Resultat: Hoppas du mullorna störtas?
Ja, allt är bättre än dem.
74,19%
1121 röster
Nja, jag ogillar mullorna men är osäker på vilka som i så fall tar över
13,77%
208 röster
Nej, mullorna är lämpligast att styra landet.
6,62%
100 röster
Vet ej/Annat
5,43%
82 röster
2025-12-30, 18:47
Medlem
Protesterna verkar vara mer omfattande denna gång. Det är allvar.

Om jag vore utkommenderad polis hade jag försökt att sjukskriva mig.

Det är mycket illa att man skjuter mot demonstranter.
Citera
2025-12-30, 18:58
Medlem
George.Jansens avatar
Rapporteras det någonting om det här i de stora nyhetskanalerna? Jag tycker det är väldigt tyst i de jag ser i vardagen?
Citera
2025-12-30, 18:59
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
egypten testade demokrati och röstade fram en islamist direkt som införde restriktioner för halva befolkningen. araber kan inte hantera demokrati. iranier kanske är lite annorlunda, vi får väl se.

1. Han införde inga restriktioner mot någon. Du har inga källor på det förutom israelisk och amerikansk propaganda.

2. Om dom väljer islamister eller inte så har inte vi med det att göra. Demokrati går ut på att folket får välja. Inte vad väst anser är bra eller dåligt.
Citera
2025-12-30, 19:02
Medlem
HorsesAndPeoples avatar
Iranierna i Sverige borde starta en motståndsrörelse som majoriteten av folket sluter upp bakom. Ni är för bekväma.

ایرانیان سوئد باید یک جنبش
مقاومت را آغاز کنند که
اکثریت مردم از آن حمایت
کنند. شما بیش از حد
راحت‌طلب هستید.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/iran-vi-ar-i-krig-med-usa-israel-och-europa
– I mina ögon är vi i totalkrig med USA, Israel och Europa, säger Pezeshkian till Irans högste ledare Ali Khameneis officiella sajt.
Senast redigerad av HorsesAndPeople 2025-12-30 kl. 19:40.
Citera
2025-12-30, 19:19
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George.Jansen
Rapporteras det någonting om det här i de stora nyhetskanalerna? Jag tycker det är väldigt tyst i de jag ser i vardagen?

TV 4 nyheterna hade för några minuter sen ett inslag om protesterna.
Citera
2025-12-30, 19:34
Medlem
Kalaskula544s avatar
Skulle inte förvåna mig om muslimerna i Sverige tar Irans mullors strid här..
Citera
2025-12-30, 19:44
Medlem
EnflygandeKos avatar
Man kan ju alltid hoppas, dags för ett nytt styre som förhoppningvis inte är lika "trångsynt "
Citera
2025-12-30, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Islamskt land och du tror saker kommer bli bättre? Nämn en plats på denna jord där islam råder där folk fått det bättre efter en sk revolution eller en diktator störtats.

Islamska länder har diktatorer av en anledning, har du aldrig tänkt på det och funderat på varför?
Problemet för mullorna är att en så stor del av de unga perserna är utbildade och därmed inte religiösa. Blir man av med muslimerna i toppen, så kan Iran bli ett fantastiskt land! Inget hot mot Israel längre utan i bästa fall flyttas länderna närmare varandra. Ett stort lyft för hela Mellanöstern!
Citera
2025-12-30, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnflygandeKo
Man kan ju alltid hoppas, dags för ett nytt styre som förhoppningvis inte är lika "trångsynt "
De som är i bäst position att ta över är revolutionsgardet, och då lär vi se tillbaka med nostalgi på mullornas styre.

Just nu verkar dessutom Israel på väg att anfalla igen och då vet man aldrig hur det går.
Citera
2025-12-30, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hur går det för er ?, är det någon statskupp eller är detta bara ytterligare en jag hatar allt, utom Teodurecous gamla trosor tråd och dansar efterblivet efter främmande makts pipa?

Svårt att säga. Har kollat runt lite i några timmar nu och ser inget som tyder på att stats apparaten faller. Det ända jag vet som är
En stor skillnad emot de andra protesterna som har varit de senaste 20 åren är att Mossad, CIA och större delen av Europas underrättelsetjänst lär ha gjort en del hämndattacker emot Iran som svar på de proxy attacker de gjort emot oss.
Hur mycket det ändrar spelreglerna för att regimen ska falla. Det lär vi få veta kommande 48 timmar, för det brukar gå fort när folket märker att det går att göra motstånd.
Citera
2025-12-30, 20:44
Medlem
Det är svårt att veta hur stora protesterna är. Men de är klart allvarliga. Regimen vill förhandla. Åtminstone har delar av Tehrans Grand Bazaar stängt. Det var ett av tecknen när Shahen föll. Det var när Grand Bazaar stängde.

Valutan rasar och deras centralbankschef har avgått. Dessutom har de en även en pågående vattenkris.
Citera
2025-12-30, 20:54
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Svårt att säga. Har kollat runt lite i några timmar nu och ser inget som tyder på att stats apparaten faller. Det ända jag vet som är
En stor skillnad emot de andra protesterna som har varit de senaste 20 åren är att Mossad, CIA och större delen av Europas underrättelsetjänst lär ha gjort en del hämndattacker emot Iran som svar på de proxy attacker de gjort emot oss.
Hur mycket det ändrar spelreglerna för att regimen ska falla. Det lär vi få veta kommande 48 timmar, för det brukar gå fort när folket märker att det går att göra motstånd.
Men här på flashback verkar det dock inte råda någon tvivel på yttre makts påverkan (Mossad).
Dansa på bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in