Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 09:24
Medlem
solstrålars avatar
Är det någon som vet rent geografiskt var GM befinner sig i detta nu?
Citera
2025-12-30, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raap
Läste att han höll på att gräva ner kroppsdelar.
Sen borde han haft en del större grejor med sig för att stycka em människokropp är inte så lätt som man kan tro, krävs en del anatomiska kunskaper
Där har du faktiskt lite fel. Som jägare skulle jag tekniskt sätt stycka en kropp med en kniv. Om vi nu pratar sk transportstyckning, armar, ben och huvud.
Citera
2025-12-30, 09:25
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenHall
Finns ju särskilda häkten för kvinnor och för personer med kvinnligt juridiskt kön.

Är det på ett sådant som Vilma placeras då?

Enligt fler i tråden har han kvar sitt manliga personnummer så inget lär ju ha gått igenom förutom namnbytet. Jag tror och hoppas han sätts på ett vanligt häkte för kriminella män.
Citera
2025-12-30, 09:26
Medlem
Har det i tråden framkommit något om GM:s barndom eller uppväxt? Vilka faktorer har bidragit till GM:s persona?

Tänker på den intervjuade f.d klasskamraten som berättade att GM kunde ta med grodor till skolan både döda och levande samt klasskompisens citat:
Citat:
Jag kan inte sätta fingret på det, men om du hade bett mig gissa vem av mina tidigare klasskompisar som kunde göra något sånt här hade jag sagt det namnet direkt.

https://www.dn.se/sverige/mordmisstankt-tidigare-domd-forsokte-kidnappa-flicka/

Mer borde finnas?

OBS! Inget försök att mildra omständigheterna utan är nyfiken på GM:s uppväxt
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Arresten Flemingsberg
Citera
Medlem
Blir mycket what if kring att Polisen väntade så länge med att gripa honom. Så många timmars span trots att man visste att han tagit henne, hittat hammare mm. Otroligt märkligt.

Jag hoppas bara innerligt att hon aldrig mer vaknade efter insläppandet i bilen och slapp lida.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Vi kan tacka vänsterblocket för att ha stängt ner beckomberga samt vägrar höja straffen...

2,5år för att ha försökt kidnappa 10 åring?????? Han ska spärras in.
Det var inte ”vänsterblocket” som initierade psykiatrireformen. Sossarna var ledande men med stöd från alla partier, särskilt Centerpartiet. En god tanke, att flytta över ansvaret till kommunerna, som har resulterat i ett fullständigt haveri eftersom kommunerna inte prioriterar psykvård.

Det kommer alltid att födas människor som av en eller annan anledning inte skall vara ute i samhället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Troligen arresten Huddinge med tanke på att häf ska hållas på Södertörns tr
Citera
2025-12-30, 09:29
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Kommar gm få åtnjuta resten av sitt liv inom psykiatrin nu-istället för kumlabunkern/hall där han är välkommen?
Citera
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Nu är ngn identitet angiven av media, så nu är det ingen hemlighet längre antar jag.
Finns fler som tror att det feminina namnet han tagit är för att dölja sin riktiga identitet.

Det intressanta är att han jobbade som lastbilschaufför, haha. Man kan undra vad hans arbetskompisar tyckte om honom. kanske anställdes han av rädsla för att företaget skulle bli anklagat för diskriminering. Numera när man fyller i ansökningsformuläret så kan man kryssa för: man-kvinna- vill ej uppge...
Då ringer det varningsklockor på HR avdelningen, sådana personer blir absolut inbjudna till intervju, så vill ni komma till intervju då ska ni kryssa för "vill ej uppge"
Citera
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
100%

Du styckar inte ditt första offer, du gör bara inte det.

Hade inte alls blivit förvånad om han har 1-3 till offer på sitt samvete ( tror inte han har ett samvete)

Exakt. Fanskapet har säkert övat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raap
En stilla tanke bara, eftersom det står styckmord borde han ju haft en del större verktyg med sig.
Hur gömde han dom under resans gång, dessutom måste han ju burit på en spade och dom är ju sällan små.
Bara den lilla detaljen...

Dom styckar ju inte i dödsöögonblicket, du har sett för många Motorsågsmasaken (film)
Så det borde ju egentligen heta mordstyckning.

Och hon var ensam vid perongen enligt CCTV-kamerorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in