Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Det är just det som är gravfridsbrott....

Att ha delar hemma bevisar inte att man är skyldig till mord

Linda Chens mördare kom ju undan med detta, men är nog svårt om delarna är hemma
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, jag lutar också åt att det är den rimligaste förklaringen.

Han kanske inte hittade sakerna i terrängen i mörkret. Måste varit riktigt stressad, men tid att samla sakerna i handsken talar ju emot, eller?

Hon måste varit inkapaciterad om han hade möjlighet att samla ihop och lägga i handsken.

Kan det vara så att han slagit henne i huvudet med hammaren instucken i handsken?

Medvetslös tror jag absolut att BO slagits.

Är väl inte omöjligt att hammaren varit instoppad i handsken - kanske har GM tänkt att det minskar risk för blod/spår och därmed inte går att koppla vapnet till den specifika handlingen?

Sen kan det väl inte ta allt för lång tid att samla ihop hammare/buntband och lägga i handsken?

Det som är märkligt är att de objekten hittats i diket med hennes hörlurar.
Hur kommer det sig? Låter ju långt från begåvat att slänga detta i diket?

Om inte BO fallit ned i diket såklart
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Oklart men kanske för att handsken användes som fodral till skaftet. En bar hand som håller i en handske med en instucken hammare i kanske var mindre uppseendeväckande enligt gm? Eller om det skulle dämpa om handsken var över hammarens huvud? Svårt att riktigt förstå men gm har ju visat att han har mycket konstigt i tanke på beteende.

Klokt, så kan det naturligtvis vara.

Buntbanden påstås också ha legat i handsken.

Kanske hade han allt samlat i ett "kit" allt i ett så han hade en hand fri?
Citera
2025-12-30, 15:02
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Delar hemma, delar i skogen när polisen tar honom, samt dna vid bortförandeplatsen, där låg hon ju inte styckad, så nej, han är helkörd.

Indicier pekar på mord, men DNA på brottsplatsen är ingen bevisning för mord sålänge man inte kan fastställa dödsorsak till ett hammarslag med just den hammaren.
Tror inte du förstår skillnaden mellan "bevisat bortom rimlig tvivel" och "det förefaller vara såhär"
Citera
Medlem
Citat:
Han åker sannolikt dit för mord.

En liten detalj, hammaren låg i en handske.

Vad kan det betyda, vad har hänt, varför låg hammaren i handsken tro?

Jag tror att han haft sen i en handske för att dölja den.
Jag skulle inte reagera eller bli av att se någon hålla i en handske, däremot skulle jag reagera om jag mötte någon som håller i en hammare. Och det är oavsett tid på dygnet men främst nattetid.
Citera
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Oklart men kanske för att handsken användes som fodral till skaftet. En bar hand som håller i en handske med en instucken hammare i kanske var mindre uppseendeväckande enligt gm?

Tror på det.

Skulle du komma gåendes ensam som tjej mitt i natten och möta en gestalt som synligt gick runt med en hammare.

Då springer du nog iväg utan att ens försöka tro något gott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Händelseförlopp vid attacken, vad jag tror
Jag föreställer mig att planen var att tvinga in henne i bilen, som med 10 åringen, och använda hammaren som ett hot men att hon skrek ooch att han då började slå henne och det blev tumult i någon minut.

För som jag förstår det har han kört upp bakom/framför henne, gått ur bilen och även om hon har hörlurar märker man om nägon stannar och går ur bilen (när det inte finns några andra bilar och det är mörkt ut). Jsg kan t.o.m. föreställa mig att han jagade henne och då slog henne i bakhuvudet.

Sedan släpade han henne till sin bil och det är i detta tumult som han lämnar hammare efter sig, samt handskar. Detta för att han var super stressad.

Sedan åker han i väg med rivstart därav spåren i marken.

—-
Det har spekulerats att han åkte till en sjö, vad gjorde han där? Polisen sökte där, men varför?

Kan han stannat där för att döda henne på bryggan? Känns sjukt bökigt när hon väl är i bilen. Varför inte bara åka direkt till sitt hem för att stycka henne?
Han åkte väl antingen hem eftersom skriket kunde tillkalla polis som hade kunnat åka upp med helikopter dumt då att vara ute o snurra tänker jag
Citera
2025-12-30, 15:03
Medlem
Mycket goda tankar!

Citat:
Oklart men kanske för att handsken användes som fodral till skaftet. En bar hand som håller i en handske med en instucken hammare i kanske var mindre uppseendeväckande enligt gm? Eller om det skulle dämpa om handsken var över hammarens huvud? Svårt att riktigt förstå men gm har ju visat att han har mycket konstigt i tanke på beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Han kanske hade handsken över skaftet som förklädnad och sen tappa den och inte fann den. Svårt att se att det är medvetet lämnat.

Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Medvetslös tror jag absolut att BO slagits.

Är väl inte omöjligt att hammaren varit instoppad i handsken - kanske har GM tänkt att det minskar risk för blod/spår och därmed inte går att koppla vapnet till den specifika handlingen?

Sen kan det väl inte ta allt för lång tid att samla ihop hammare/buntband och lägga i handsken?

Det som är märkligt är att de objekten hittats i diket med hennes hörlurar.
Hur kommer det sig? Låter ju långt från begåvat att slänga detta i diket?

Om inte BO fallit ned i diket såklart

Citat:

Citera
2025-12-30, 15:04
Medlem
66610s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Han hade väl avtjänat sitt straff när han bytte namn?
Nej har för mig att det stod att han bytte namn redan på anstalten...stod i början när det uppdagades vem det handlade om.
Citera
2025-12-30, 15:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Han kanske hade handsken över skaftet som förklädnad och sen tappa den och inte fann den. Svårt att se att det är medvetet lämnat.

Så kan det vara och det rimmar bra med en uppgift i media att det var en slägga.

Kanske felskrivning men en liten handslägga får säkert bättre plats i en handske och väger mer än en hammare.
Citera
2025-12-30, 15:05
Medlem
Citat:

Ja det kan nog vara rimligt. Kanske för att hålla ordning på prylarna men att han sedan tappade det. Avsikten var nog inte att lämna kvar saker så att de var inpetade i handsken kanske är av det skälet.
Citera
2025-12-30, 15:05
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Delar hemma, delar i skogen när polisen tar honom, samt dna vid bortförandeplatsen, där låg hon ju inte styckad, så nej, han är helkörd.

Totalt bisarr scen när polisen konfronterar GM i skogen och behöver fråga om kroppsdelarna tillhör MT. Som om det fanns att välja på. Hela fallet är för mycket.
Senast redigerad av Angeliqa 2025-12-30 kl. 15:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in