Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 02:42
Medlem
Mohaves avatar
Jag kom nyss hem från en julresa på varmare breddgrader. Det luktar konstigt i min bostad. Ändå var det toppstädat av en pålitlig städfirma veckan innan jag åkte.

Vad kan det bero på? Och vad kan jag göra? Kan jag anlita en luktkonsult? Finns det ens sådana?
Citera
2025-12-31, 02:49
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Konstig lukt? Vad innebär det? Vissa städfirmor har speciella lukter på sina kem.

Annars kanske vattenlåsen torkat ut? Spola upp vatten i alla vattenlås. Badkar, handfat och köksvasken.
Citera
2025-12-31, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Jag kom nyss hem från en julresa på varmare breddgrader. Det luktar konstigt i min bostad. Ändå var det toppstädat av en pålitlig städfirma veckan innan jag åkte.

Vad kan det bero på? Och vad kan jag göra? Kan jag anlita en luktkonsult? Finns det ens sådana?

Häll vatten i golvbrunnen/avloppet det har torkat ur.
Citera
2025-12-31, 05:13
Medlem
Citat:
Det luktar konstigt i min bostad.
Är det en gammal bostad? Kanske är fuktskadad eller har en typ av isolering som stinker negersvett?
Citera
2025-12-31, 10:45
Medlem
Sereenas avatar
Avsaknad av dom "normala" dofter man förknippar med utrymmet (ie din egen kroppsdoft, tvättmedel, parfym, mat osv) kan också uppfattas som att det luktar konstigt.
Citera
2025-12-31, 14:06
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Annars kanske vattenlåsen torkat ut? Spola upp vatten i alla vattenlås. Badkar, handfat och köksvasken.

Citat:
Ursprungligen postat av Fanochhans
Häll vatten i golvbrunnen/avloppet det har torkat ur.

Tack för bra tips! Jag gjorde det. Det löste problemet.

Citat:
Ursprungligen postat av BabbeNigger
Är det en gammal bostad? Kanske är fuktskadad eller har en typ av isolering som stinker negersvett?

Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Konstig lukt? Vad innebär det? Vissa städfirmor har speciella lukter på sina kem.

I städpatrullen som var här dagarna innan jag åkte ingick en neger. Så ja, det kan ha varit negersvett.
Citera
2025-12-31, 14:08
Medlem
Citat:
Tack för bra tips! Jag gjorde det. Det löste problemet.

I städpatrullen som var här dagarna innan jag åkte ingick en neger. Så ja, det kan ha varit negersvett.

Härligt! Gott nytt år!
Citera
2025-12-31, 14:48
Medlem
Det kan vara näst intill vad som helst som passar in som förklaring.

1. Du kan ha råkat ut för en sjukdom när du varit utomlands som gjort att ditt luktsinne förändrats.
2. Du minns fel.
3. Någon har bott i din lägenhet under tiden och det är därför det luktar sunk.
4. Slamsugarn har varit i området o ett resultat av detta var att vattnet i vattenlåset försvann.
5. Vattnet i vattenlåsen har torkat ut.
6. En mus har kommit in i din lägenhet och dött där någonstans.
7. Dina nya grannar steker curry i sin lägenhet och 90% av doften kommer till dig.
8. Du har fått syfilis och blivit galen. Snart blir livet en Van Gogh-tavla.
Citera
2026-01-03, 03:12
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Det kan vara näst intill vad som helst som passar in som förklaring.

1. Du kan ha råkat ut för en sjukdom när du varit utomlands som gjort att ditt luktsinne förändrats.
2. Du minns fel.
3. Någon har bott i din lägenhet under tiden och det är därför det luktar sunk.
4. Slamsugarn har varit i området o ett resultat av detta var att vattnet i vattenlåset försvann.
5. Vattnet i vattenlåsen har torkat ut.
6. En mus har kommit in i din lägenhet och dött där någonstans.
7. Dina nya grannar steker curry i sin lägenhet och 90% av doften kommer till dig.
8. Du har fått syfilis och blivit galen. Snart blir livet en Van Gogh-tavla.
Det var nog detta. Någon nämnde Negersvett. Ja, det ingick en negress i den städpatrull som var här veckan innan jag åkte. Men jag kände ingen stank från henne.

Jag har vädrat bostaden och sköljt vattenlåsen med hett vatten. Nu luktar det gott igen.

Tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in