Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Från tidigare bilder ser han ju ändå helt okej ut, som vilken kille som helst.. Men bilderna som droppas i medier nu.. Han ser riktigt jävla obehaglig ut.

Ser ut som en korsning av Chucky och Pennywise, både mentalt och visuellt.
Sannerligen ett fall för en total makeover.

Eller just det, detta blev resultatet av den.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Det finns ingen lösning på det problemet. Att låsa in någon för vad dom eventuellt kommer göra stämmer inte med våran rättstradition. Och att förlänga straffet för ett annat brott av samma skäl fungerar heller inte.
Håller med.

Sedan borde Robin ha låsts in minst 5 år istället för 1,5. Men det hade inte löst problemet med honom. Han hade ju kommit ut som en tickande bomb likförbannat.
Citera
Medlem
Lemonade.347s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobatbit
Ju mer man lär sig om människan desto märkligare blir det. På bilderna från FUP:en 2019 ser han rätt normal och vältränad ut som vilken kille som helst. Någon sa att han var lite skelögd och halvudda men ändå snäll. Idag ser han däremot rent ut sagt förjävlig ut: mager, obehaglig. Man undrar hur hans liv sett ut de senaste åren? Var har han varit bosatt?! Det måste finnas många som nu i efterhand inser att de haft honom i sin närhet.

Det är också svårt att bortse från att han tidigare gjort ett kidnappningsförsök mitt på blanka dagen i ett bostadsområde. Det tyder på total brist på konsekvenstänk eller en fullständig likgiltighet inför att åka fast. Jag tror att han denna gången var så mån om att lyckas och att offret inte skulle kunna fly igen att han använde hammare eller på annat sätt såg till att My inte var vid medvetande när han kidnappade henne.

Bara i Sverige kan en dömd pedofil få skyddade uppgifter och bosätta sig i områden fulla av barnfamiljer. Ekerö och Ingarö är väl dessutom välbärgade familjeområden? Meningen är väl att livet för en våldsam pedofil ska vara över när han kommer ut från fängelset, inte att han ska kunna bosätta sig mitt i en familjeidyll i Skärgården och gå på caféer och köra runt i området i samma bil som han använde vid kidnappningsförsöket. Grannarna på Ingarö gjorde ju helt rätt som försökte kartlägga hans rörelser så pass att han flyttade därifrån men det är ändå helt bisarrt.
Iallafall Ingarö är verkligen det

Hur han kunde få bo där är ett stort jävla mysterium för mig
Citera
2025-12-31, 10:39
Citat:
Ursprungligen postat av shitpommesfrites
Autister eller personer med så kallad "autism-spektrum"-diagnos och psykopater har en vital sak gemensamt: Dom är svårt kassa på vad vi andra kallar empati.

Inom statistiken för dessa individer så handlar det ofta om en livslång internering på det sätt som samhället önskar. I de rena kriminella psykopaternas fall så ändrades lagen i juni 1991 (Togs i bruk 1.1.1992) och syftet var att psykopater skall vara inlåsta.

I medicinsk mening så finns förvisso tillståndet på de så kallade skalorna i form av antisocial personlighetsstörning, men i princip alla har någon mer mild form av det. In på kåken under tid bestämde man sig för.

När det gäller autismspektrumstörningar, eller ren autism, så är det också "inlåsning" i form av ett boende med extra mycket stöd. När det vidare gäller vad oftast kallas "aspberger" är det knivigare...

De som har den diagnosen och fixeringar är i min bok de farligaste människor som finns i vårt samhälle.

Jag som autist har mer empati i min lilltå än vad du haft i hela ditt liv. Så du får nog tänka om din hobby-psykoanalys där.
Citera
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Vet man något ifall GM hade något socialt liv utöver sitt arbete? Existerar vänner för denna person?

Eller satt han hemma kvällar och helger och stirrade på likbilder och barnporr?

Enligt FUP från kidnappningsförsöket så hade han vänner. De grejade med bilar tillsammans osv. Sen åkte han ju in i finkan och vet inte direkt om vännerna fanns kvar vid hans sida efter det.. men funnits FB bilder på honom tillsammans med ett lag han spelar paintball med så helt isolerad har ju inte människan varit.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Vore fint om det fanns en BO-fond.. och inte lika utpekande vilka som har mest nyhetsvärde.

It is what it is

Det finns ju en BO fond men den är ju till för att ge ersättning om gärningmän inte kan betala skadestånd men skadestånden är ju oftast rätt låga. Har för mig att släktingar till de döda på drottninggatan fick 80000. Man måste också ansöka om det stödet och det är inte garanterat att du får hela ersättningen
Citera
2025-12-31, 10:40
Medlem
SloppySecondss avatar
Autisten simulerar känslor saknar empati (Rickard/Jonas Andersson) och vill uppnå "entreprenörskap" med en mattebok ? Bara konstigt.

Vilma-Robin med sina barnporrbilder och nekrofili bilder och kidnappningen av 10åringen.
Tränade förmodligen för slutdestination, 25åriga My. Saknar han empati och ånger.. möjligen.
Kanske allra mest vid styckningen. Autist.
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det är du som lever i fablernas värld. Självklart blir han dömd för mord.
En förutsättning är väl att brottsplats och dödsorsak går att klarlägga, vilket det senare möjligen förutsätter att resterande kroppsdelar hittas, tror du inte det tant självklar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Jag må legat under en mossig sten men har Hen genomfört ett juridiskt byte från man till kvinna? Ett nytt personnummer. Det Biologiska könet är Man, men hens sociala kön är Kvinna. Transperson eller Transgender är ett bra begrepp utan att komplicera det. Så slipper vi den frågan.
Han har inte bytt personnummer, utan enbart ett namnbyte. Men tydligen växlar det mellan hon och han även i GM liv, han har använd båda. Jag tror mer att han är så udda och i kaoset försöker hitta sig själv, men det är bara en gissning. Han får känna sig som kvinna hur mycket han vill, men så länge han är juridisk man och sitter anhållen för mord så får han heta han för mig. Hade det sista inte hänt hade jag däremot respekterat personens önskan trots att det juridiska könet var det motsatta.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mintdeo
En fråga, på diverse nyhetssidor skriver man att det finns en ”flyktfara”. Hur bedöms detta? Har han försökt? Eller bara antar man det?
De är standard om man riskerar livstid eller strulat tidigare
Citera
2025-12-31, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UschKlisterssonII
Många autister har nog mer empati i sina lillfingrar än vad du har i hela din kropp.
Tycker du agerar lite verbalt aggressivt nu. Min gissning baseras på det som skrevs i Expressen samt att det kan vara typiska drag hos autister. Gissning alltså, som jag skrev från början. Sluta vara så kränkt.

Nu släpper jag detta.
God fortsättning.
Citera
2025-12-31, 10:42
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Stater med "avskräckningsstraff" tenderar att vara fattiga och eventuell "avskräckande" effekt kommer döljas i den större mängd stölder som behövs för att försörja befolkningen med daglig föda eller knark.

Vilka stater pratar du om då. Säg en stat i USA som inte har typ minst 50 år för ett mord. Visst alla har inte dödsstraff och de som har dödsstraff brukar inte så ofta genomföra dessa men 50-100 år brukar väl också vara rätt avskräckande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in