Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
kan inte vara många som sitter på livstid , 16år är väl normalt kanske.

Jo, men detta fall är exceptionellt. Djupt störd individ med seriemördar-tendenser.
Jag tjejgissar att han kommer sitta läääänge.
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Vet inte, hon verkar ha gått på mediciner väldigt länge från läkare enligt Robin själv. När hon slutade med dom blev hon tydligen knäpp. Kanske var hon psyksjuk? Gick på socbidrag innan?
Säkert. Det ligger nog i släkten med sinnessjukdomen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Jävligt tidigt att bli förtidspensionär. Undra varför.... och ligga på demenshem innan 60 bast.

Alkoholdemens
Citera
2025-12-30, 22:38
Medlem
gonewiththewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straightuphappy
Han borde avrättas. Hans rätt att existera har upphört, våra skattepengar kan gå till nåt som gynnar Sverige.

Han är redan dödsaförklarad i förtid och kommer hamna i helvetet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Helmer Ljus satt i fängelse i 24 år och fick tidsbestämt när han var 95 år gammal. Livstidsstraffet blev omvandlat till 39 års fängelse men han avled innan han hann friges.

Sten-Erik Eriksson satt inlåst i 57 år t.om.

Inte 57 år i sträck däremot hade han suttit inne 7 år redan när han åkte in.

Har ni glömt Tommy Alexandersson? ”Slaktaren från Enköping”. Sitter fortfarande och har suttit sen 1988. Så Axmyr är faktiskt inte den som suttit inne längst med sina 34 år.
Citera
Medlem
smickras avatar
Idag verkar Mys adressändring till Malmö gått igenom.
Adressen i Lund anges som tidigare adress.
Citera
2025-12-30, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Hur fan han kräket haft tid att göra det han gjort mot BO?!
Allt måste ha genomförts under natten. Han ska ha börjat jobba vid 7-tiden och jobbade i ca 8 h. Betyder att han var ledig runt 15/16 på eftermiddagen. Då kan han ha börjat förbereda transporten.

Frågan är bara var kroppen fanns under tiden han jobbade. I bilen? I bostaden?

Och polisen säger att hon dog antingen 26e eller 27e... Det låter vidrigt om hon levde under hela denna tid, men också osannolikt baserat på hur tidigare gärningsmän utfört liknande brott. Förhoppningsvis kan de fastställa att hon dog tidigt på natten den 26:e. Det kan vara väldigt svårt att fastställa exakt tid för dödsfallet när det gått en tid även bara några dagar, och det kan också säga något om i vilket skick kroppen var när de hittade den......
Citera
Medlem
Nationalromantiks avatar
Han verkar helt jävla iskall, han förmått detta på natten till 26 december (mördar och vem vet vad mer).

Sedan lägger han henne någonstans i huset och går och lägger sig för att sova och ställer klockan.

Sedan vaknar han, en död människa i hans hem, borstar tänderna, sminkar sig, äter frukost och går till jobbet.
Citera
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Jävligt tidigt att bli förtidspensionär. Undra varför.... och ligga på demenshem innan 60 bast.

Japp. Jag gissar på att morsan va helt kokko och farsan mer normal eftersom farsans brorsa lyckades hyfsat bra i livet. Morsan verkar också va anledningen till att Robin började må dåligt (enligt va han själv sagt i förhör iaf) för att hon blandade tabletter med alkohol och körde jesusbabbel och trillade runt påverkad så pappan och bröderna fick ta hand om henne och hushållet.
Citera
2025-12-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Han var på jobbet när polisen anhöll honom.
Jag misstänker att polisen var hemma hos honom för att se om My var fången men då istället såg liket samt därför bestämde sig för att avvakta för att samla bevis.
Låter iofs helt bisarrt att polisen skulle spana på honom medan han håller på med liket men de var antagligen desperata efter bevis.
Allt tyder på att de haft span på Robin medan han hållt på med liket efter jobbet.
Vi får hoppas att de fick tag på bevis i alla fall.

Ja jag tror även det va så dom hittade han just genom jobbet, då kan man får fram adress, oavsett så lär hon ha dött samma kväll hon försvann
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det här var en nyhet för mig. Livstid är väl ändå ett antal år som kan omvandlas till 2/3?

Livstid har ingen fastställd gräns. De sitter livet ut, eller tills de beviljas tidsbegränsat straff. Många som suttit länge på livstidsdom har senare fått sitt straff omvandlat till tidsbegränsat.
Citera
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diavlo
Liknande fall? Det har jag svårt att se!

Jag listade styckmord där GM inte har dömts för mord.

Man jämför inte fall av uppenbara skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in