2025-12-30, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PokkenPekka
Om han var i psykos så attackerade han direkt? Hon trodde väl att det var andra dottern.

Det är nog sant. Jag tittar alltid genom titthålet i dörren, men det gör inte alla.
Citera
2025-12-30, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKvinna
Varför öppnade Anni*a dörren för någon hon inte kände på juldagen? Är inte det lite konstigt?

Va? Varför skulle det vara konstigt? Visst vissa personer lever med att vara misstänksamma mot alla människor och rädda, men vissa människor tänker inte alls så och öppnar av omtanke, eller tänkte att det var någon hon kände, eller någon som behövde hjälp med något.
I dagens samhälle kanske man dock inte kan ha sån fin tro om mänskligheten längre...
Men tror många öppnar dörren om någon knackar på, eller är det bara jag som inte tycker det är konstigt?
Framförallt i mindre städer eller om man bor på landet. (kan jag tänka mig)

Så lägg absolut ingen skuld på kvinnan! Det är bara helt fruktansvärt hur något sånt här kan hända...
Citera
2025-12-30, 04:29
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Det är nog sant. Jag tittar alltid genom titthålet i dörren, men det gör inte alla.
Alla har inte titthål, detta var en villa.
Ev. Var han där för att köpa något hon lagt ut för försäljning på Market place?
Citera
2025-12-30, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Lägg ner det där med annonsen nån gång du har kollat för många dåliga filmer...
Citera
2025-12-30, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22

Vill minnas att jag sett en bild på huset och att ytterdörren har flera mindre fönster vertikalt placerade, kan i och för sig vara frostat glas.
Citera
2025-12-30, 05:24
Medlem
Citat:
Varför öppnade Anni*a dörren för någon hon inte kände på juldagen? Är inte det lite konstigt?
Det klart hon kände igen honom. Hon hade jobbat många år på Systembolaget och han hade alkoholproblem.
Citera
2025-12-30, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flosshilde
Det klart hon kände igen honom. Hon hade jobbat många år på Systembolaget och han hade alkoholproblem.
Grabben var bara 22 så inte så måånga år han hunnit handla där?
Citera
2025-12-30, 05:46
Medlem
Tror vi aldrig kommer att få veta motivet. om han inte sagt något till döttrarna innan polisen tog han av daga?
Vad jag tror så har det slagit slint för grabben kanske knarkat natten innan? 8:30 är ju ändå tidigt för en så ung kille att ströva omkring om man tänker efter för tror inte att han var ute på en joggingrunda. Kanske han valde just det huset om han säg att det lös där inne? Ringde på och knivade mamman. BO trodde säkert det var hennes andra dotter som ringde på och hon öppnade.. men tror som sagt vi bara kan spekulera om motivet
Citera
2025-12-30, 05:57
Medlem
Citat:

Citat:

De flesta öppnar nog dörren om någon plingar på. Så är det fortfarande i Sverige. Detta även om man inte ser vem, vet vem eller inte väntar besök. Det är inte så konstigt att dörren öppnades alltså. Folk tror inte att det värsta ska hända. Man tror gott om folk. Det är så klart olika hur rädd eller vaksam man är. Alla är inte ständigt rädda. Det är ändå Extremt ovanligt att någon plingar på och sedan går lös med kniv och mördar. På min villadörr plingar det på försäljare varje vecka. Jag öppnar dörren och kommer att fortsätta med det. Har oftast koll på vad som plingar på innan jag öppnar.

Sen vet vi ju inte om det fanns något samband som gjorde att det fanns anledning att plinga på i just detta fall. Varför plingade mördaren på just den dörren den morgonen? Det är en av de intressanta frågorna som vi inte har svar på. Detta trots yvigt och ofta naivt spekulerande i tråden. Spekulationer som oftast inte för tråden framåt.
Senast redigerad av Ang_rita 2025-12-30 kl. 06:41.
Citera
2025-12-30, 06:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av flosshilde

Jobbade hon inte inom försvarsmakten?
Citera
2025-12-30, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Jobbade hon inte inom försvarsmakten?

Hon jobbade på systembolaget innan det. För flera år sedan.
Citera
2025-12-30, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Route67
Min nya teori är att BO, av okänd anledning, upptäckt att GMs familj inte var det de utgav sig för att vara. Att de inte kom från det land de påstod sig komma ifrån. Att mamman inte hade vunnit 10 000 i 10 år på skraplotter utan påstod detta för att folk inte skulle reagera på extra cash.

Vem vet, BO kanske hade träffat någon som verkligen kom från Colombia och börjat nysta i det här.

Medger att det är en någorlunda vild teori men upptäckte just att mexikanska karteller använder El Salvador som transitland för "export" norrut.

Och om man nu bodde i El Salvador 2005 så vore det väl naturligare att satsa på USA som på den tiden välvilligt gav dem uppehållstillstånd.

Istället för att dra till mörka, kalla Sverige.

Lite OT men de flesta latinamerikaner brukar söka sig till katolska kyrkan oavsett hur lite religiösa de än är. Bara för att träffa andra latinamerikaner. Men så har inte fallet varit med denna familj tydligen.
Det är ännu en märklig detalj.

Tyvärr faller din teori rätt hårt gällande att mamman skulle ljuga att hon har vunnit på triss 10k / 10 år. Då det finns en bild på henne (mamman) på triss_svenskaspeltur Instagram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in