Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 00:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Jaa och Rönninge gymnasium Idrottsplats är som en skräck film vid denna tiden på året och mörkt, vet ni har kamerorna sitter runt där? För förmodligen där skedde brutala händelser och blod eftersom polisen var där såpass länge och efter de förstod dem att de är riktigt illa
Snälla du, kom med in i matchen, ingenting hände där! Allting gick på två röda nära rönninge station
Citera
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Ärlig fråga. Kan någon förklara hur polisen kan följa efter honom in på avlägsen plats i skogen utan att bli upptäckta men samtidigt inte tappa bort honom

Hur lyckas dom ta honom på bar gärning utan att han upptäcker dom innan
Det finns nog många sätt, blir intressant att se om man nu kan nyttja ny lagstiftning från 2023 som borde innebära att man kan följa en mobil i realtid…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiplagat
Feminist spotted.

Vi har ju tvingats delta i den här charaden i över tio år. Nu när konsekvenserna plötsligt kan vändas mot er som har drivit igenom den här politiken, varför skulle man då inte vilja att ni får smaka på er egen medicin?

Det är väl inte konstigt att feministerna är tysta här och inte tar denna strid, bara ett sundhetstecken om de, till sist, själva inser vad de har ställt till med.

Det är väl fan inte feministernas fel. Tror du en enda feminist vill möta en man i ett kvinnligt rum??? Och jag har sett flertalet feminister skriva här till män som sitter och skrattar och raljerar mot detta mordet.
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Som jag har förstått det så hoppade hon inte i någon bil. Hon väntade på ett tåg och blev tvingad i GMs bil.
Ingen vet ju hur det har gått till. Detta är min teori bara. Man misstänker sällan andra ensamma tjejr "som vill hjälpa till". Jag tror han medvetet är "utklädd" till kvinna
Citera
2025-12-30, 00:27
Medlem
Bilderberg78s avatar
26-åriga Vilma Andersson, varför skriver de att mördaren är en man?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
En hemsk tanke slog mig, Buntband brukar många benämna "kattstrypare" tänk om det var så ila berondes på hur stora buntbanden var att han ströp henne med dom, han verkar ju som jag uppfattat det njuta plåga, han kanske satt och kollade på döds kampen.. bara en tanke jag fick,,
Någon här postade om ett olöst fall i Falkenberg, kvinna hittat i gångtunnelbana med buntband runt halsen och medvetslös. Hittades 06 på morgon. Polisen tror hon överfölls efter kl 01. Kvinnan minns inget själv. Fallet las ned för man inte kom vidare i utredningen.
Säger inte det behöver vara GM men tillvägagångssättet du beskriver har använts innan, så det är inte omöjligt.
Citera
Medlem
Vi som har undersökt och följt detta innan media och polis vet mer,

Misstag som gjordes

1. Man utgick från att ingenting var hänt

2. Man trodde de kunde vara självmord eller försök till självmord och psykisk ohälsa

3. Man agerade för sent, man började i princip agera när man hittat säkerligen stor mängd blod i närheten utav Rönninge gymnasium

Pumphuset och jour utryckningen kan ha stökat till de och chockerat GM därav blev de kaos efter
Citera
2025-12-30, 00:28
Medlem
Läser att polisen spårade MGMs mobil. Vad kan de se? Är det typ plats och samtal eller kan de se annan aktivitet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Mkt tjat om detta. För min del litar jag fullt ut på polisen i detta fall ,dom ville ta honom på bar gärning samt få reda på var han gömt kroppsdelarna. Jag är övertygad om stt polisen visste att hon tyvärr var död vid det laget. Minns ni inte Wilma Anderssons fall som också blev styckmördad , än idag 6 år senare har dom inte hittat hela Wilma. Fruktansvärt för föräldrarna allt för att fd pojkvännen vägrat berätta var hon finns. Tror inte dom ville riskera det här.
Vila i frid ❤️❤️ My
Okej

Ja får hoppas på det
Visste inte det med wilma fallet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Mkt tjat om detta. För min del litar jag fullt ut på polisen i detta fall ,dom ville ta honom på bar gärning samt få reda på var han gömt kroppsdelarna. Jag är övertygad om stt polisen visste att hon tyvärr var död vid det laget. Minns ni inte Wilma Anderssons fall som också blev styckmördad , än idag 6 år senare har dom inte hittat hela Wilma. Fruktansvärt för föräldrarna allt för att fd pojkvännen vägrat berätta var hon finns. Tror inte dom ville riskera det här.
Vila i frid ❤️❤️ My
Precis. Det är svårt att få honom att neka till något när han är mitt i gärningen. Han kan fortfarande låta bli att berätta mer än så, men känns smart av polisen att låta honom leda dem till henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Någon här postade om ett olöst fall i Falkenberg, kvinna hittat i gångtunnelbana med buntband runt halsen och medvetslös. Hittades 06 på morgon. Polisen tror hon överfölls efter kl 01. Kvinnan minns inget själv. Fallet las ned för man inte kom vidare i utredningen.
Säger inte det behöver vara GM men tillvägagångssättet du beskriver har använts innan, så det är inte omöjligt.
Detta är super viktigt vi måste ta tag i detta och se till att vi får fram sanningen för Vilma eller transan har säkert gjort massor, på och omkring Ekerö fler barn och djur
Citera
2025-12-30, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjavalle
Läser att polisen spårade MGMs mobil. Vad kan de se? Är det typ plats och samtal eller kan de se annan aktivitet?

De kan ju spåra och triangulera när telefonen senast användes, vilken mast den kopplades upp till dvs master omkring stationen, eller när MGM stack in till skogs...
Dvs senast mobilen användes, om den stängdes av helt.
Senast redigerad av tjolafallelera 2025-12-30 kl. 00:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in