Min teori är fortfarande att gm valt ut ett slumpmässigt offer och att han antingen förföljt henne (via te.x. kikare) eller kört efter henne med bilen alternativt redan stått i bakhåll på platsen. Som kvinna kan jag säga att om en bil kört efter mig i mörkret så hade det fått mig på spänn och minskat chansen för gm att lyckas överraska mig.
Att gm ska ha stått gömd utan att reka först innebär ju en förhöjd risk att bli upptäckt eftersom att han ju då inte vet om någon annan kommer strax efter BO. Det beror lite på hur mycket han har planerat och min teori är fortfarande att GM varit noggrann i sin planering och att den pågått en längre tid.
1. Har någon bild på exakta platsen för sladdspår och misstänkt plats för bortförandet? Någon som fotat? Jag har sett kartbilder och maps streetwiew men vill se trottoaren och hur den ser ut i närtid.
2. Vet vi om allt som hittades i diket (hammare, hörlurar, buntband som vi känner till hittills) hittades samlade ihop eller utspritt?
3. Den här uppgiften om att GM ska väga 54 kilo kommer från en bodycontact-profil som inte är bekräftat gm:s? Det finns likheter utifrån att profilen också tillhör en transsexuell person, men i övrigt är det spekulation väl?
Jag har tänkt mycket på GM:s vikt och fysik utifrån att jag undrar hur han fått henne in i bilen. Som jag skrivit tidigare så tror jag inte att BO varit vid liv, eller åtminstone inte vid medvetande, i bilen. Jag tror inte att GM skulle riskera ett misslyckat försök igen och lämna utrymme för rymning efter alla dessa år av ågren sedan det senaste försöket.
Jag tror därför att han oskadliggjort henne innan han stoppat in henne i bilen. Antingen så har han gjort detta med hammaren (vi vet dock inte om det fanns spår av BO på den än, och den bör isf ev föra spår av BO:s blod) och därefter lyckats lasta henne i bilen.
Vi vet alla att en lealös kropp är rejält tung, men en normalbyggd man med normal fysik skulle klara av det. Det finns också alternativa hjälpmedel, så som att man kan skapa "draghandtag" runt kroppen med ett tygstycke om man planerat i förväg.
Vad vet vi om GM:s fysik?
Vi vet att gm brukade gymma regelbundet åtminstone fram till att han greps förra gången då de i förundersökningen undersökte hans gymkort.
Vi vet att han spelade paintball.
Vi har fotografier där han står bredvid andra män och såvida han inte spelade paintball med de sju dvärgarna så ser han inte superkort ut.
Vet vi något om hans ev gymvanor när han satt inne?
Fotografier på gm:s kroppsbyggnad:
https://imgur.com/a/2R5w0Rl
Film på vad jag tror är gm (jämför med nummer på tröjan i länken ovan) "in action" vid ca 5.26:
https://youtu.be/7vvJnaZxDEs?si=4CtaEuKuSbEBI8xZ
Jag kan tycka att han ser ganska spänstig ut utifrån hur han rör sig, och vi vet också att i såna här fall (som att lyfta en kropp) inte handlar främst om vikt eller muskelmassa, utan om teknik. Har man gymmat och utövat sport som ställer krav på och tränar rörelseteknik samt är en man som överfaller en genomsnittlig kvinna så ser jag inte hur det skulle vara omöjligt för honom att lasta henne i bilen efter att ha oskadliggjort henne. Tankar om det?
Att hammaren, hennes hörlurar och buntbanden lämnats kvar på platsen kan förklaras av ett förlopp där GM övermannat henne genom att antingen fälla henne till marken eller slå henne i huvudet, sen försökt bunta henne och eventuellt lyckats men i tumultet så måste han släppa hammaren för att kunna bunta, buntbanden dräller ut och hörlurarna fastnar i något och hamnar på marken. Eftersom sakerna hittades i ett dike så skulle en förklaring kunna vara att när GM väl satte planen i verket så blev det inte exakt som han tänkt och där står han med en kropp som ska lastas, BO har hunnit skrika och tiden tickar. Han är ju långt ifrån klar, BO måste ju in i bilen. Han sparkar eller kastar iväg dem för att han får panik och det är bättre än att de ligger kvar öppet? Han hinner inte tänka så mycket i den här situationen, utan agerar här med adrenalin och på impuls.
Jag vill förbannat mycket att det här ska stämma, för jag vill inte att BO ska ha behövt genomlida den typen av dödsångest det måste inneburit om hon var vid medvetande när hon togs från platsen.
Men om det ändå är så 😭😭 så är ju då ett annat alternativ är ju att han övermannat henne, använt sig av buntband och endast hotat med hammaren..?
Vi vet ju också att Robin har googlat på diverse saker, bland annat på rohypnol, våldtäktsdrog, bensodiazepiner och kloroform. Men dessa känns oanvändbara i det här läget?
Jag tror inte att gm ville ha bo levande. Hans skeva fantasier handlar om döda kvinnor, så det fanns ingen poäng att göra fler steg än nödvändigt.