2025-12-31, 11:03
Medlem
Teobald Thors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getoffmylawn
Eftersom det är heat... Betyder det att dom bästa går vidare till nya heat, så upplägget är typ som sprint fast längre distans?
Nej, men jag tycker att borde vara så, en final med topp 3 i varje heat ungefär.

Edit: Sen vet jag iofs inte hur man gör med tider i en tour, men som separat tävling funkar det.
Senast redigerad av Teobald Thor 2025-12-31 kl. 11:06.
Citera
2025-12-31, 11:05
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Så länge detta går skitbra för oss SVERIGE så blir det nog en succé
Citera
2025-12-31, 11:09
Medlem
Som Andrew Young sa i en intervju: "Tur att inte Jonna Sundling är med, hon skulle kunna vinna med en minut och avgöra touren på denna sträcka".
Nu tror jag han överdriver men håller med om att 5 km fritt i heat låter skräddarsytt för Sundlings speed och uthållighet.
Citera
2025-12-31, 11:14
Medlem
-tomten-s avatar
Varför tycker så många att detta är sämre än individuell start?
Där kan det ju skilja ännu mer på vilka förutsättningar man får med väder från att starta i början och i slutet?
Man kan åka på varandras tider?
Man kan sluta på en väldigt bra placering om man hamnar i en bra rygg att följa.

Jag är tvärtemot många andra väldigt positivt till detta.
Citera
2025-12-31, 11:19
Medlem
Jag tror att längdåkning är på väg att tappa rejält i intresse för allmänheten när WC endast visas i en udda kanal, likaså alpint, tyvärr för åkarna, blir så klart svårare i jakten på sponsorer.
Citera
2025-12-31, 11:19
Medlem
rainbowias avatar
Alvar hare alltså. Hoppas han tar uppgiften på allvar och inte blir någon lille skutt.
Citera
2025-12-31, 11:23
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tomten-
Varför tycker så många att detta är sämre än individuell start?
Där kan det ju skilja ännu mer på vilka förutsättningar man får med väder från att starta i början och i slutet?
Man kan åka på varandras tider?
Man kan sluta på en väldigt bra placering om man hamnar i en bra rygg att följa.

Jag är tvärtemot många andra väldigt positivt till detta.
Gillar inte att det blir stökigt och att det blir fall pga av andra. Men det gäller ju alla masstarter.
Citera
2025-12-31, 11:24
Medlem
Ezzelinos avatar
Tänker ge FIS GPS-timing en chans här, se om det ger någon koll.

https://ccs.liveresults.swisstiming.com/?event=WC_2026WCU04

Kommer Jouve och Chanavat, som startar lite längre bak, att satsa på heat-och kanske etappseger i första heatet?

Det är förstås när kapabla åkare på denna distans och i denna teknik vill förbättra sina positioner som det kan bli tal om brutna stavar eller kullkörningar.
Citera
2025-12-31, 11:26
Medlem
Tror spontant folk underskattar det svåra i att orka 5 km för utpräglade sprinters om distansarna får för sig att köra hårt. Krävs nog hybrider

Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Tänker ge FIS GPS-timing en chans här, se om det ger någon koll.

Kommer Jouve och Chanavat, som startar lite längre bak, att satsa på heat-och kanske etappseger i första heatet?

Det är förstås när kapabla åkare på denna distans och i denna teknik vill förbättra sina positioner som det kan bli tal om brutna stavar eller kullkörningar.
Citera
2025-12-31, 11:27
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Stenmark var lika överlägsen som Klaebo, så de måste hitta på något nytt för att jämna ut detta med nya idéer.
Citera
2025-12-31, 11:29
Medlem
FNLSs avatar
Bra chans att bevisa sina sprintstafett kvaliteter
Citera
2025-12-31, 11:30
Medlem
-tomten-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Gillar inte att det blir stökigt och att det blir fall pga av andra. Men det gäller ju alla masstarter.

Alternativet hade varit en masstart med 102 åkare i herrklassen....
Kanske på en annan distans men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in