2025-12-30, 17:23
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Kan ni föreställa er PR-katastrofen för USA om astronauterna skulle fastna på månen och sakta kvävas ihjäl på grund av syrebrist? Det är ju långt ifrån utänkbart med ny oprövad teknologi och en så komplicerad sak som ska genomföras. Kanske lika bra att låtsas man åker till månen istället för att man gör det på riktigt.

Du kände inte till att astronauterna i Apollo 13 höll på att dö i direktsändning?
Citera
2025-12-30, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du kände inte till att astronauterna i Apollo 13 höll på att dö i direktsändning?

Nä det kände jag inte till. Var det när de var på väg tillbaka till jorden eller?
Citera
2025-12-30, 19:47
Medlem
Citat:
Nä det kände jag inte till. Var det när de var på väg tillbaka till jorden eller?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Apollo_13_(film)?wprov=sfti1
Citera
2025-12-30, 19:48
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
https://sv.wikipedia.org/wiki/Apollo_13_(film)?wprov=sfti1

Olyckan inträffade tidigt på väg till månen. Och Nasa lät världen veta om det, vilket du insinuerar att de aldrig skulle göra.
Citera
2025-12-30, 19:50
Medlem
Citat:
Olyckan inträffade tidigt på väg till månen. Och Nasa lät världen veta om det, vilket du insinuerar att de aldrig skulle göra.
Va? Vad pratar du om?
Citera
2025-12-30, 19:51
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Va? Vad pratar du om?

Tryckte fel, det var den andra idioten.
Citera
2025-12-30, 19:53
Medlem
Citat:
Är jag den första?
Citera
2025-12-30, 19:56
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Är jag den första?

Jag tror inte jag läst något intelligent inlägg av dig ännu men jag är öppen för att bli motbevisad.
Citera
2025-12-30, 19:57
Medlem
Citat:
Jag tror inte jag läst något intelligent inlägg av dig ännu men jag är öppen för att bli motbevisad.
Då kanske du ska uttrycka dig en aning mer neutralt.
Citera
2025-12-30, 22:30
Medlem
iptrixs avatar
Nu när ni alla lugnat ner er, tänker jag på dessa sockiplast som nämndes. I nån slags nedsättande omgivning? Dessa var kutym när jag växte upp och tbh en bra idé.

När det gäller sakfrågan, så har ni verkligen tappat det, som alltid. Kan vi diskutera vetenskap här, och inte magkänslor, reaktioner på magens känslor, och hur motståndaren tog din novell om hur din magkänsla var efter ett renande bad av ignorans?

Allvarligt, ni har alla nån slags utbildning, det är inte fel att det syns. Så kanske finns det seriösa anledningar att ifrågasätta vissa sk.. men nej, det gör det ju inte - jag kan inte ens lura mig själv.

Månlandningarna skedde, om det var via mirakel eller om alla inblandade borde köpt sossarnas sverigelotter istället så det hade gått bättre för landet vet jag inte. Men Occams Razor är glasklar här, givet hur konstruerade invändningarna är - det enklaste är att bara acceptera.

Sätt fart.
Citera
2025-12-30, 22:42
Medlem
Citat:

Nä jag är inte idiot utan tvärt om förståndig, men du är arrogant och stor i korken.
Citera
2025-12-30, 22:50
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Nä jag är inte idiot utan tvärt om förståndig, men du är arrogant och stor i korken.
Behöver man skriva det - så har ni båda fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in