Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Högst troligt? Kan det inte vara så att han kört på my med bilen för att hon inte skulle kunna fly? Och sen Öst in i bilen/slagit med hammaren..

Undrar om det är någon som vet vilken bil han kört. Som kanske sett den på andra ställen!

Påkörning låter mindre troligt.
Baserat på bilder som Blåljusbilder lagt upp så finns inga spår efter en sådan händelse. Finns även video där tekniker fokuserar på däckspår på vägen. BO har mest troligt inte promenerat på vägbanan
Citera
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Dessutom slipper man bevisa att han gjort sig skyldig till mordet.
Rättspsykiatrisk vård för gravfridsbrott, case closed.

Det är inte tillåtet. Åklagaren har förundersökningsplikt, och mord preskriberas inte.
Detta fall kommer i vart fall att leda till åtal åtminstone för synnerligen grov misshandel och grovt vållande till annans död, och mest troligt för mord och grovt gravfridsbrott.
Citera
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Händelseförlopp vid attacken, vad jag tror
Jag föreställer mig att planen var att tvinga in henne i bilen, som med 10 åringen, och använda hammaren som ett hot men att hon skrek ooch att han då började slå henne och det blev tumult i någon minut.

För som jag förstår det har han kört upp bakom/framför henne, gått ur bilen och även om hon har hörlurar märker man om nägon stannar och går ur bilen (när det inte finns några andra bilar och det är mörkt ut). Jsg kan t.o.m. föreställa mig att han jagade henne och då slog henne i bakhuvudet.

Sedan släpade han henne till sin bil och det är i detta tumult som han lämnar hammare efter sig, samt handskar. Detta för att han var super stressad.

Sedan åker han i väg med rivstart därav spåren i marken.

—-
Det har spekulerats att han åkte till en sjö, vad gjorde han där? Polisen sökte där, men varför?

Kan han stannat där för att döda henne på bryggan? Känns sjukt bökigt när hon väl är i bilen. Varför inte bara åka direkt till sitt hem för att stycka henne?

Jo jag tror inte alls att det riktigt höll sig till planen som Vilma hade.

Hade förmodligen ihjäl henne i all hast. Då hon möjligtvis sätter upp ett betydligt starkare motstånd än Vilma kunde tro.

En sådan här sjuk sak blir nog sällan exakt som du tänkt dig när du sitter lugnt hemma och planerar.
Citera
Medlem
Den bilden på GM som Aftonbladet använt sig av idag, är det en nytagen bild?
För på bilderna från i somras när GM spelar paintball har han ju en helt annan frisyr och hårfärg.
Citera
2025-12-30, 15:11
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Det finns inte en chans att Vilma hamnar på en anstalt för män.

Som jag tidigare skrev så har advokaten förmodligen redan uppmanat Vilma till att byta juridiskt kön.

Att Vilma inte redan hade bytt juridiskt kön kan bero på flera anledningar. Vissa transor struntar i detta och fortsätter att använda "originalet".

Det krävs utredning med läkarutlåtande. Vi vet inte om han har sökt och nekats. Han är en man. Märkligt att folk låter sig luras av ett namn.
Citera
2025-12-30, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Så kan det vara och det rimmar bra med en uppgift i media att det var en slägga.

Kanske felskrivning men en liten handslägga får säkert bättre plats i en handske och väger mer än en hammare.

Som en parantes om just handslägga. Handslägga används relativt ofta av lastbilschaufförer då den används att kontrollera däck med. GM har åtminstone tidigare kört betongbil där det även finns andra användningsområden för en sådan mindre slägga. Det är med andra ord ett redskap som GM garanterat har brukat återkommande i sitt arbete.
Citera
2025-12-30, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Påkörning låter mindre troligt.
Baserat på bilder som Blåljusbilder lagt upp så finns inga spår efter en sådan händelse. Finns även video där tekniker fokuserar på däckspår på vägen. BO har mest troligt inte promenerat på vägbanan

Man korsar ju vägbanan om man går över vägen (längs med spåret från stationen) mot berga IP. Gått där många gånger.
Citera
2025-12-30, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Händelseförlopp vid attacken, vad jag tror
Jag föreställer mig att planen var att tvinga in henne i bilen, som med 10 åringen, och använda hammaren som ett hot men att hon skrek ooch att han då började slå henne och det blev tumult i någon minut.

För som jag förstår det har han kört upp bakom/framför henne, gått ur bilen och även om hon har hörlurar märker man om nägon stannar och går ur bilen (när det inte finns några andra bilar och det är mörkt ut). Jsg kan t.o.m. föreställa mig att han jagade henne och då slog henne i bakhuvudet.

Sedan släpade han henne till sin bil och det är i detta tumult som han lämnar hammare efter sig, samt handskar. Detta för att han var super stressad.

Sedan åker han i väg med rivstart därav spåren i marken.

—-
Det har spekulerats att han åkte till en sjö, vad gjorde han där? Polisen sökte där, men varför?

Kan han stannat där för att döda henne på bryggan? Känns sjukt bökigt när hon väl är i bilen. Varför inte bara åka direkt till sitt hem för att stycka henne?

GM väger 54kg skinn och ben, hur menar du att han skulle få en hel kropp från bilen hem?
Citera
2025-12-30, 15:13
Medlem
Det enda sättet människor obotliga monster kan göra nytta är att deras kroppar under fängelsetid upplåt till medicinsk forskning för mänsklighetens nytta, Att man kan prova olika nya mediciner osv för andras del eftersom styckmördare redan förbrukat sin rätt till att existera och ska de existera få skattepengar för mat och husrum i fängelse får de faktiskt bidra på något sätt!
Citera
2025-12-30, 15:13
Medlem
Instämmer. Men det är en lång process eftersom galenskapen är djupt rotad.
Denna unga kvinna med livet framför sig car en av dem som fick betala priset.
Citera
2025-12-30, 15:14
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Det finns inte en chans att Vilma hamnar på en anstalt för män.

Som jag tidigare skrev så har advokaten förmodligen redan uppmanat Vilma till att byta juridiskt kön.

Att Vilma inte redan hade bytt juridiskt kön kan bero på flera anledningar. Vissa transor struntar i detta och fortsätter att använda "originalet".
Varför skulle advokaten uppmana till att byta kön? Det lär knappast ingå i uppdraget.
Citera
2025-12-30, 15:14
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Linda Chens mördare kom ju undan med detta, men är nog svårt om delarna är hemma

Vad är det som är svårt med att säga "jag hittade en död kropp och blev kåt så jag styckade den"?... Mord är mord, styckning efter döden är något helt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in