Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 15:29
Medlem
Den 300 sidor långa diskussionen om GM "egentliga" kön är väl inte det intressanta i det här fallet? Gm föddes man och nu identifierar sig som kvinna men inte bytt juridiskt kön enligt källor. Sen ifall man håller med om det eller inte spelar väl en mindre roll? Vi kan väl också använda GM ist för pronomen så alla inte blir så jävla upprörda. ?

Mycket mer intressant om vi kan prata om fallet? Troligtvis har något triggat igång GM på senaste månaderna. Något som kan hålla med om är en återkommande historik bland individer som åkt fast för liknande? Inte speciellt vanligt att man postar på sociala medier som vanligt och sedan begår ett sånt här brott. Ett brott som man ofta förknippar med antisociala personer och ensamt agerande. När är dom sista spåren online efter GM?

Det här med förskingring av pengar från den dementa mamman, när uppdagades det?
Har någon hela artikeln från ETC om man inte vill ge dom pengar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Han kan ju ha haft hammarhuvudet i handsken och skaftet upp i ärmen på jackan, buntband i andra handsken. När han klubbat ner henne tog han av handsken med hammaren i för kunna hantera buntband. Det bev väl ett väldigt fipplande med buntband och dom band som inte användes gav han inte tid att plocka upp, kanske det var mörkt på platsen

Ja det låter ju rimligt också!
Citera
Medlem
Någon gullig person som läst den andra fupen om 10åringen, hur lång satt GM häktad i de fallet? Denna vända kommer bli längre o jävligare, iofs så kommer han få sitta 1 månad på helix däremellan
Citera
Medlem
Lite kryptiskt av åklagaren

"Med slumpmässigt menar jag att det finns inget som tyder på att de har haft någon kontakt innan, eller att de skulle känna varandra. Men hur de har kommit i kontakt med varandra är inget jag vill gå in på i nuläget, säger Hankkio"

Se de kände ej varandra innan eller mött varandra i något annat sammanhang innan denna natt.

Men jag tolkar uttalandet som att det eventuellt kan ha varit någon form av kontakt redan vid stationen. Dvs, några minutrar innan själva överfallet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Jag tycker inte det låter otroligt. Du släpar ju och drar in inte bänkpressar kroppen och kastar in den.

Det är sant, men skillnaden mellan en ”fast” vikt och en död kropp är att kroppen inte är fast. Har man nån gång försökt lyfta eller flytta på något som däckat på fyllan så känns även den minsta kroppen enormt tung. Tyngden är på en större massa och jag tänker att massan in en kroppen tar en bra lång stund innan den blir fast och man kan hitta en tyngdpunkt och därmed lyfta.
Citera
2025-12-30, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Bilspåren var ca 500 meter från stationen (där hon misstänks blivit överfallen). Bilspåren var i anslutning till där anhöriga hittade hennes lurar och buntband.

Tallsätravägen 13, pumphuset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Så vad tror ni då om ovan som generellt händelseförlopp?

Låter fullt rimligt.

Tror att föremålen tappats och att stress el liknande gjort att han drog med bilen istället för att leta och plocka upp. Eller att han andrig märkte att han tappade grejer.

Tror att mord och styckning skett på en plats som GM hade för avsikt att ta BO till. Jag skulle gissa att styckning skett hemma eller i lokal som GM har tillgång till. Tror inte att det gjorts utomhus eftersom det nog är en jäkla utmaning i risk och stress. Sen grips GM när han börjar eller har börjat dumpa kvarlevor av BO.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
För övrigt skönt för den användaren som skrev om att hans dotter nästan blivit attackerad av en blond man dagarna innan att det nu fastställs att det inte var hon och att hon har brunt hår nu mera.
Citera
2025-12-30, 15:31
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahlashnikovkamrat
Ett rådjur på 40 kg känns som 100 kg just pga djuret är dött.

Roliga muppar i denna tråd. Vissa tror att man ökar i vikt när man dör och vissa tror att adrenalin gör att man får superkrafter...
Citera
Medlem
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahlashnikovkamrat
Det är sant, men skillnaden mellan en ”fast” vikt och en död kropp är att kroppen inte är fast. Har man nån gång försökt lyfta eller flytta på något som däckat på fyllan så känns även den minsta kroppen enormt tung. Tyngden är på en större massa och jag tänker att massan in en kroppen tar en bra lång stund innan den blir fast och man kan hitta en tyngdpunkt och därmed lyfta.
Nu tror jag inte hon var död när hon hamna i bilen.
Och han måste ju ha tagit henne till lgn på något vis eftersom han styckat henne där.

Hade han grannar?
Citera
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Tror du inte hon hade för avsikt att ha ihjäl henne?

Undra hur det kommer sig att hon fullständigt byter profil på sitt offer, från en 10 årig flicka till en vuxen kvinna.

Om det berodde på att hon ville göra det på sena natten?

Det är en dåres verk, så att leta logik känns meningslöst.

Hur ska jag veta om HAN ville mörda My, HAN erkänner ju inte mord, så då spekulerar jag i om det endast handlar om bortrövande och styckning i panik för att han bankade för hårt med hammaren? Vi får väl se, men juridiskt kan HAN givetvis hävda dråp. Det är upp till polis och åklagare att bevisa motsats om man vill ha HONOM fälld för mord.

Har du aldrig varit på en rättegång eller läst en förundersökning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Låter fullt rimligt.

Tror att föremålen tappats och att stress el liknande gjort att han drog med bilen istället för att leta och plocka upp. Eller att han andrig märkte att han tappade grejer.

Tror att mord och styckning skett på en plats som GM hade för avsikt att ta BO till. Jag skulle gissa att styckning skett hemma eller i lokal som GM har tillgång till. Tror inte att det gjorts utomhus eftersom det nog är en jäkla utmaning i risk och stress. Sen grips GM när han börjar eller har börjat dumpa kvarlevor av BO.

Tror inte att styckning skett utomhus heller, särskilt inte i Rönninge.

Vore dock intressant att veta om polisen gjorde fynd vid Uttringe Viken/andra bryggor de sökt vid.
Ifall att GM faktiskt tagit BO ned dit efter bortförandet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in