Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Kan man se helikopterrutten nu i efterhand?

Men hur märker inte han att en helikopter är ovanför? Hela flashback kunde ha koll på hur helikoptrarna rörde sig, det måste ha varit uppenbart för gm också. Och hur kan helikoptern urskilja just hans bil speciellt nu när det är mörkt ute

Ja, om transponder varit på kan du se i efterhand.
Det enda som syns är en flight från Nyköping till Arlanda, ingen förklaring på hur helikoptern kom till Nyköping.

Har du inte sett fångat på polisens kamera på tv tycker jag du ska kolla på det, dom kan ligga på enormt långa avstånd och ha full koll och sitter han dessutom i en bil så
Citera
2025-12-30, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Är det nån som tänkt att polisen borde tagit honom tidigare?
De spanade i 8 h.. kanske kunde kroppen räddats
Kunde de inte ingripa tidigare
Mycket kunde hända under dessa timmar
Kanske därför polisen verkade må då dåligt

Dock, ett buntband, 3-5mm tjocka, och får du den runt strupen, så är det väl svårt att andas?
..
Citera
2025-12-30, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjavalle
Men skulle det kunna vara så att idioten filmat/fotat med sin telefon och att de därför visste att hon var död och att gripandet därav dröjde? Eller hade polisen gått ut med det om så var fallet? Jag förstår annars inte varför man väntade så länge innan man grep honom om man nu i första hand jobbade utefter att hitta My vid liv

Vem vet? Har de sannolika skäl så kan de väl gå in i mobilen, men vet inte om det kan göras på distans. Vet iaf när jag jobbade och behövde hjälp med jobbdatorn så kunde it snubben fixa det på distans. Läskigt att se musen röra på sig utan att jag gjorde det...
Citera
2025-12-30, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjolafallelera
Nja det tror jag inte om. Om inte någon screenshottat helikopterns rutt under tiden. Vet att efter tag på flightradar så kan man inte komma åt rutten.

Om du betalar så ser du historik, finns även andra tjänster
Citera
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
De var tvång med tanke på kvinnoskriket

Okej så det är klarlagt att hon åkt bil mot sin vilja säger du?
Spännande. Var stod bilen? Satt hon fram eller bak? Säkerhetsbälte? Berätta mer. Detta är ny outforskad mark i ärendet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkenHeligeStaffan
Det enda som syns är en flight från Nyköping till Arlanda, ingen förklaring på hur helikoptern kom till Nyköping.

Har du inte sett fångat på polisens kamera på tv tycker jag du ska kolla på det, dom kan ligga på enormt långa avstånd och ha full koll och sitter han dessutom i en bil så

helikoptern är en del på nyköping, varför vet jag inte, kanske för att täcka söderut också
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Exakt. Kan de övervaka innehållet på distans? Jag har ställt frågan förut här men ingen har kunnat svara.
Dom kan nog komma åt mycket info i realtid. Spec efter nya lagarna om övervakning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkenHeligeStaffan

Tack för tipset och förklaringen. Hade ingen aning om att dom var så duktiga
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
I fallet i Idaho, där fyra college ungdomar blev bragda om livet och mördade i sömnen, så lämnade Brian Kohlberger sitt DNA på knivslidans knapp som han sedan lämnade på platsen av misstag efter tumult. ”Touch-DNA”

Hur menar du med att det inte handlade om gärningsmannens DNA?

Vems DNA skulle det annars handla om när de ordnade en snabbremiss hos NFC och väckte den jourhavande åklagaren mitt i julhelgen för att ordna ett anhållande i frånvaron av gärningsmannen?

BO’s
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Kan man se helikopterrutten nu i efterhand?

Men hur märker inte han att en helikopter är ovanför? Hela flashback kunde ha koll på hur helikoptrarna rörde sig, det måste ha varit uppenbart för gm också. Och hur kan helikoptern urskilja just hans bil speciellt nu när det är mörkt ute

Det är ju fan alltid helikoptrar ute runt Salem,Tumba, Södertälje.

Sen gissar jag att han kanske spårade ur lite direkt efter mordet?
Kan inte tänka mig att man är vid sina sinnes fulla bruk direkt efter något sånt.
Citera
Medlem
Två saker som är nya för mig
Skrik?
Vaddå vem har hört det Vad har kommit fram
Mgm2 (som nu släppt) är en vakt som åkt på larm till pumphuset?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Exakt. Kan de övervaka innehållet på distans? Jag har ställt frågan förut här men ingen har kunnat svara.

Kanske, läs mitt svar på NinjaValles inlägg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in