2025-12-30, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Jag glömmer ofta bort auktioner själv. Men precis som du så budar jag sällan före slutet själv. Men får då ta smällen med att den glöms bort.
Sen fungerar detta med auktioner inte så rationellt. Det kan man ju se på vissa auktioner där likadan vara finns på annan auktion. Det är ju vanligt att det budas mycket på en men inte alls lika mycket på den andra.
Vid budgivning ser man ju dock ofta att den avtar efter varan nått en viss nivå. Då minskar troligen attraktionen för andra budare.

Ja, jag utgår iofs från mig själv, som är ganska selektiv med vad jag faktiskt budar hem (ofta mer specifika saker som det inte finns en uppsjö av och inte bara något man råkar snubbla över), även om jag inte har använt Tradera på flera år då jag upplevde en ganska stor försämring sist jag använde det.

Men en dyrare vinterjacka eller liknande är ju alltid kul att få till kanske 50% av inköpspriset och då bör man nog vara lite mer strategisk i sitt budande. Men om det handlar om mer triviala prylar eller slit-och-släng-grejer för någon hundralapp spelar det kanske inte lika stor roll.

Jag kanske överskattar hur "seriösa" folk är i sitt budande, då det nog finns många som egentligen bara vill buda hem något, och därför kan buda ganska planlöst.
Citera
2025-12-30, 21:22
Medlem
Min seriositet varierar ganska mycket. Men jag glömmer även sådant jag verkligen ville ha.
Jag startade nyss denna tråden om traderas försämringar. Gå gärna in och kom med synpunkter!
(FB) Varför sänker Tradera sig själva?
Citat:
Ursprungligen postat av dianna-agron
Ja, jag utgår iofs från mig själv, som är ganska selektiv med vad jag faktiskt budar hem (ofta mer specifika saker som det inte finns en uppsjö av och inte bara något man råkar snubbla över), även om jag inte har använt Tradera på flera år då jag upplevde en ganska stor försämring sist jag använde det.

Men en dyrare vinterjacka eller liknande är ju alltid kul att få till kanske 50% av inköpspriset och då bör man nog vara lite mer strategisk i sitt budande. Men om det handlar om mer triviala prylar eller slit-och-släng-grejer för någon hundralapp spelar det kanske inte lika stor roll.

Jag kanske överskattar hur "seriösa" folk är i sitt budande, då det nog finns många som egentligen bara vill buda hem något, och därför kan buda ganska planlöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in