Kan ni föreställa er PR-katastrofen för USA om astronauterna skulle fastna på månen och sakta kvävas ihjäl på grund av syrebrist? Det är ju långt ifrån utänkbart med ny oprövad teknologi och en så komplicerad sak som ska genomföras. Kanske lika bra att låtsas man åker till månen istället för att man gör det på riktigt.
Du kände inte till att astronauterna i Apollo 13 höll på att dö i direktsändning?
Nu när ni alla lugnat ner er, tänker jag på dessa sockiplast som nämndes. I nån slags nedsättande omgivning? Dessa var kutym när jag växte upp och tbh en bra idé.
När det gäller sakfrågan, så har ni verkligen tappat det, som alltid. Kan vi diskutera vetenskap här, och inte magkänslor, reaktioner på magens känslor, och hur motståndaren tog din novell om hur din magkänsla var efter ett renande bad av ignorans?
Allvarligt, ni har alla nån slags utbildning, det är inte fel att det syns. Så kanske finns det seriösa anledningar att ifrågasätta vissa sk.. men nej, det gör det ju inte - jag kan inte ens lura mig själv.
Månlandningarna skedde, om det var via mirakel eller om alla inblandade borde köpt sossarnas sverigelotter istället så det hade gått bättre för landet vet jag inte. Men Occams Razor är glasklar här, givet hur konstruerade invändningarna är - det enklaste är att bara acceptera.