2025-12-31, 00:04
Medlem
PotatisHulkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Du tänker inte på det för att du själv inte är ren som en snöflinga?

Hur menar du ren? Jag har faktiskt duschat 2 gånger idag så är nog renare än slöddret i den här tråden.
Om du nu menar mörkhyad så är jag etniskt svensk, hela släkten kommer från Norrland sedan många generationer bakåt (tro det eller ej).

Oavsett tror jag inte att det har med saken att göra. Jag interagerar med människor med annan etnisk bakgrund i princip varje dag, vilket innebär att jag inte längre har någon instinktiv känslomässig reaktion till folk som har en annan hudfärg. Eftersom jag inte får den här reaktionen blir reklamen ungefär lika minnesvärd som all annan skräpreklam man ser, alltså bortglömd så fort blicken lämnat den.
Citera
2025-12-31, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PotatisHulken
Hur menar du ren? Jag har faktiskt duschat 2 gånger idag så är nog renare än slöddret i den här tråden.
Om du nu menar mörkhyad så är jag etniskt svensk, hela släkten kommer från Norrland sedan många generationer bakåt (tro det eller ej).

Oavsett tror jag inte att det har med saken att göra. Jag interagerar med människor med annan etnisk bakgrund i princip varje dag, vilket innebär att jag inte längre har någon instinktiv känslomässig reaktion till folk som har en annan hudfärg. Eftersom jag inte får den här reaktionen blir reklamen ungefär lika minnesvärd som all annan skräpreklam man ser, alltså bortglömd så fort blicken lämnat den.

Norrland.
Där har du svaret. Du anser mångkultur fortfarande som nåt "exotiskt"

(om 10 år har du det upp i halsen, tro mig!) och kommer fly tbt till Norrland hals överhuvud

fast tyvärr har det spridits även dit efter 2015 när "alla kommuner skulle ta sitt ""ansvar""" för jordens politik. Men inte i samma utrsträckning än iallafall.
Citera
2025-12-31, 00:07
Medlem
PotatisHulkens avatar
Citat:
Intressat att du gör snöflinga till ett skällsord.

När snöflinga används till att syfta till nåt rent, obefläckat.
som en ren kritvit (obefläckad) duk anses finare och vackrare än en vit duk med brunsåsfläckar

Är brunsåsfläckar nåt fint tycker du?
Hundkiss-snö och brunt bilslask-snö eller en orörd vacker snöflinga i dess urform.
Som med sin blotta renhet visar på styrka att den lyckats att inte bli belackad av oönskade avgaser (ofta från u-länder där dom har mycket utsläpp) Är det nåt fult med en vit ren snöflinga tycker du?

Citat:
an unwarranted sense of entitlement, or are overly emotional, easily offended, and unable to deal with opposing opinions
https://en.wikipedia.org/wiki/Snowflake_(slang)

"Overly emotional" och "easily offended" passar rätt bra in på er skulle jag säga.
Citera
2025-12-31, 00:09
Medlem
PotatisHulkens avatar
Citat:
Norrland.
Där har du svaret. Du anser mångkultur fortfarande som nåt "exotiskt"

(om 10 år har du det upp i halsen, tro mig!) tro mig!), tro mig!)

Jag har dock bott i Stockholm hela mitt liv och bor just nu bokstavligen ett stenkast från ett s.k. utsatt område.
Citera
2025-12-31, 00:14
Medlem
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Snowflake_(slang)

"Overly emotional" och "easily offended" passar rätt bra in på er skulle jag säga.
in på er skulle jag säga.
[/quote]
TE]

ja men vi tar det igen.

Alla skulle vara "eazy offended" om nån annan kultur kom och tog över deras grej.

Åhlens,,, finns det i Afrika, kan vi börja med?
Nej. Varför ska negerer lyfta fram den då

Invandrare är ju helt hysteriska över att svensken kallar sina köttbullar för svenska, och skulle få krupp om svensken tog över pita-bröd och påstå att det var skånskt,,
Skulle Libaneser inte höja rösten om uteslutande svenskar börjar göra reklam för Libabröd och genom bild helt överta produkten, börja ha den vid midsommarstången osv låtsas som att det är nåt från vikingatiden.
Libanserna hade ju fått krupp.

Och om en somalier ska göra reklam för tandkräm och lära svensken att borsta tänderna, när de har sämst tänder på jorden och (svenska forskare upptäckte karies) tar ju lite udden av reklamen, tycker du inte? Istället för att känna att guuud vad pepsodent är bra tar man hellre ett annat märke rent instinktivt i affären. Eftersom man undermedvetet förknippar märket med irritation, på att en somalier med ruttna utstående tänder måste vara på varenda reklam fast det inte ens passar produkten.
Senast redigerad av Emoist 2025-12-31 kl. 00:21.
Citera
2025-12-31, 00:22
Medlem
PotatisHulkens avatar
Citat:
ja men vi tar det igen.

Alla skulle vara "eazy offended" om nån annan kultur kom och tog över deras grej.

Åhlens,,, finns det i Afrika, kan vi börja me?
Nej. Varför ska negerer lyfta fram den då

Invandrare är ju helt hysteriska över att svensken kallar sina köttbullar för svenska, och skulle få krupp om svensken tog över pita-bröd och påstå att det var skånskt,,,

Och om en somalier ska göra reklam för tandkräm och lära svensken att borsta tänderna, när de har sämst tänder på jorden och (svenska forskare upptäckte karies) tar ju lite udden av reklamen, tycker du inte? Istället för att känna att guuud vad pepsodent är bra tar man hellre ett annat märke rent instinktivt i affären

Jag tycker det är patetiskt att bli upprörd över reklam, oavsett var det sker och vem som blir upprörd.
Det är ganska vanligt att använda vita män i reklam i Kina, och vissa kineser är säkert jätteupprörda över det. Trist för dem, men det påverkar inte min inställning det minsta.

