2025-12-30, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Aldrig i livet att det var ett sjukdomsfall!

Det vet vi inte. Tv4 nyheterna rapporterade just att chauffören ska ha tappat medvetandet.
Citera
2025-12-30, 19:13
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Aldrig i livet att det var ett sjukdomsfall!

Är det verkligen så otroligt otänkbart?
Visst....det har varit mycket med bussar på sistone, men sjukdomsfall bakom ratten är generellt sett inte direkt något ovanligt. Det händer hela tiden.

Men visst borde man nog införa hårdare hälsokontroller på busschaufförerna efter alla dessa allvarliga olyckor.
Citera
2025-12-30, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Ja, jag har alltid tyckt de kör ovanligt nära väggen där. Kanske inte supertight som "två italienska bussar mötande på en serpentinväg", men tillräckligt nära för att jag ska ha reagerat uppenbarligen.

Jag har tänkt samma sak. Och senaste veckorna har det varit nån ombyggnad, vissa linjer som vanligtvis utgår från garaget har haft tillfälliga hållplatser utomhus vid Nybohovsbacken. Gäller fortfarande iallafall buss 747-748 till Södertälje ser jag i SL appen.
Senast redigerad av Hjarnsubstans 2025-12-30 kl. 19:17.
Citera
2025-12-30, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Är Sverige under attack?

För detta är den andra bussolyckan på väldigt kort tid.

Känns som att det är terrorceller som har blivit aktiverade för att skapa kaos.

Båda busschaufförerna har tydligen helt plötsligt blivit medvetslösa! Vilket nonsens!
Citera
2025-12-30, 19:16
Medlem
Jag åker alltid tvärbanan precis där bussen åkte in i väggen o det är inte nedförsbacke därför är väl tanken att chaffisen kanske förlorat medvetandet.
En sak vet jag att det är farligt att leva, när det regnar o blåser är precis kröken vid huset / infarten är tacksamt att stå i väntan på tvärbanan sån tur att jag inte var där just idag.
Citera
2025-12-30, 19:16
Medlem
Busschaufförer det borde vara läkarkontroller på dessa om man har hjärtfel eller andra sjukdomar som gör att man somnar vid ratten .
Citera
2025-12-30, 19:17
Bannlyst
Citat:
Båda busschaufförerna har tydligen helt plötsligt blivit medvetslösa! Vilket nonsens!

Håller med.

Med tanke på hur många hundra avgångar det är per dag i Stockholms lokaltrafik (buss nu då)

Då skulle statistiken för avsvimningar vara betydligt högre.

Detta känns som något annat.

Sen att man ser i kameran att föraren nickar till eller "somnar"/"svimmar" - Detta kan man skådespela sig till.
Citera
2025-12-30, 19:17
Medlem
ImTheMans avatar
Får känslan att de slarvar med sin sömn, men det är ju svårbevisat.
Citera
2025-12-30, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pokemontjejen
Nej nej, det är under någon viadukt eller tak eller liknande. En hårsmån från att dundra rakt in i en busskur dessutom.
Nja, den kuren hör till tvärbanan och bussen är på väg in för avsläpp "inomhus" och sedan ner och starta ny tur.
Citera
2025-12-30, 19:21
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayweed
Vad är det som är konstigt med den lilla rondellen?

den är liten eller hur man säger/förklarar. blir trångt.

Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Borde inte bussen haft ganska låg fart med tanke på att den skulle svänga där samt att bussen borde väl klarat av lite is då när den även hade vinterdäck på🤔

iofs.

som sagt, jag kan inget om bilar, bara påpekade isfläckar.
Citera
2025-12-30, 19:22
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Håller med.

Med tanke på hur många hundra avgångar det är per dag i Stockholms lokaltrafik (buss nu då)

Då skulle statistiken för avsvimningar vara betydligt högre.

Detta känns som något annat.

Sen att man ser i kameran att föraren nickar till eller "somnar"/"svimmar" - Detta kan man skådespela sig till.

Hur många antal hundra? Gissar att SL-trafiken har åtminstone 20-25 tusen unika bussavgångar en vanlig vardag.
Citera
2025-12-30, 19:24
Medlem
5549s avatar
Är det hälsokontroller var femte år för att köra tunga fordon, eller hur var det?

Dessa internationella arbetsgivare som vinner upphandlingarna gör ju såklart minimum om dom tillåts.

Många i tråden som också behöver tittas till, förövrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in