Citat:
Ursprungligen postat av
Nationalromantik
Händelseförlopp vid attacken, vad jag tror
Jag föreställer mig att planen var att tvinga in henne i bilen, som med 10 åringen, och använda hammaren som ett hot men att hon skrek ooch att han då började slå henne och det blev tumult i någon minut.
För som jag förstår det har han kört upp bakom/framför henne, gått ur bilen och även om hon har hörlurar märker man om nägon stannar och går ur bilen (när det inte finns några andra bilar och det är mörkt ut). Jsg kan t.o.m. föreställa mig att han jagade henne och då slog henne i bakhuvudet.
Sedan släpade han henne till sin bil och det är i detta tumult som han lämnar hammare efter sig, samt handskar. Detta för att han var super stressad.
Sedan åker han i väg med rivstart därav spåren i marken.
—-
Det har spekulerats att han åkte till en sjö, vad gjorde han där? Polisen sökte där, men varför?
Kan han stannat där för att döda henne på bryggan? Känns sjukt bökigt när hon väl är i bilen. Varför inte bara åka direkt till sitt hem för att stycka henne?
Jo jag tror inte alls att det riktigt höll sig till planen som Vilma hade.
Hade förmodligen ihjäl henne i all hast. Då hon möjligtvis sätter upp ett betydligt starkare motstånd än Vilma kunde tro.
En sådan här sjuk sak blir nog sällan exakt som du tänkt dig när du sitter lugnt hemma och planerar.