Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 00:13
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Men inte igen. Läs tråden. Polisen var med största sannolikhet väldigt säkra på att hon avlidit när de började spaningen annars hade de självklart inte väntat 10 h med att gripa honom. Allt annat är orimligt.
Hur visste de det?
Citera
2025-12-30, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Är det nån som tänkt att polisen borde tagit honom tidigare?
De spanade i 8 h.. kanske kunde kroppen räddats
Kunde de inte ingripa tidigare
Mycket kunde hända under dessa timmar
Kanske därför polisen verkade må då dåligt
Jaa förmodligen fanns de chans till de
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Men inte igen. Läs tråden. Polisen var med största sannolikhet väldigt säkra på att hon avlidit när de började spaningen annars hade de självklart inte väntat 10 h med att gripa honom. Allt annat är orimligt.
Jag menar "hanteringen av kroppen" (av respekt skriver jag så)kanske kunde de förhindrat det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Det är ju dock långt över 6 mil, räknat på körsträcka. Kanske 6 mil fågelvägen dock.
Stämmer förvisso, men jag tänker mig att hur man väljer att yttra det beror helt på vem som säger det. En person som själv inte var med i bilen kan slänga ett öga på kartan och bara konstatera att japp, 6 mil bort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lediablo
Facebook

Du kanske vill anynomisera dina länkar lite..
Citera
2025-12-30, 00:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
ja och pumphuset går under VA. undra varför? larm som gick i pumphuset? inte inbrottslarm men mer i apparaturen

Pumphuset?

Det var i en privatbostad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Hur visste de det?
Jag skrev "största sannolikhet". Vet såklart inte, men de hade span på honom i 10 h, och om de trodde att hon levde så hade de rimligtvis ingripit tidigare. Antar att detta kommer fram så småningom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
De bryr sig inte. Ett kvinnomord är ett skämt för dem och ett tillfälle att ösa ur sig kvinnohat. Lägg märke till att det heller inte är några ”feminister” som håller på och gapar om att han ska kallas kvinna, utan bittra män som tycker det är viktigare att skylla mäns brottslighet på kvinnor än att visa respekt för brottsoffret.

Feminist spotted.

Vi har ju tvingats delta i den här charaden i över tio år. Nu när konsekvenserna plötsligt kan vändas mot er som har drivit igenom den här politiken, varför skulle man då inte vilja att ni får smaka på er egen medicin?

Det är väl inte konstigt att feministerna är tysta här och inte tar denna strid, bara ett sundhetstecken om de, till sist, själva inser vad de har ställt till med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det är en sak jag har tänkt på.

Buntband använder man väl bara om man inte vill att någon ska kunna röra sig.
Varför hade Vilma ett buntband med sig om hon ändå skulle ha ihjäl My direkt?

Tyvärr så får vi nog anta att My var vid liv hemma hos Vilma under åtminstone några timmar.

Om det nu inte var så att något gick väldigt fel när Vilma attackerade My och Vilma blev tvungen att döda henne direkt.
En hemsk tanke slog mig, Buntband brukar många benämna "kattstrypare" tänk om det var så ila berondes på hur stora buntbanden var att han ströp henne med dom, han verkar ju som jag uppfattat det njuta plåga, han kanske satt och kollade på döds kampen.. bara en tanke jag fick,,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Dags att varenda tjej i landet börjar träna självförsvar och i liknande situationer, sparkar först och frågar sen.

Det är ett mysterium att han inte sitter på psyket. Men det är väl såhär vi ska ha det 2025…

Sveriges psykvård är ju ett skämt!
Bara att kolla på idioten som mördade ambulanssjuksköterskan.

Kommer detta missfoster att dömas till rättspsykiatrisk vård nu tror ni?
Själv hoppas jag på livstids fängelse livet ut.
Citera
2025-12-30, 00:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Det är ju dock långt över 6 mil, räknat på körsträcka. Kanske 6 mil fågelvägen dock.

Det är 63km körsträcka. Det är hur jag tror media räknar avstånd.
Fågelvägen är det 47km från Tärnstigen.
Citera
2025-12-30, 00:16
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limes89
Godkväll alla detektiver!

Har inte hängt med i diskussionerna sedan igår kväll.. Läste på AB att GM greps när han försökt gräva ner kroppsdelarna 6 mil ifrån där hon försvann?
•Vet vi en mer exakt position där ”han” greps?
•Vet man vilka kroppsdelar som påträffades vid gripandet?
•För som jag förstått det så fanns det även kroppsdelar i hemmet?

Tacksam om någon vänlig skäl vill uppdatera mig lite, då det känns som att tråden har spårat totalt med massa o relevant skit...
Mvh

Ja när MGM visade sig vara en tidigare dömd som dessutom, efter kort avtjänat straff, bytt namn och kön, då tog det hus i helvete i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Tråden spårade ur totalt säkert 300 sidor av trams
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in