Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Europa kanske inte kommer att vara en lika stark ekonomi och politisk makt de kommande 100 åren som vi varit de senaste 500 åren men det inget konstigt med det. Imperier kommer och går. Europa kommer komma tillbaka med tiden. Under vår livstid kommer Europa dock fortfarande att vara rikt, ha mycket att säga till om och vara ett väldigt bra ställe att bo på.
Att folkslag kommer och går (tex ursprungsbefolkningarna i Syd- och Nordamerika) är sånt som hänt under hela mänsklighetens historia och kommer att fortsätta hända tills det inte finns några människor längre. Jag är givetvis emot att man utrotar folk med våld men att folk gradvis blandas upp och till slut försvinner för att folk rör på sig är oundvikligt.
Ur en ren ekonomisk synvinkel ska vi i Sverige självklart försöka locka hit den arbetskraft vi behöver men det går inte att sålla hur som helst nu när vi lever i ett hyfsat fritt samhälle med hyfsat öppna gränser. Att tro att det finns några enkla lösningar på detta problem är oerhört naivt.
Fördelarna med att folk migrerar är att de kan bidra med arbetskraft, kunskap, barnafödande osv till platser de kommer till. Detta ska vi ta tillvara på. Men vi ska självklart också göra det vi kan för att freda oss mot problem som migration kan föra med sig.h
En fatalist. Varför engagerar du dig ens i debatten. Europa kan förstås bli ett nytt Afrika också, bara kallare.
Men människan kommer inte dö ut bara för att de tror det, när man blandat en massa folk kommer de till slut efter många konflikter och döda, att bilda ett nytt folk. Folken går inte att utrota. De skapar bara nya. Mer eller mindre framgångsrika. Det är den mänskliga naturen.
Det spelar väl ingen roll om man använder våld. Du pratar om det naturliga, men det har väl varit att utrota andra med våld. Så om vi beväpnar oss och dödar alla färgade här, är det väl bara naturligt att göra så. Sånt som alltid hänt, får du apatiskt säga. Röker du på. Verkar så.
De som kommer hit är övertaliga och behövs inte. De har inte tillfört några kunskaper. För vilka då?. Deras kunskaper kommer från oss. Du hittar på för att försvara det.
Jag förstås att du vill ha deras barnafödandet och utrota svenskar, För mentalt är ni som en nazister. Ni har utsett ett folk som onda utifrån sina gener och tror att om ni utrotar dem, kommer världen att bli bättre. Men utifrån din egen ideologi, är det kanske bara den som orsakat ondskan i världen och kanske borde utrotas? Oavsett hudfärg. Jag tror att en majoritet av världens människor skulle vara betydligt lyckligare om ni inte fanns. Vad tror du?
Så då blir det som jag säger, att det finns människor som drivit det här medvetet. Som vet att det skapar antingen kaos och våld, eller diktatur och förtryck, för ni vill ha det så. Ni gör det avsiktligt och medvetet.
Men då är väl du bara en ond empatilös människa. För det är förstås vad vänstern alltid varit, en farsot som gått över jorden och skapat enormt lidande, död och fattigdom överallt. Apokalypsens ryttare. Eller hur? Alla långt till vänster blir alltid onda förtyckande ledare utan medkänsla, för alla som tar till sig idéerna, var det redan från början.