Resultat: Hoppas du mullorna störtas?
Ja, allt är bättre än dem.
74,30%
1113 röster
Nja, jag ogillar mullorna men är osäker på vilka som i så fall tar över
13,62%
204 röster
Nej, mullorna är lämpligast att styra landet.
6,61%
99 röster
Vet ej/Annat
5,47%
82 röster
2025-12-30, 20:59
Avslutad
Både Shahens familj och Donald Trump har kopplingar till det gamla front-företaget för elitens skumraskheter Resorts International vilket även berör Jeffrey Epstein och Adnan Kashoggi. Regimen i Tehran sedan 1979 är i sig en kontrollerad opposition som varit med och uppfyllt Israels geostrategiska mål. Till slut kommer mullorna att ersättas när de inte längre är användbara som kontrollerad opposition åt Israel i regionen som hjälpt Israel att hålla Sunniter i schack och även varit med och destabiliserat Irak, Syrien och Libanon åt Israel.
Citera
2025-12-30, 21:06
Medlem
Bara iranierna själva som kan göra det så som dom gjorde när dom slängde ut sin kung och ersätta med präster.

Problemet är om man bara gör något halvdant i ett land som Iran som kan skjuta ned sin egen befolkning, tortera och döda. Ska man protestera så måste man gå all in.
Citera
2025-12-30, 21:10
Medlem
Israel och USA borde gå in och hjälpa folket nu, fram med lite vapen nu.
Citera
2025-12-30, 21:10
Medlem
Kalliss avatar
Jag hoppas att Trump fattar läget och bombar iranska utskeppningshamnar för olja till grus, stryper till den Iranska ekonomin mer!

För "Money talks"
Citera
2025-12-30, 21:11
Medlem
Xeliouss avatar
Svårt se det hända. Det är som om hela svenska staten skulle sluta vara socialdemokratiskt styrd. Hur ska man bli av med mullorna och alla statsanställda som lyder islamistregimen? De sitter helt enkelt kvar där de är.
Citera
2025-12-30, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Bara iranierna själva som kan göra det så som dom gjorde när dom slängde ut sin kung och ersätta med präster.

Problemet är om man bara gör något halvdant i ett land som Iran som kan skjuta ned sin egen befolkning, tortera och döda. Ska man protestera så måste man gå all in.

Jag tror det kommer bli ett enormt maktvakuum i Iran när mullorna till slut försvinner. Kronprinsen är inte omtyckt utav många. Iran är en ytterst bräcklig statsbildning utav många olika disparata etniciteter också. Det saknas enhet. Att Khomeini lyckades konsolidera sin makt efter 1979 har att göra med att han var synnerligen hänsynslös och att kriget mot Irak ändå blev en enande faktor på sätt och vis.

Ayatollan tillsattes med hjälp utav Jimmy Carters undfallenhet (Khomeini flögs även in till Iran från Frankrike av alla ställen) och Shahen tillsattes från början utav britterna på 1920-talet och gavs utökad makt utav Eisenhower efter kuppen mot Mosaddegh 1953.
Senast redigerad av UschKlisterssonII 2025-12-30 kl. 21:30.
Citera
2025-12-30, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Vore det inte mer effektivt att beväpna befolkningen och milisgrupper än att släppa bomber?

Kanske, men det kan störa framtida amerikanska intressen. Men vad fan vet jag?
Citera
2025-12-30, 21:49
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Skulle inte förvåna mig om muslimerna i Sverige tar Irans mullors strid här..

Några kanske, men tveksamt om speciellt många gör det. Mullorna i Iran är shia medan de flesta muslimer i Sverige, i synnerhet de mest religiösa, oftast är sunni. Frågan om inte många av dem tvärtom hoppas mullorna försvinner. (För att sedan hoppas på ett nytt styre bestående av sunni muslimer. Vilket är osannolikt, åtminstone utan militär inblandning från andra länder i regionen.)
Citera
2025-12-30, 21:50
Medlem
Goda nyheter. Vi får hoppas att protesterna sprider sig och ökar i intensitet och våld och resulterar i revolution denna gång. Sedan hänger de mulla-regimen som de hängde Saddam.

Israel bör utnyttja tillfället och hjälpa till. Passar de på att bomba militärbaser, parlament och polisstationer under pågående protester så lär revolutionen faktiskt bli av.

Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Absolut inte. Västernisering är en katastrof. En melon blir inte en vattenmelon bara för att man ritar ränder på den. Särskilt iranska kvinnor verkar ha en kaxig och ond personlighet. Jag hoppas att revolutionsgardet slår ner protesterna.

Jaja. Snart blir du utvisad tillbaka till öknen och kan ägna dig åt det du tycker om med likasinnade. Det kommer att finnas gott om länder som lyder pedofilprofeten även om Irans regim faller.
Senast redigerad av MpunktM 2025-12-30 kl. 21:53.
Citera
2025-12-30, 22:14
Moderator
Ancistruss avatar
Jag la in en omröstning. Alltid intressant att se vad andra tycker.

/Mod
Citera
2025-12-30, 22:15
Medlem
Rumpkorvens avatar
Bra. Hoppas detta händer i Ryssland också.
Citera
2025-12-30, 22:29
Medlem
Kaptagons avatar
Skulle regimen fall kan vi räkna med ett lämmeltåg av radikala islamister mot Europa. Sätter de en tånagel inom EUs gränser blir det omöjligt att skicka hem dom då våra länder följer alla EU och FN lagar, sen kan vi räkna med att vi får ytterligare en konflikt importerad från mellanöstern då den gamla diasporan kommer att vilja hämnas på den nya som tvinga den gammal att fly.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in