Om reklam har någon som helst påverkan på mitt agerande i butik så är det helt undermedvetet. Inte så att jag står och erinrar reklam när jag handlar; jag kollar pris, innehållsförteckning och var produkten är tillverkad.
Citera
2025-12-31, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
Så jävla rasistiskt och vidrigt. Jag kommer inte handla på Åhléns längre förrän de har bytt ägare eller bett om ursäkt. Jag har dessutom anmält katalogen både till DO och RO.
Varför gjorde alla affärer det då i all evighet innan.
Citera
2025-12-31, 00:30
Medlem
Ok, vi kan göra en undersökning

vad förknippar du vissa företagsconcept med, utefter deras reklam

HM - feta ungdommar och negrer
vill inte handla där för märket känns ghetto
(varför -jo pga reklamen)

Lindex - feta tanter och tjocka ungdomsnegrer, eller avmagrade svarta långa tanter som antingen inte finns i sverige, eller bär huckle om dom befinenr sig här
Vill inte handla där för produkterna känns u-land, sminket känns Temu
(varför - går jag och kollar märket på folks t-shirts, nej pga Reklamen)

Gant - fina väluppfostrade killar med snedbena
känns rent, icke skrikigt, old money
ok där har dom klämt in en hneger också, med underutvecklade undernärda käkar. ok
om dom har 0.2 av 10 klarar dom sig, men blir det 5 av 5 tappar dom hela sitt varumärke och blir som Louis Vuitton som blivit ett kriminellt arab-märke.

har ni några exempel ni några exempel
Senast redigerad av Emoist 2025-12-31 kl. 00:32.
Citera
2025-12-31, 00:35
Medlem
Citat:
Jag tycker det är patetiskt att bli upprörd över reklam, oavsett var det sker och vem som blir upprörd.
Det är ganska vanligt att använda vita män i reklam i Kina, och vissa kineser är säkert jätteupprörda över det. Trist för dem, men det påverkar inte min inställning det minsta.

Om reklam har någon som helst påverkan på mitt agerande i butik så är det helt undermedvetet. Inte så att jag står och erinrar reklam när jag handlar; jag kollar pris, innehållsförteckning och var produkten är tillverkad.

Ja ja ja
Du får tycka vad du vill.

jag tycker att det är patetiskt att myndigheterna (säkert inkludering och press-regler som styr negertvågnet) ska ta alla chanser att göra smygreklam för massinvällning. Genom att få oss att vänja oss vid att hela tiden sen ngr-er, ska vi inte märka att halva tredje världen flytatt in.
(men det gör vi ändå, på brottstatisktiken)
Citera
2025-12-31, 00:40
Avslutad
"Det ska va neger hit, det ska va neger dit
De ska va tretton neger för varje vit
Neger till vänster och neger till höger
Neger som är hetero och neger som är böger

Oh yeah, neger neger neger tonight
Oh yeah, neger neger neger allright"

Går med lite välvilja att sjunga till melodi "Jailhouse Rock" om man är på det humöret!
Citera
2025-12-31, 00:49
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Åhléns är bara ute efter att sälja

Det är totalt ute att vurma för invandring och framförallt för negrer. Invandring och negrer är inget som säljer därför byter man spår.

Men det är fortfarande företag som Adidas och Lacoste som använder sig av oproportionerligt mycket negrer i sina annonser.
Citera
2025-12-31, 00:50
Medlem
PotatisHulkens avatar
Citat:
Ja ja ja
Du får tycka vad du vill.

jag tycker att det är patetiskt att myndigheterna (säkert inkludering och press-regler som styr negertvågnet) ska ta alla chanser att göra smygreklam för massinvällning. Genom att få oss att vänja oss vid att hela tiden sen ngr-er, ska vi inte märka att halva tredje världen flytatt in.
(men det gör vi ändå, på brottstatisktiken)

LOL. Det finns inga statliga krav på jämlik representation. Hur skulle Åhléns stoppa afrikaner i sin reklam, om så var fallet? Om det mot förmodan finns sådana lagar får du gärna källhänvisa.

Det är snarare så att vi har många mörkhyade personer i Sverige som gillar att bli representerade i reklam, och normalbegåvade etniska svenskar bryr sig inte ett skvatt. Detta leder till att reklam som representerar minoriteter ger bättre försäljningssiffror, vilket är varför många företag använder sådan reklam. Detta är välkänt inom reklamindustrin.

Citat:
This report presents findings from a large first-of-its-kind global scientific study, featuring analysis
of the impacts of inclusive advertising on several commercial performance and brand equity
metrics for 392 brands over a four-year period from 2020 to 2023.
...
Brands with more inclusive advertising practices sell more (3.46% higher shorter-term sales and
16.26% higher longer-term sales), are considered and trialed more (33% higher strong consideration,
62% higher likelihood of being a consumer’s first choice, and 8% higher incidence of being trialed),
enjoy higher customer loyalty (23% lower chance of being abandoned after trial and 15% higher
loyalty), are valued greater by consumers (54% higher pricing power), and have higher brand equity
(8.3% more meaningful, 12.1% more different, and 9.4% higher salience).
https://www.unstereotypealliance.org/sites/default/files/2024-09/INCLUSIVE%20ADVERTISING%20%28Business%20case%29%20 WEB.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in