badrum. Om han styckat henne i badrummet med kakel och sedan städat med kemikalier, kan man fortfarande spåra blodet då? Har ingen koll på hur det funkar med luminol och blodspår. Tänker om han varit någorlunda klartänkt och försökt gömma spår så gott det går?

Enligt vad jag sett på discovery kommer du med Luminol att kunna se om nån styckats. Ingen kan städa så bra. Särskilt inte en som varit uppe hela natten och våldfört sig på en person. Stuckit till jobb. Styckat... nä jag tror det var en slaktplats som mötte poliserna 😔. Obs bara vad jag tror
Citera
2026-01-01, 02:25
Avstängd
Citat:
Nej han erkände väl direkt? Alltså det här är så fruktansvärt så jag har svårt att ens ta in det. Så otroligt onödigt på alla plan.

Vi måste verkligen börja tala om att låsa in de psykiskt sjuka. Det var ett enormt misstag att stänga ner mentalsjukhusen. Visst, det kan låta taskigt men del människor ska inte gå ute på våra gator. Det gynnar inte någon att vi sätter deras rätt att vara ute i det fria framför livet hos andra.
Han erkände att de var hennes kvarlevor = griftefrid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in