Citat:
Ursprungligen postat av
FuKinWangKa
Han kanske inte är pedofil egentligen. Kanske grundar det sig i något trauma från barndomen där han utvecklat hat mot flickor och sedan vill se på flickor som blir straffade.
Man vill ju gärna tänka att inga barn föds onda och att han måste utsatts för något extremt själv för att kunna förstå hur han kunnat göra så hemska saker? Inte för att något öht varken skulle försvara eller förmildra det han gjort mot oskyldiga offer för det kan det aldrig göra, eftersom han har ett eget ansvar som vuxen att söka hjälp för sina stora problem, oavsett om det skulle bero på trauma från barndomen, tvångshandlingar eller något helt annat, han kommer dömas och få sitt straff oavsett?
Men vi är ju många som undrar varför och vad orsaken är, inte för att man sympatiserar med GM på något vis, det är troligtvis bara hans mamma som gör det skulle jag tro? Jag kan iofs bara prata för mig själv men jag vill kunna förstå om det finns bakomliggande orsaker som påverat och format honom under uppväxten? Jag har svårt att tro att det bara skulle handla om att familjen var tvungna att lämna Ekerö, han var ju liksom 19 år, hade körkort och gått 4-årig teknisk utbildning på gymnasiet och borde börjat planera för att flytta hemifrån, så jag har svårt att köpa att det var ett trauma för honom eller familjen, tycker det
skaver på något vis? Men däremot bör det väl funnits anledningar att de inte fick bo kvar, det brukar krävas ganska mycket för att en hyresvärd ska kunna vräka en hyresgäst? Och orsakerna till vräkningen skulle väl troligtvis kunna vara mycket mer trauma, än att bli tvingad att flytta?
Det har väl inte kommit fram så mycket om föräldrarna och hur de levde, förutom att pappan skulle varit arg och hotfull i en tråd här på flashb och att mamman var alkoholist och drabbats av tidig demens, men om hon var alkoholist redan när GM var liten eller blev det på äldre dar vet vi väl egentligen ingenting om?
Men journalisterna bör väl gräva upp precis allt om hela familjen nu?