2025-12-29, 23:59
Medlem
Route67s avatar
L*ra M*ndino är ju två efternamn.
Det första är väldigt vanligt i Spansktalande länder.
Det andra däremot...
ENLIGT AI är det extremt ovanligt i Colombia men förekommer i El Salvador.
(Sökte på engelska)

AI svarade:
"...Context: In Colombian records "Mandino" does not appear as a major established family name..."
"Presence in El Salvador: ...individuals with this surname appear in regional context ...border areas between El Salvador and Honduras.."
Citera
2025-12-30, 00:06
Medlem
Route67s avatar
Vi har bara mammans uppgift på at GM lidit av psykisk sjukdom. Noll snack om droger.
Som att det skulle mörkas totalt.
Och polisen skulle inte få gå in i läggan.
Och efternamnet finns inte i Colombia.

Tycker det här verkar väldigt skumt.
Citera
2025-12-30, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyhetsjournalist
Ja, det här undrar jag också!
Han kan ju ha släpat iväg henne nånstans ?
Citera
2025-12-30, 00:13
Medlem
tomyhockeys avatar
Någon som vet mer varför MGM gick in till deras hus 3 kvinnor i huset kan det vara kärlek relaterad ?
Citera
2025-12-30, 00:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Randomgenererat
Jepp, och NSD och Kuriren skulle mjölka storyn i ett antal veckor.
Vad är nytt?
influencers och att alla manifestationer nu handlar mer om Rönninge än Boden.
Citera
2025-12-30, 00:17
Medlem
Snabb scrollat igenom lite hittar inget direkt svar, vet nån vem MGM är? Vad han heter bild osv?
Citera
2025-12-30, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Någon som vet mer varför MGM gick in till deras hus 3 kvinnor i huset kan det vara kärlek relaterad ?
Det var bara mamman o dottern hemma. Den andra dottern kom flera timmar senare.
Citera
2025-12-30, 00:25
Medlem
Hur kommer det sig att GM valde just BO och hennes döttrar när ingen koppling fanns??
Citera
2025-12-30, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey

Undrar jag med! Eller fanns det en koppling ändå?
Citera
2025-12-30, 00:28
Medlem
dvraptors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Det har skrivits i tråden att 55 åringen har dött utomhus i trappan. Om andra dottern har kommit till villan strax före 12 hur kan Hon undvikit att se mamman på gården?

Förmodligen stämmer SVT:s uppgifter om att mamman påträffades inomhus.
Citera
2025-12-30, 00:34
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
När man läser på tv4 och deras facebooksida velar Rönninge mordet vara mer prioriterat.

Krävs nästan att hela Boden skall sprängas i luften av atombomb för att komma upp i fler reaktioner och sympatier. Varför kunde ingen donera en miljon till den i Bsoen?

Känns det som detta är en tävling?
Citera
2025-12-30, 00:35
Medlem
dvraptors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Typiskt livrädd storstadsbo med en mycket sunkig inställning till sina medmänniskor. Där jag bor låser man inte dörren, inte ens när man far hemifrån. Vid kortare ärenden, så lutar man kvasten mot dörren som en signal: Ingen är hemma, men kliv in jag kommer om en stund. Det är så respekt och tillit upprätthålls. Du står för motsatsen och hälsar inte ens på dina grannar, om du ens vet vad de heter. Boden är sådär 2 timmars bilfärd från mig. Att detta hände i Boden gör det än mer anmärkningsvärt, i en större stad hade det varit mer naturligt genom fientligheten som råder där gentemot sina medmänniskor. Rädda människor är farliga människor.

Det var möjligt att göra så fram till dess att de baltiska stöldligorna, främst de litauiska, började söka sig upp mot Norrbotten för 15 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in