Citat:
Ursprungligen postat av
PappasKebab
Personen på Timmermansstigen var blond. Stod det inte att GM är mörkhårig under dagens häktningsförhandling?
Polisen har ju sökt nere vid bryggorna på södra sidan av Rönninge, mot Uttran. Kan ju vara så att GM spenderat tid där nere innan brottet och kommit körandes ned för Sandbäcksvägen & skådat BO när han kom i kurvan Sandbäcksvägen/Tallsätravägen (där ena utgången från Stationen mynnar ut)?
Helt slumpmässigt då alltså kommit över ett offer?
Försökte hitta något om hans hårfärg men hittar inte tillbaka. Vet att TV4 liverapporterade om förhandlingarna.
Men dom mest, till synes, dagsfärska bilderna på honom verkar han vara mörkhårig ja (
https://imgur.com/a/t-rnbloms-m-rdare-kY3J5To).
Slumpmässigt offer men jag kan tänka mig att han varit ute där flera helger och väntat på ett bra tillfälle.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grocerystoresushi
Han greps ca 6 mil från där överfallet trots ha skett. Han körde iväg långt.
Citat:
Ursprungligen postat av
PappasKebab
Hon blev överfallen runt 01:30 den 26e December. Polisen fick besked på DNA-analys runt 09:00 den 27e December. Det är många timmar där emellan.
Han greps i skog ca 6 mil från bostaden, klockan 21:22 den 27e December, när han skulle begrava kroppsdelar i en skog.
Absolut, men det förutsätter att han dödar henne och börjar göra sig av med kroppen direkt. Hans tidigare skeva sökningar på internet får mig att lite halvt tro att han tog sin tid innan han började försöka göra sig av med den.
Läste precis att han greps 6 mil i skogen från sin bostad.
Med hans bostad menar man Tärnstigen 2, Viksberg väl även fast det var en uthyrningsstuga?
För det stod väl också häromdagen att polisen gjorde tillslag mot ett boende söder om Stockholm också?
Bara så inte bostäderna blandas ihop.