2025-12-30, 12:24
Medlem
AssassinBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Lär inte hända. Den är ju baserad på en bok och mig veterligen finns det ingen fortsättning.

Har du läst boken? Vet du om den slutar på samma sätt som i serien?
Citera
2025-12-30, 12:26
Medlem
AssassinBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensvagsjua
Det är en serie på tre böcker. Del två heter "Vi for upp med mor" och del tre heter "Sen for jag hem".

Kanske inte helt kört med en eventuell fortsättning då!
Citera
2025-12-30, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AssassinBitch
Kanske inte helt kört med en eventuell fortsättning då!

Får hålla tummarna, tycker att serien var riktigt bra!
Citera
2025-12-30, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensvagsjua
Det är en serie på tre böcker. Del två heter "Vi for upp med mor" och del tre heter "Sen for jag hem".

Ok det visste jag inte. Då kanske det blir en uppföljare.
Citera
2025-12-30, 13:43
Medlem
Har läst boken, så ska se serien. Kanske bäst läsa tråden efteråt, kul att så många skrivit här!
Citera
2025-12-30, 14:04
Medlem
Tystfjorden i Norge, samebyarna i Norrland och norra Finland är det en sekt som uppmärksammats massor med övergrepp på barn. Tyvärr är inte filmen konstigare än vad det har varit där. Sprit, jakt och massor med våldtagna barn.
Och det har bara framkommit en liten del.
De flesta säger inget för det är förbjudet och ta fram något man bett ursäkt om. Enligt gud.
Den gammallaestadianska väckelserörelsen i Finland skakas av en pedofilskandal. Ett tiotal tidigare predikanter är inblandade.

Gammallaestadianska riksförbundet SRK:s internutredning offentliggjordes på torsdagen och ger en bild av utbredd pedofili inom rörelsen.

Sedan 1980-talet har mellan 70 och 100 fall förekommit. Ett 30-tal fall har gått vidare till rättsprocesser, varav en del pågår fortfarande.

Bland förövarna finns ett tiotal predikanter, det vill säga förkunnare i ledande ställning, rapporterar Finlands radios nyhetssajt Internytt. SRK medger att man begått fel i hanteringen av fallen.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/skammen-stor-i-tysfjord
Senast redigerad av Rufilus 2025-12-30 kl. 14:08. Anledning: Glömde en länk
Citera
2025-12-30, 14:30
Medlem
JSelwyns avatar
Ärligt talat så hade jag höga förväntningar. De tre första avsnitten var bra. Hon "Jana" var mer övertygande i denna roll än i "Tunna Blå Linjen". Där hon var lika mesig som svensk polis kan vara emellanåt.

Sen blev jag förvånad att man visade så mycket "mys" så här runt annand dagen. Fick lite Ingmar Bergman vibbar 'skratt.

Slutligen: är det här en fortsättning på Millennium-böckerna? Såg en dokumentär om författarinnan men fick inte riktig klart för mig om så är/var fallet? I vilket fall, så var det ett intressant porträtt.
Citera
2025-12-30, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Måste alla Norrländska kvinnor se ut som fräkniga inavelsprojekt med samma utstrålning som en autist från Estetiska programmet?
Du tittar på skådespelare, vad hade du förväntat dig.
Citera
2025-12-30, 15:10
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Du kanske bör begränsa ditt tittande till bögporr? För att slippa alla äckliga brudar alltså.

Det finns ordentliga brudar, och du hör inte till den kategorin.
Citera
2025-12-30, 15:22
Medlem
NiccoJs avatar
Finns det något hopklipp med bara sexscenerna? Frågar åt en kompis🤔
Citera
2025-12-30, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Det finns ordentliga brudar, och du hör inte till den kategorin.
Snälla säg att du förstår skillnaden mellan verklighet och skådespeleri.
Citera
2025-12-30, 16:23
Avslutad
Bra & gripande serie, tragiskt avslut om ingen fortsättning finns.

Jana ser verkligen härjad ut, har hon tappat så mycket vikt för att spela denna roll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in