Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 16:37
Medlem
Var kommer uppgifterna om att någon hört kvinnoskrik ifrån? Jag har letat men hittar inget. Var och vem hörde?
Citera
2025-12-31, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Är det någon som har en tidslinje från det att tåget anländer som My var på tills "Wilma" grips?

Tänker att själva händelseförloppet inte är speciellt långt.

1. Kidnappa
2. Föra bort
3. Stycka
4. Dumpa

Hur många timmar pratar vi? Kändes som att det gick väldans fort.

Cirkelsåg eller vad kan man ha använt tro?

Döda? Han styckar väl inte levande?
Citera
2025-12-31, 16:38
Medlem
Mercedes avatar
Fup kommer bli både skrämmande och intressant.

Gissar på helt sjuka sökningar på Google.
Blir inte förvånad om man genom det kan koppla honom till fler olösta fall.

Jag tror man kan vara glad att det är frukt och sallader han tärnar på jobbet som körs ut till restauranger, och inte kött.

"Arbetsuppgifterna går ut på att förbereda varor som sedan körs ut till olika restauranger.

– Där skivar man och tärnar frukter och sallader och sånt som han sen kör ut, säger källan. "
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/uppgifter-vilma-andersson-slog--till-gick-till-jobbet-nasta-dag/
Citera
2025-12-31, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!

En 25- åring använder nog sin mobil flitigt. Visserligen kan man ladda sin mobil på pendeln, men inte säkert hon gjorde det.

Om jag minns rätt, kunde man kolla den mördade Lena Wesströms batterinivå, utan att ha tillgång till mobilen.

Oavsett kan utredningen ta reda på om det är avstängning, batteritorsk och troligen även om mobilen förstörts på ett bryskt sätt (beroende på olika faktorer).

Jag tänker på att My snapade strax innan, vilket innebär att hennes lurar förmodligen var inkopplade i mobilen ( använde mobilen).

Så har sladden rykts loss från mobilen ( i handen, fickan?) i överfallet? Eller har gm tagit mobilen med sig i all hast och lurarna åkte av?

Mobilen kan ha lämnats på plats, batteriet dött. Men inget vi har hört. Lite märkligt att nämna hörlurarna, men inte mobilen? Mobilen borde även ha hittats om den legat på överfallsplatsen?

Så spannet mellan skriker och att den sista uppkopplingen sker, kanske innebär att mobilen är med u bilen. Antingen kvar i fickan eller upplockad av gm.

Är nyfiken på vad so. Fått polisen att hovra, spärra av områden såsom runt Uttran.
Utan att veta med säkerhet så tror jag GM tog mobilen och stängde av den, sen tog me den eftersom de går ändå inte att spåra en avstängd lur.
Citera
2025-12-31, 16:40
Medlem
Mindbusinesss avatar
Galningens egen beskrivning. Varken röker, festar eller dricker. Hoppade över ”styckmördar”. Verkar ganska färsk annons.

”Hej! glad och pigg person som söker 1a hand & permanent boende i form av lägenhet eller stuga. Jag jobbar heltid(fast anställning) som tung lastbilschaufför hos Menigo food service och är driven, motiverad, alltid jobbat och stått på egna ben sen tidig ålder. Bor i en 1a, stuga som jag hyr i andra hand av ett par permanent men vill söka nåt eget, nåt lite större, nåt första hands kontrakt. Jag varken röker,dricker,eller festar. Skötsam och ordningsam person med goda referenser av både jobbet, och mitt nuvarande boende. Har haft katter och djur tidigare så ett önskemål är att få ha husdjur i mitt nästa boende. Hör av er vid frågor”
https://rentumo.se/hyresgastprofiler/kvinna-25-soker-lagenhet-i-stockholm-939
Citera
2025-12-31, 16:40
Medlem
Brukar tjata om att våldsamma människor ska man ha ett extra öga på och ta bort från samhället om de begår våldsbrott, att straffen är alldeles för milda och så vidare.

Med detta sagt, det är ändå svårt veta vilka av kanske 10.000 våldsamma människor som kommer att mörda någon. Alla gör ju inte det. Där ligger svårigheten att förebygga det riktigt grova våldet.

Men när det sedan väl inträffar att ett så grovt brott sker, då är det sannerligen skandal om den personen överhuvudtaget får chansen att skada en annan människa igen.
Citera
2025-12-31, 16:41
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidzombie
Var kommer uppgifterna om att någon hört kvinnoskrik ifrån? Jag har letat men hittar inget. Var och vem hörde?
"Ett vittne hörde skrik från en kvinna i närheten av pendeltågsstationen vid klockan 01.30."

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/26-aringen-har-erkant-delaktighet-i-mordet-i-ronninge/
Citera
2025-12-31, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Ańg my . han lyckades inte få in henne i bilen .och istället dödade han henne.....han la i avlidna my i bilen och lät kroppen ligga kvar .
Vad är de för osammanhängande skit du skriver? Makes no sense
Citera
2025-12-31, 16:42
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Tycker diskussionen kring om han är en hon eller han är tröttsam.

Hela tiden har det sagts att om hen identifierar sig som en kvinna så ”är” den en kvinna.

Hen har ändå identifierat sig som kvinna i flera år och blivit kallad ”Hon” av arbetsgivare.

Nu bara för att man vill ha ett ”män som nördar kvinnor”-narrativ så är han helt plötsligt en man

Mja, aftonslasken har just fastslagit att GM är just en GÄRNINGSMAN.
Spelar ingen roll vad ”hon” identifierar sig som, både kroppsligt och juridiskt man.
Han har inte bytt kön utan bara kallat sig kvinna dvs. bara klätt ut sig till kvinna.
Han kommer hamna på Skogome semesterhem eller på RPV i Växjö med Seluska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Utan att veta med säkerhet så tror jag GM tog mobilen och stängde av den, sen tog me den eftersom de går ändå inte att spåra en avstängd lur.

Ja om han nu inte tog hammaren och gjorde mobilen obrukbar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
TB var intelligent och den här nissen är extremt korkad.
TB var inte intelligent. Om jag minns rätt så lyckades han aldrig med några av sina utbildningar mm, han upplevdes absolut inte som en intelligent person heller. Han var väl inte så efterbliven så han stack ut, men absolut inte intelligent.
Citera
2025-12-31, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidzombie

Undrade detsamma. Kan vara ihopblandning med Bodenfallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in