Citat:
Ursprungligen postat av
Ancistrus
Jag har dock sett andra videor från Iran där människor ropat slagord för Israel. Men tyvärr är jag osäker nu på exakt vad jag ska söka på för att finna dem. Men det spelar kanske ingen större roll ändå, en video där en bunt människor ropar något bevisar ändå inte att det är en allmän utbredd uppfattning i hela befolkningen.
Ijänklien vet jag inte varför jag diskuterar, jag är alldeles för dåligt insatt. Jag kan ändå inte låta bli att kommentera det du skriver här.
Oavsett vilken konflikt och vilket land man tittar på riskerar man att fastna i filterbubblan och därmed ta till sig felaktig information. Så sent som idag hörde jag ett reportage från Nordkorea på SR, där det hävdades att den materiella levnadsstandarden i NK är betydligt bättre än vad den gängse mediabilden som förmedlats de senaste 30 åren gör gällande.
Vad fasen ska man tro? Äter folk gräs efter att ha arbetat 14 timmar om dagen och blir skickade till arbetsläger för att de lånar ut sin cykelpump till grannen och därmed är en aspirerande kulak? Jag har aldrig varit i NK så jag har inte en jävla aning.
Finns det folk som älskar Israel i Iran? Förmodligen, men hur många? Det finns folk i Sverige som älskar GAIS, skulle en iransk Youtuber gå på en match skulle iranierna kunna få för sig att alla i Sverige hejar på GAIS, men i verkligheten är de i minoritet.