Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 18:24
Medlem
tarvligatjejens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Finns väl sprutor man kan ta nu? Som dödar hela sexlusten. Såg nått inslag på efterlyst om det att man börjat gett de till pedofiler eller våldtäktsmän eller nått liknande.

Får man tvinga i folk sånt? Eller är allt tvång i Sverige fel nu för tiden även om de gäller mot pedofiler?
Tror du syftar på kemisk kastrering. Hade varit ett bra medel att använda om det faktiskt handlade om sex. Tyvärr så handlar övergrepp mer om makt och att förnedra offret än det handlar om sex för sexualsadister. Om man då tog bort sadistens sexlust så riskerar det istället att den väljer att använda mer fysiskt våld för att få njutning av övergreppet då den inte längre kan få sexuellt njutning.
Citera
Medlem
Nrebellions avatar
Har inte varit aktiv på Flashback på vad som känns som evigheter...
Det Facebook-kontot som snubben använt sig utav där han kallar sig Vilma och ägnat sig åt paintball...ville bara säga att det inte är det enda Vilma ägnat sig åt...eller intresserat sig för. Fast knappast något nytt under solen i och med snubbens intresse för darknet osv.
Han har även gått med i flera olika grupper med paranormalt innehåll som till exempel en grupp om • Quija board & paranormal experiences och •haunted dolls samt paranormal equipment sale and trade...osv.

För tankarna till han som dödade sin mamma för att en randomtarotläsare på Youtube enligt hans sjuka hjärna hade sagt atr nu är det dags nu måste det hända...men tror inte det riktigt är fallet här men sjuk är han.
Även om han skulle kunna vara slug så är han glömsk? Eller slarvig? Lämnat spår efter sig i form av buntband och hammare mfl. Varför då?
Vet att man inte ska försöka förstå en sjuk människa...
Ja det var typ allt jag hade. Kanske nämns innan om hans intresse för Quijabräden osv. Isåfall sorry för upprepning.
Vila i frid My 🌹
Och fy fan för psykiatrireformen och politikerna som såg till att kvinno- och barnmördare lkan byta könstillhörighet....de är bara en del av skiten som bidrar till Sveriges förfall.
Har du tagit en annan människas liv tycker jag du förverkat din rättighet att få förverkliga och ändra ditt kön. 🤮
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarvligatjejen
Ja, jag tror att det är en slump. Men din teori är mycket möjlig. Jag tycker personligen det är lite väl långsökt att dra sådana slutsatser när namnet ändå är så pass vanligt.
Och jag tycker det är oerhört naivt att tro att det är en slump att en människa, med fascination av mord och döda människor, byter namn till ett välkänt mordoffer. Då kan man lika gärna tro att det en slump när människor på högerkanten döper sina barn till Adolf och Eva.
Citera
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Men har de en relation??

Vet inte. Men mammans pension delar hon ju ut till de båda bröderna. En relation när de gäller pengar verkar de som iaf.
Citera
2025-12-30, 18:25
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Vi får se. Det måste styrkas också
Offret har knappast självdött och styckat sig själv. Med de kriminaltekniska metoder som vi har idag kommer det knappast bli problem att fastställa dödsorsak då man så här snabbt hittat liket.
Citera
2025-12-30, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Han har kopierat Anders Eklunds liv,

Han har blivit "kvinna" som styckmördaren i Boden.

Han har bytt namn till Vilma efter ett annat styckmord, blir inte förvånad om huvudet hittades i hans bostad likt i det fallet.

Han ville bli Pilot och har en bild på German wings plan där en självmordspilot tog med sig varenda passagerare in i döden mot ett berg så man undrar ju VARFÖR han ville bli pilot?

För mig har han uppenbara fetisher för andra psykfall.

Sen spekuleras det fullt om hon dog direkt osv, inte en chans att han gjort allt han har gjort utan att ha sexuellt våldfört sig på henne. Frågan är bara om han gjorde det innan eller efter hennes död
” Han har kopierat Anders Eklunds liv”

Hur då menar du?
Citera
2025-12-30, 18:27
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad är relevant för det aktuella fallet som handlar om en man?

