Citat:
Ursprungligen postat av
LaneHaj
Någon slags koppling till detta styckmord?
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Jag tänker på namnbytet hos GM samt att det är ett styckmord.
Förövrigt visar detta på att vi har för låga straff. Hade psykopaten fått långt straff 2019 så hade vederbörande suttit inspärrad idag.
Intressant iakttagelse @LaneHaj
Det är tydligen inte klarlagt exakt hur Wilma Andersson mördades eftersom hennes kropp inte är hittad. Endast hennes huvud. Hon mördades i november 2019.
R*bin/H*mpus/V*lma dvs mgm i Rönninge begick kidnappninsförsöket på 10-åringen i juni 2019, men fick sin dom i december 2020… Han kan alltså såvitt jag förstår ha varit på fri fot i november 2019 när styckmordet på Wilma Andersson begicks ???
ELLER satt han inlåst hela tiden efter överfallet på 10-åringen? Någon som vet?
Det enda man hittat av Wilmas kropp är huvudet.
Det mgm i Rönninge hade med sig när han blev gripen är såvitt jag förstår det nya brottsoffrets huvud (Polisen får endast utgå från att det är en avliden person vid långt framskriden förruttnelse eller huvudet avskilt från kroppen. Då det vid fallet i Rönninge endast gått något dygn kan det omöjligt handla om långt framskriden föruttnelse. Eftersom inga andra avskilda kroppsdelar än huvudet gör att Polisen får utgå från att personen är död så måste det ju ha varit huvudet som mgm i Rönninge blev gripen med).
OM det stämmer att R*bin/H*mpus/V*lma var på fri fot i november 2019, kan han då vara inblandad i styckmordet på BO Wilma Andersson?
Det är ju ytterst märkligt att han nu själv kallar sig för just Vilma Andersson och är MGM i ett nytt styckmord i Rönninge? Det är som att han vill bli förknippad med styckmordet på Wilma Andersson?
I fallet Wilma så fanns en misstänkt med-gärningsman som anhölls men sedan släpptes.
Länk till SVTs tidslinje
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/detta-har-hant-mordet-pa-wilma-i-uddevalla
Juni 2019 begås kidnappningsförsöket på den 10-åriga flickan
November 2019 begås styckmordet på Wilma Andersson
December 2019 faller domen beträffande kidnappningsförsöket av den 10-åriga flickan
Jag hittar tyvärr inte uppgifter om när kidnappningsdomen vann laga kraft och gm’s fängelsetid verkställdes (kan ju vara olika datum, så det intressanta är ju att veta när han faktiskt var inlåst, inte bara datum på beslut). Någon som är bättre än mig på att hitta sådant kan kanske hitta när han de facto suttit inlåst?
OM STYCKMORDET PÅ WILMA
Den som dömdes för mordet på Wilma är hennes pojkvän. Han dömdes mot sitt nekande. En kort tid fanns en misstänkt med-gärningsman anhållen men frigavs sedan.
Wilma Andersson försvann efter ett bråk med sin pojkvän. Hon anmäls försvunnen. Två veckor efter försvinnandet hittas hennes huvud i en resväska i hennes sovrum. Men resten av hennes kropp är fortfarande inte hittad år 2025.
Referens till länk wikipedia
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fallet_Wilma_Andersson#:~:text=Fallet%20Wilma%20An dersson%20är%20ett,den%2019%20november%2C%20påbörj ades%20eftersökningar.
SAMMANFATTNING
Det framstår som att R*bin/H*mpus/V*lma möjligen kan ha varit på fri fot i november 2019 när styckmordet på Wilma Andersson ägde rum ?
År 2025 den sk Ekeröpedofilen R*bin/H*mpus/V*lma (enligt KrimFup J*hn R*bin V*lma A*ndersson) kallar sig Vilma Andersson och blir gripen på bar gärning i ett styckmord.
Kan gm i Rönninge ha valt namnet Vilma Andersson för att ikläda sig den styckmördades roll, en sjuk psykopatisk lek inför mordet i Rönninge? Så mycket frågor…
Jag ber om ursäkt för långt inlägg.