Därför att det är väldigt troligt att Vilma byter juridiskt kön i och med att Vilma anser sig vara kvinna nu enligt uppgifter. Tingsrätten sa "hon" också. Om det juridiska bytet av kön inte av så blir det ingen kvinnlig anstalt.
Citera
2025-12-30, 18:28
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08man55
Hur fan kan försvarsadvokaten ha mage att bestrida mord ? Den svenska rättsrötan är dessa försvarsadvokaters fel. Finns ingen normalt funtat människa som inte begriper att hon dött på grund av mördarens kidnappning. Allt annat är hårklyveri som understöds av dessa advokater och dess kår. En omstart av rättssystemet behövs där praxis nollställs och advokaters roll omdefinieras.

Advokatens uppgift är att tvinga staten att bevisa varje del av anklagelsen. Om bevisningen för uppsåt inte håller, kan rätten inte döma för mord, oavsett hur tragisk utgången är. Det hör till arbetsbeskrivningen för försvarsadvokater. Om Vilma inte döms är det för att bevis saknas och inte för att en advokat "haft mage" att göra sitt jobb. Men i det här fallet tror jag brott mot gravfriden samt all skit de kommer att hitta Vilmas dator räcker för vård inom rättspsykiatrin, i flera decennier. Även om det mot förmodan inte år att bevisa uppsåt.

Är det förresten så att du mest är ute efter att undergräva demokrati genom populistiska utspel mot det svenska rättssystemet? Ditt ryssvurmande i andra trådar gör att man lätt kan tro det.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarvligatjejen
Ja, jag tror att det är en slump. Men din teori är mycket möjlig. Jag tycker personligen det är lite väl långsökt att dra sådana slutsatser när namnet ändå är så pass vanligt.

Det är absolut ingen slump. Du är helt efterbliven om du tror det. Börja med att läsa igenom fupen från förra brottet han dömdes för. Han är planerande och kalkylerande, fascineras av mord och död, besatt av barnporr osv.

Att han tar det namnet är ingen som helst slump. Det är en sjuk individ som gör det för att det är just så sjukt.

Påminner som sagt var mycket om sjuka mördaren Luka Magnioli som också gjorde liknande ”trollningar”.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad har framkommit om kvinnans mobil, mer än att den kopplas upp en sista gång 01:55?

Det är ändå ca 25 minuter efter det att vittne hört skrik och nästan 30 minuter efter det att hon klivit av tåget.

Är bilspåren på marken och de kvarlämnade sakerna ( hörlurar, mindre slägga/ hammare och buntband) ett tecken på att platsen lämnats hastigt?

Kan någon närmat sig? Panik?

Jag tänker buntband i första hand tilltänkt för att föra bort en levande person, men samtidigt hammare låter stor risk att döda offret?

Har hennes mobil återfunnits?

Vi vet inte om mobil har återfunnits eller varför den kopplades upp mot nätet en sista gång 01:55 - gissningsvis har GM låst upp mobilen med hjälp av BOs ansikte(?) eller liknande och sedan stängts av.
Vart mobilen kopplats upp vet vi inte heller.

Tänker dock att 25 minuter vid bortföringsplatsen är väldigt lång tid, så det känns mindre troligt för mig.

Däckspåren lär ju antingen vara inbromsning eller vid avfärd.
Med tanke på vad som lämnats kvar så lär GM ha varit stressad. Möjligt att han hört en bil i närheten.

Det ryktas om att personen som tidigare greps, men sedan avskrevs misstanke, jobbade jour (VA-enhet i Salem) och ska ha hört ett kvinnoskrik.
Personen kör ofta med saftblandare på jobbilen.

Tror att BO blivit slagen medvetslös vid Tallsätravägen 13 (pumphuset, samt fyndplats) och sedan förts in i bilen och förlorat livet på annan plats.
Citera
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
” Han har kopierat Anders Eklunds liv”

Hur då menar du?

Körde lastbil, försökte mörda ev en 10 åring, nu en kvinna mellan 25 och 30 ?
Citera
2025-12-30, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Är du efterbliven? Jag har hängt med i den här tråden från början, sida ut och sida in.

Du förstår inte att allt det där har noll med att bevisa att han faktiskt mördat henne? Det bevisar att han rövat bort henne, men kan de inte fastställa vart mordet skett eller hur mordet skett så betyder det nada i legal bevisning för att styrka mord.

Är du ett barn? Förstår du inte en så enkel sak?

Du menar att monstrets DNA på BOs hörlurar och/eller hammare med bådas DNA är noll bevis? Vad var det som gjorde att polisen så snabbt kunde sätt span på monstret tror du?

Fortsätt att skäm ut dig i realtid vetja, det är lite roande måste jag säga....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in